Komentáre (39)

Divny prelez

03.10.2007 14:58:08
- Miro Luprich

Divny prelez Opus dei od Klima! Je zaujimave ked si niekto len tak odboci z linie cesty (do Hrany 1624) a vylezie jej variant a potom sa tym este pochvali na www.climb.sk!!! Jura Klima tak videlo pri preleze zopar oci a sa divim o co takym ludom ako on pri lezeni skutocne ide!??? Asi len o popularitu a nie o skutocnu obtiaznost cesty!!!

Re: Divny prelez

03.10.2007 15:06:48
Reakcia Brano - brano

Tento komentár k prelezu bol presunutý, pôvodne bol pridaný ako článok. Prosíme autora, aby pripojil aj konkrétne informácie ktoré má k dispozícii pre nás ostatných, ktorý o preleze a o autorovom názore na to, kade by sa cesta mala liezť nevedia. Podľa našich informácií sa Opus Dei na vrchu spája s Hranou 1624, takže si nie som istý kde vzniklo nedorozumenie. Domáci vedia iste lepšie. Snáď nám objasnia o čo ide. O zverejnení resp. nezverejnení tohto príspevku sme mali miernu diskusiu. Tón v ktorom je napísaný považujeme za neadekvátny, navyše autor pomerne sugestívne prezentuje svoje názory a bez dostatočného zdôvodnenia osočuje ostatných. Prosíme autorov podobných príspevkov, aby v budúcnosti uviedli akýkoľvek kontakt na seba, aby sme ich v prípade pochybností o uverejnení článku mohli kontaktovať. Verím, že tak prispejeme k lepšej atmosfére na stránke i na skalách.

Re: Divny prelez

04.10.2007 07:45:11

Co dodať si skrátka borec o ktorom nik nevie, nebyť Climbu. Snáď ti pomôže tento vip. Jeden rybár chytí rybu a druhý ju odmerá a vraví: Musíme ju pustiť , to vieš,úspech ti dnes nikto neodpustí. Inak máš pravdu liezol som to sprava a nie cez dieru vľavo a bekend. Nevedel som, že sa to tadiaľ lezie. Inak väščina prelezov (napr. aj všetky ženské- toto mi bolo povedané), je takým štýlom ako som to liezol ja.

Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 09:44:05

Neviem preco osocujes na diskusii, dole mas jasne napisane ako sa to lezie - zrejme aj opravnene, ked autor prispevku tvrdi, ze cestu preliezol pred 7 rokmi. Ani o Tebe by nikto nevedel nebyt Climbu (hlavne, ze to tvrdi niekto, co si tu zverejnuje dennicek - hovori sa tomu schizofrenia). Co prelez Tvojej tazsej cesty - to prapodivny variant (este aj clanok o tom napises). Miro Piala by vedel povedat (existuje na neho kontakt, kedze vo velkom podlepuje lezecky).

Re: Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 10:16:00

Ten prapodivny variant Olymp 10- (original 10+) sa lezie uz dlho, clanok vznikol prave koli tomu aby Mira neotravovali.

Re: Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 14:20:04

Ja sa nemam za co hambiť je len smutné, že tvoja reakcia je bez mena a zvesela ma osočujes pritom ma ani nepoznáš. A s Mirom Pialom sa stetávam osobne dosť často a až dnes som sa ho spítal na spôsob prelezu Opus deia a povedal mi, že som to liezol nesprávne. Ja som schopný preliesť Opus aj takým spôsobom ako sa má, len by som si v tom rád pozrel teba anonym!!!

Re: Re: Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 15:16:25

Proste si to nepreliezol, lebo si to liezol nespravne. Aky je problem?

Re: Re: Re: Re: Re: Divny prelez

05.10.2007 09:28:02

No ja by som to videl inak. Ak nieco co sa tu vydava za legendarny Opus nie je najlahsie prelezenie danou linioi tak sa podla mna nejedna o cestu ale o nejaky lokalny boulder, ktory sice asi ma historiu, ale to mi je fest jedno. Ocakavat, ze ktokolvek pojde cestu liezt pojde otravovat autora len preto, ze mierne zcestne. Neviem ake su zvyky na Sulove, ale ja som z takychto moresov rovnako znechuteny ako som bol kedysi ked sa taketo debaty viedli na strankach jamesaka. Preto si dovolim tvrdit ze mi je uplne jedno ako cestu liezol prvoprelezca. Ked si to zamerne stazil, je to jeho problem. Ja nemam absolutne ziadny dovod sa po nom opicit. Nezmysly s obmedzovanim chytov, neprichytavanim hran sa dnes robia uz hadam dost na bouldrovkach a snad to uz netreba trepat na skaly. Osobne zastavam nazor, ze cesta je linia borhakov +-2 metre (cca. rozpetie), ak to tak ide preliezť, nejako sa mi nedarí pochopiť logiku ja som to liezol tak, budete to tak liezť všetci. Hodilo by sa aby som sa na to skočil pozrieť, lebo začínam byť fakt veľmi zvedavý nakoľko "mimo" líniu idú spomínané dva variatny.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Divny prelez

