Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

  • Otvorenie novej haly v Bratislave je dlho očakávaná a odkladaná udalosť, preto sme si cez víkend 8.2. neodpustili ísť na obhliadku a prinášame recenziu čo môžete čakať a čo nie. Aké sú mýty a realita? Spýtali sme sa za Vás aj na ďalšie plány.

Ako tam
Do lezeckého centra K2 sme sa vypravili v sobotu podvečer, infošky o polohe a otváracích hodinách sme našli na stránkach lezeckastena.sk, s pomocou mapky sme to našli pomerne ľahko, hala sa nachádza v blízkosti nákupného centra Avion, diaľnice a kanclov veľkých IT firiem ako HP, Accenture, Soitron. Pôvodne ma ktosi strašil, že hala je ďaleko od zastávky MHD, čo rozhodne nie je pravda, cca. 150m od haly je zastávka autobusov č. 63, 96 - 'Stará Ivanská'. Označenie steny na múre pri odbočke ku hale sme na prvý krát prehliadli, ale hala na ľavej strane cesty bola výrazná a tak sme to nakoniec našli pomerne hladko. Po príchode na parkovisko je už všetko značené veľmi dobre. Parkovisko má kapacitu odhadom 30-50 áut.
Registrácia
Na formality pri prvom vstupe na akúkoľvek stenu sme už zvyknutí a prebiehajú pomerne bezbolestne. Vyplňujeme registračný formulár, kde tvrdíme, že vieme istiť, za čo dostávame členskú kartu, ktorá slúži na to, aby nám nabudúce verili, že sme im už registračný formulár vypísali. Osobne neznášam milión kartičiek, ktoré mi všade chcú nanútiť, a uvítal by som radšej overenie pomocou mena, občianskeho alebo čohokoľvek čo budú mať v počítači, len aby som nemusel mať v peňaženke ďalšiu kartu, ktorú pravdepodobne aj tak čoskoro stratím. Vo Viedni im stačí meno a registráciu si už dohľadajú, na Slovensku zatiaľ bohužiaľ ideme cestou otravovania zákazníckymi kartami, či už v hypermarketoch alebo stenách. Registrácia bola každopádne rýchla a bezbolestná aj vďaka milej obsluhe.
Šatne
Veci si skladáme klasicky do skriniek, nič zvláštne oproti iným stenám, skrinky sú pomerne blízko pri sebe, tým pádom keď príde viac ľudí, budeme sa mačkať. V šatni je k dispozícii sprcha (pozor, teplá voda je fakt horúca, nepopáľte sa!) a toalety. Nepotešila ma teplota v pánskej šatni, už beztak vymrznutý z cesty by som uvítal trochu teplejšie.
Stena

Caption of the figure above.

Zvedaví vchádzame do priestorov steny. Hala je fakt velikánska, ako prvé rozmýšľam, o koľko je vyššia ako Vertigo, a na prvý pohľad si nie som veľmi istý. Ale po postavení sa pod prvé cesty v tom mám jasno. Rozdiel vo výške je výrazný. Stena je na prvý pohľad obsypaná chytmi. Vyberáme prvé cesty v kolmičke, neskôr sa presúvame aj do dachu, obzeráme a skúšame rôzne profily. Väčšiu časť steny síce tvoria kolmice, ale aj previsov borcov je dostatok. Pre začiatočníkov a ľudí učiacich sa liezť oceňujem položený profil v zadnej časti hlavného piliera, je super, keď sa začínajúci lezci naučia najprv stúpať nohami predtým než ich pustíte zhybovať nejakú kolmú madlovačku. Veľmi sa mi páči sa mi aj štruktúrovaný profil v zadnej časti steny, ktorý ponúka obrovské množstvo stupíkov a plôšok, a lezenie na ňom trochu pripomína skalu. Klasické samorezky a malé stupy to jednoducho nevedia nahradiť. Mám trochu obavu, či sa to rýchlo nevyšmýka, ale to uvidíme časom. Aspoň to bude ako naozajstná skala, viď Pajštún. :)

Caption of the figure above.

Dĺžku ciest v prstoch a predlaktiach naozaj markantne cítiť, a tak asi štvrtina profilov je kus kratších, odhadom výšky Vertigo a nad bouldrovkou sa ešte chystá dostavba galérie. Preto ani slabší lezci nemusia mať obavy, že im stena bude príliš dlhá.
Cesty
Výber ciest je veľký, od 3 po 7c si zalezie každý, možno okrem borcov sveťákového formátu, ktorých aj tak nemáme. Obtiažnosť ciest sa zdá byť pomerne dobre nastavená, ľahkých a stredných ciest (3-7+) sú mraky, 8- - 8 stále dosť, ťažších je už menej, ale teda nie som si istý koľko ľudí ich vie pri tej dĺžke oceniť. Väčšina ciest bola obtiažnostne pomerne vyrovnaná, miestami bolo treba vcelku pošpekulovať. Výšku steny v predlaktiach výrazne cítiť, a tak vôbec nebolo treba vyrábať nejaké zúrivé bouldre, aby človek vyrobil obtiažnosť cesty. Napriek tomu sme stretli borca, ktorému bolo málo, a celú cestu ešte aj zliezal (nie, nebál sa odsadnúť :)). Stavači boli pravdepodobne priemerného vzrastu, nestretol som, že by som niekde nedočiahol do ďalšieho chytu. Zaujímavé bolo aj liezť po mne neznámych druhoch chytov, niekedy to bolo trochu dobrodrúžo vrhnúť sa do niečoho čo netuším ako berie.

Caption of the figure above.

Na ceduľkách pod cestami s vtipnými karikatúrami sme našli kopec mien, vrátane Stránika, či Mrázu (dvojnásobný majster sveta v lezení na obtiažnosť). Väčšina ciest boli veľmi pekné, rôzneho charakteru, od technických obliakoviek, cez prsty trápiace lištovačky až po autobusové rúčky v strope. Pred príchodom som sa obával, či budú cesty dobré, lebo som si myslel, že keďže nestíhali s otvorením, budú chyty narýchlo naplácané, ale nie je to pravda, cestám bola rozhodne venovaná náležitá pozornosť. Uvidíme, ako často sa budú cesty obmieňať, nikoho nás samozrejme nebaví liezť dookola tie isté cesty.
Zaujímavou atrakciou je cesta na rýchlosť. Keď som ju skúšal v Prahe, bol som velice prekvapený, že to vôbec nie je ľahké. Vyskúšajte aj vy. Človek potom lepšie docení tie časy, aj keď  to zrovna nie je 6 sekúnd.

Caption of the figure above.


Teplota
Prvé, čo som si vymrznutý zo šatne a cesty všimol bol chlad v hale. Našťastie som už čosi čítal, a boli sme vybavení dlhými teplákmi a mikčou, prísť v kraťasoch a tričku môžem ísť rovno domov. Úprimne sa priznám, bojoval som s pokušením sa rovno otočiť a ísť domov. Ale po vylezení prvých ciest som sa rozohrial na prevádzkovú teplotu, a až do konca pobytu mi bolo tak akurát, ani teplo ani zima. A to sme liezli po dve cesty a ešte sa aj dosť vykecávali a zdieľali dojmy s kamošmi, takže som celkom dosť aj postával. Ono aj na skalách je 15 stupňov fajn teplota, a fakt je, že ťažšie cesty sa v nejakom veľkom teple liezť nedajú. Keď leziem na max tak nemôžem v každej obline a škrabke hodinu mádžovať. Pár stupňov navyše by asi verejnosť ocenila, každopádne po rozohriatí to rozhodne nie je tragické. Zoberte si ale teplejšie veci, než na aké ste asi bežne zvyknutí.
Halu zhora ohrievajú veľké infražiariče, teplota v hornej polovici haly je citeľne vyššia ako v spodnej, po dodaní niečoho hýbuceho vzduchom v hale by sa celkový dojem mohol výrazne zlepšiť.
Bouldrovka
Bouldrovka je široká, a organizovať na nej preteky bude mega pohodné, lebo počas celého preteku nebude treba nič prestavovať, čo ušetrí kopec zbytočných prieťahov. V čase našej návštevy boli na nej nahodené len postavené bouldre po chytoch rovnakej farby, boulrov bol kopec, neskúšali sme, kamoši brblali že boli všetky podobne ťažké, a chýbali im chyty, aby si povymýšľali vlastné. V čase písania tohto článku to už pravdepodobne nie je pravda a bouldrovka bude kompletne nahodená. Rovnako campus a posilka boli v čase našej návštevy ešte len v štádiu prípravy.

Caption of the figure above.

Bar
Pri recepcii sme sa zastavili na pivko v bare, takmer zaskočení rýchlosťou obsluhy. V bare zatiaľ ponúkajú alko aj nealko pivo a kofolu, časom by mal pribudnúť zbytok sortimentu vrátane nejakých drobností pod zub. Bar a kuchynka vyzeral byť ešte v procese zariaďovania.
Ostatné služby
Na stene funguje kompletná požičovňa lezeckého materiálu vrátane lezečiek (cena za komplet výbavu je 4€). Lezecké kurzy zatiaľ nie sú sprevádzkované.
Otváracie hodiny
Otváracie hodiny sú veľmi jednoduché, každý deň od 8:00 do 22:00. Netreba nič špekulovať. Páči sa mi, že cez víkend je otvorené až do desiatej, čo v praxi znamená, že cez deň môžem ísť von, a navečer ešte stihnem zaliezť / potrénovať. Otváračky od ôsmej sú pre mňa na ranné lezenie príliš neskoro, možno od siedmej by som to stíhal ešte zaliezť a do práce, ale pre osadníkov okolitých kancelárskych budov by to mohlo byť využiteľné.
Personál  steny o našej návšteve nebol dopredu informovaný.

Caption of the figure above.