05.10.2007 11:09:08
Reakcia - Doktor

No a aj by som to videl uplne inak. Hrana aj Opus su dve samostatne cesty, ktore sa spajaju az v zavere. Pred doistovanim, preistovanim a vyrabanim nezmyselnych varianov na Vezi si ich nikto neplietol a vsetci velmi presne vedeli co a ako sa lezie. Tieto cesty maju svoju historiu a ta je fest dolezita a keby sa iste veci respektovali ziadne nezmysly o obmedzovani chytov by sa teraz nekonali. <br /> V pripade Opusu prvovystupca (vies vobec kto to je?)velmi dobre vedel kade bude liezt. Ano cestu si zamerne stazil a liezol tazsim terenom ako je v Hrane, no a? Ako inak by vznikali tazsie a tazsie cesty? Novy zakon je tiez &quot;len&quot; narovnanie Hrany. Ale ake!!! A ze sa nema odbocovat do chytov v Leziaku je tiez kazdemu jasne!<br /> Zaverom len tolko: pricinou chaosu na Vezi je necitlive doistovanie a vytvaranie naslednych &quot;variantov&quot;. Opus 1624, z toho sa Tefelernerovci, Pialovci, Martinkovci, Kultanovci, Kucharovci a Hudekovci musia len smiat. Alebo plakat...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Divny prelez

05.10.2007 12:13:05

Hm, to znie rozumne. Inak ... viem. ;))

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Divny prelez

05.10.2007 12:34:04

Doktor pocuj nevies aky je rozdiel medzi cestami &quot;Opus dei&quot; - Martinka a &quot;Novy opus&quot; od Tomanca?<br />

Re: Re: Re: Re: Divny prelez

08.10.2007 07:50:35

Ach ta gramatika. :-(

Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 10:57:17

Juro musis si uvedomit ze ked niekdo nie je pravidelne na www.climb.sk, ked si nevedie dennicek a podobne ze je neznamy... su ludia ktori prelezu a spokujny idu domov...

Re: Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 14:28:28

Súhlasím s tebou. Podla mňa je climb a denníčky na sumarizáciu informácií, čo kto vyliezol. Preto si tam zapisujem prelezy. To je všetko.

Re: Re: Re: Re: Divny prelez

05.10.2007 10:10:13

Mne osobne okrem iného denníčky pomáhajú vybrať si cesty, ktoré sa oplatí liezť. Kěd idem do oblasti ktorú moc nepoznám, pozriem sa koľko má ktorá cesta prelezov. Keď ich má veľa, hrozí že stojí za to ju skúsiť. Prípadne sa pozriem čo tam liezli kamoši čo lezú podobne ako ja a nenaseriem sa do nejakej somariny. Rozhodne by som to nevidel ako nejaké naháňanie bodov a podobne, to je podľa mňa trošku úzkoprsá predstava. Rebríček je taký bonus.

Re: Re: Re: Re: Re: Divny prelez

05.10.2007 11:15:02

brano, ziadne nahananie bodov som v mojom prispevku nespomenul, moj nazor nie je urcite uzkoprsi ani nic podobne. nikoho neurazam, iba som skonstatoval ze nie kazdy je za vedenie dennickov a podobne.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Divny prelez

05.10.2007 17:07:49

Hm. Tusim som si zas nieco zle vysvetlil, pardon.

Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 11:56:44

Chlapi, prosim vas, oznacte mi tam chyty nejakym sprejom, chcel by som to onsajtnut, ale bojim sa ze netrafim spravnu liniu, ked je tam tolko &quot;ciest&quot; cez jedny borhaky ...

Re: Divny prelez

04.10.2007 07:56:31

Toto môj prelez samozrejme neospravedlňuje a opravím si ho. Já na tom ďelám :).

Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 17:39:55

Chlapi, stale neviem o co vam tu ide? pokial niekto lezie 8a-cka ako na beziacom pase co sa pomaly o Jurovio da povedat, pochybujem ze je a bude jeho zamerom si zbytocne zapisovat nieco co vie ze nevyliezol... Keby si tam z nicoho nic po 7c-ckach zapisal 8c ktore ma viacero variant tak sa o tom mozeme rozpravat ale rozpytvavat jeden prelez ktory sam Juro priznal ze nevedel ze ho nelezie spravne je podla mna dost zbytocne... Juro, myslim ze jedine na co to bolo cele dobre, ze mas do Opusu teraz kopec isticov ktorych starsne zaujima co chytas a ktory daju pozor aby si to liezol spravne... Kazdopadne, pozname sa a ja verim ze so &quot;spravnou&quot; liniou nebudes mat problem hned prvy pekny lezecky den;-) nech to lezie!

Re: Re: Re: Divny prelez

05.10.2007 14:38:36
Reakcia - lukash

KOnečne normálny príspevok a nie len prazdne reči o ničom:))

prelez

03.10.2007 15:04:00
!pedro - pedro

Ako si to myslel?<br /> opus predsa zacina kompromisom, potom je samostatny teren a hore ide do hrany ku kruhu.<br /> Nezda sa mi zeby Juraj patril k ludom kt. zavadzaju.<br /> Videl som ho pri preleze Olympu (variant) a rozhodne taky postup nepotrebuje.

prelez

03.10.2007 15:56:46
- pedro

Mam taky zvlastny pocit ze tu islo o pokus rozputat flame war alebo o zavist. Nie je jediny dovod neverit zeby Juraj opus nedal.<br /> Jeho doterajsie vykony videlo prilis vela ludi. Lezie dobre a vie liezt co mnohy kt. pisu podobne prispevky povedat nemozu :)

Re: prelez

04.10.2007 10:37:49

Pedro nikdo sa tu nesnazi rozputat flame war, nikdo neni zavitlivy... napisal Vam clovek ktory to vyliezol, pozna ludi ktory to vyliezli, a presne napisal ako to ide. Takze nie Opus Dei ale Opus 1624!!!!

Re: Re: prelez

04.10.2007 10:48:56

ok, to bol len pocit.

Re: Divny prelez

03.10.2007 16:35:08
- miro luprich

takze Opus Dei sa lezie cez Kompromis potom je odychove miesto za ktorym sa odboci do samostatneho Opusu, Klimo spravil vymenu v hlbokej dierke, doskocil zaobleny bocak a potom uz pouzival chyty z Hrany(tento variant je prelezeny ako Opus 1624),Opus original sa lezie este aspon 2 metre po neprijemnych bocakoch(bekendovych) a su to najtazsie miesta v ceste! Opus som vyliezol uz par rokov dozadu(7) a na sposob prelezu Klima ma upozornili chalani z Ciech ktori maju tu cestu uz tiez davno prelezenu.

Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 14:50:54

Každý kto zverejňuje svoje prelezy ide s kožou na trh. Ja s tým mám zatiaľ len zlé skúsenosti. Dúfam, že sa to časom zmení.caute

Re: Re: Re: Divny prelez

04.10.2007 14:56:58

pozname sa a vieme co kto lezie a ako lezie<br /> srat to :)<br /> <br /> Juro drzim palce do dalsieho baxania :))

Divne...

08.10.2007 08:46:54
-

Nielen tato diskusia, ale i cely tento web je trochu zvlastny. Kazda druha novinka je o nejakom Jurovi Klimovi, ako keby liezol neviem ake brutality. Keby sme sa pozreli do sveta (alebo aj po Slovensku), tak by sme zistili, ze cesty ako 9+ lezie hodne vela ludi, ktori sa tym nemusia chvalit, zapisovat si prelezy hned na druhy den do dennicka, pisat o tom novinky a riesit, ci sa cesta lezie pol metra vlavo alebo v vpravo... Treba liezt pre radost a nie kvoli dennicku, ktory casto prinesie viac skody ako uzitku (vid spochybnenie prelezu Opus Dei)...

Re: Divne...

08.10.2007 09:21:33

... a stazovat sa, ze v jamesaku nie je co citat a ze slovaci vlastne vobec nelezu.

Re: Re: Divne...

08.10.2007 10:49:52
Reakcia - erpe

chlapče ty mu musíš sakra závidieť, alebo ho mať poriadne &quot;v zuboch&quot;. tak lez len pre radosť a nevšímaj si to! je to čisto jeho vec, že si prelez dá do denníčku, prečo ťa to tak irituje, keď ty lezieš len pre radosť? takmer všetky lezecké servery (pr. lezec.cz, 8a.nu...) majú denníčky, kde si ľudia zapisujú svoje prelezy - niekoho to baví, iného nie. sú tam prelezy od trojok po 9ačka. aj šesťkoví lezci si zapisujú svoje cesty, je jedno z akých pohnútok. toleruj to. ak to nedokážeš, tak si zrejme zakomplexovaný a nevieš stráviť, keď niekto iný lezie lepšie ako ty. je to chlapče len a len tvoj problém, nie joža, že si cestu zapísal...

Re: Re: Divne...

08.10.2007 11:58:09

Ale ved to je najlahsie :) co sa divis.<br /> Kritizovat, nadavat frflat ale nieco konstruktivne to nie :))

Re: Re: Re: Divne...

08.10.2007 12:22:53

Zabudol som pochvalit climb (aby som len nefrflal :)<br /> za to ze je, aspon volajaka snaha o zjednotenie slovenskeho lezeckeho webu.<br /> Ci uz s dennickami alebo bez :)

Re: Divne...

08.10.2007 10:45:44
Reakcia - brano

Nikto nepochybuje, ze tazke cesty lezu mraky ludi uplne vsade. Len o tom nikto nevie. Ulohou informacneho webu je pravdepodobne informovat, je uz na kazdom, ako s informaciami nalozi. Kto o ne nema zaujem, jednoducho si stranku neotvori. Navstevnost zatial naznacuje, ze predsa len este je par ludi, ktori si radi precitaju co sa deje. Nie nutne kazda sprava je chvalenim sa. Dufam, ze spravy su dostatocne neutralne na to, aby nevyznievali ako chvalenie sa. Ciastocne to tak vyznieva pravdepoodbne preto, ze spravy sa tykaju pomerne maleho poctu ludkov, a teda nie su v celoslovenskom vyzname reprezentativne. To ale nepovazujeme za nasu chybu ani problem, redakcny system je otvoreny, a kto ma zaujem prispeje svojou troskou. A komu je to jedno - ten sa pravdepodobne nestazuje. :)) Stranka funguje kompletne nekomercne. Kratke zhrnutie uz coskoro.

Re: Re: Divne...

08.10.2007 17:34:49

ja uz len dodam, ze nakolko sa tu od vzniku portalu climb.sk v kazdom druhom clanku riesi aka je na Slovensku zla situacia a podmienky na zlepsovanie sa tak uz len preto aby sme podporili a motivovali jednotlivcov ktory maju ambicie a chut trenovat tak novinky z domácej lezeckej sceny a dennicky maju obrovsky zmysel! Liezt sa da a ma samozrejme pre radost ale zlepsit sa da len ked ma clovek motivaciu a to je velmi individualny zalezitost! A ako uz Brano napisal veeeeeeeeeeela krat, je to VAS web drahi lezci, mate konecne moznost podelit sa o informacie a stravit VAS web lepsim, tak dotoho, informujte, zdielajte a piste!<br /> Howk

Re: Re: Re: Divne...

08.10.2007 21:25:22
Reakcia - stevo

tomas no.1

Btw

08.10.2007 23:52:41
- logic

Nedalo by sa pridat k atributom tabulky ciest aj nejaku poznamku alebo nieco take, ktora by riesila kadial sa ma dana cesta,ktorej chyty su nejako obmedzene, liezt? Aspon by sa zabranilo nejasnostiam a niektori by ju nemuseli liezt &quot;dva-krat&quot;:)))

Re: Btw

09.10.2007 08:01:45

Ale hej ved moznost poznamky k ceste tam je :)<br /> ale to by tam musiel niekto podoplnat informacie, mas moznost :)))

Re: Re: Btw

09.10.2007 12:03:18
Reakcia - brano

No, a tu narážame na jeden drobný viac-menej nekonečný problém - práva, tj. kto môže editovať cestu, poznámky, klasifikáciu a pod tak, aby tam za chvíľu nebol príliš bordel a malo to aspoň akú-takú výpovednú hodnotu. Aktuálne existuje nejaká sada správcov, a potom samozrejme ten kto cestu do sprievodcov vložil práva upravovať má. Podľa mňa sa však práve na tento účel lepšie hodia komentáre k ceste, kde je možné diskutovať o obmedzeniach k ceste a pod. Tak ako sa to deje pri Opuse. Časom by bolo pekné, aby mala každá oblasť nejakého správcu, ktorý by sa tam vyznal a sprievodcov aktualizoval, ale to už predbiehame ...

Túto položku môžu komentovať iba prihlásený používatelia. Prihlás sa alebo zaregistruj!