Rozhovor


Ako dlho Vám trvala stavba steny?
Mráza: Stěnu v Bratislavě jsem plánoval už v roce 2010, nebylo snadné najít vhodný prostor, halu která je dostatečně vysoká a velká. Dále jsem pak hledal partnera společníka, který by chtěl takový velký projekt realizovat a investovat. Jak se podařilo tento prostor najít a stejně tak partnery společníky, kluky Repčíky Marka a Jura, tak už to bylo pouze tři čtvrtě roku práce. Zcela na plný úvazek, 12hodin denně, soboty, neděle . Myslím, že to bylo šílené a jen tak to neskočilo. Je třeba počítat že rozjetí a provoz K2 zabere ještě rok starostí a nekonečnou odpovědnost za provozování stěny. Nedávno jsem slyšel, že spoustu lezců už nebaví pracovat, tak že by si chtěli postavit stěnu, aby mohli už potom jenom lozit a cestovat. To mě pobavilo. Provozovat dobře stěnu je práce na plný úvazek a starost, která stresuje jako jiný busines, s přibývající konkurencí dvakrát tolik .

Čo spôsobilo oneskorenie oproti plánovanému termínu?
Mráza: Plánovaný termín dokončení  všech staveb se posouvá skoro vždy.  Myslím, že pokud  jsme stěnu nestavěli rok a půl, tak jsme to stihli rychle . Jenom pro porovnání, normální stavební řízení od sepsání projektu a stavebního povolení  trvá nejméně půl roku, až rok. A my jsme za půl roku stihli i stavbu stěny a ne malé velikosti. Tedy jsme na tom dobře. Většina staveb se půl roku projektuje a rok  staví. Samozřejmě šlo o to, že jsme neměli 1 milion euro na účtu, to by šlo vše hladce, rychle a bez chybiček. Takhle se staví stěny na západě, kde mají obrovské možnosti , dotace,  investice pro sport.
Ako prebieha taká stavba? Čo k tomu všetko treba?
Mráza  1. Projekt a představu o stěně i  zázemí, 2. peníze na pokrytí rozpočtu, 3. silné odhodlání a vytrvalost , 4. v neposlední řadě čas se stavbě věnovat na 100%  a dost peněz na to aby  jste nemuseli pracovat po dobu stavby, jinak to časově nezvládnete.
Kto stojí za projektom lezeckej steny K2?
Mráza: Silná trojice , team lidí z K2, dále  firmy Techwood  a Anatomic .
Aké máte plány do najbližšej / vzdialenejšej budúcnosti?
Mráza: Plánů je hodně, ale za mě bych řekl, že rozběhnout provoz. Už se nám podařilo vyřešit úvodní problémy s teplem, robila se termovize, utěsnili se největší uniky tepla. Pod stěnu se právě pokládá koberec. Dále chceme chytrou reklamou oslovit Bratislavské lezce i nelezce a naplnit stěnu zákazníky. Až se nám to povede, tak souběžně začít zvětšovat centrum. Horní patro se už začíná stavět, vzniknou tam 11m stěnky pro začátečníky, kde bude spousta Top Rope lezení. Dále tam bude sekce určena speciálně k drytool lezení, co bude zajímavé zpestření. Chceme dokoupit spousty těch nejlepších chytů, bez kterých i dobrá stěna zůstane průměrnou. Jak se to podaří, začít postupně realizovat venkovní stěnu a lezení na čerstvém vzduchu. Co muže být lepšího pro horké letní dny než lezení venku před halou a když by snad přišlo špatné počasí není problém se rychle přesunout dovnitř pod střechu.
Chystáte v najbližšej dobe nejaké špeciálne akcie?
(preteky, prednášky, party, …)
Mráza:  Jako první to budou mistrovství Slovenska v boulderingu (již 16.3.). Budeme se snažit o takový formát, aby si dobře zalezli profi lezci i začátečníci.  Na tenhle termín chystáme taky velkou úvodní afterparty.  
Dále to budou závody na stěně z lanem speciální formule  - maraton lezení  12 hodin , pár akciček typu promítání fotek lezení, hory, extrémní sporty  atd...  Určitě by jsme chtěli obnovit městskou lezeckou ligu, ve spolupráci s  VERTIGEM.
Prečo ste stenu v Bratislave chceli stavať ?
Mráza: Všichni tři majitelé stěny věnovali lezení téměř celý život. Rádi by jsme proto vybudovali něco, o čem jsme vždy snili a co tu chybělo - STĚNU světových parametrů.  Lezení je super sport a chtěli jsme posunout Slovenské lezení kupředu. Chceme lepší a modernější stěnu, která bude mít potenciál ke zvětšování. Lezení a provoz stěny nás baví, je to něco co rádi předáme lidem, kteří zatím nelezou. Nevím proč by lidé nemohli chodit místo do fitness center  na stěnu.  K2 je ideálním moderním luxusním startem právě pro ně. Lezení je moderní fitness pro zábavu a zdravý životní styl, krásnou postavu, nebo setkání lidí .

Caption of the figure above.

Komentáre (74)

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

21.02.2013 12:26:39
Anonym -

Pekne zhrnuté nedá sa nesúhlasiť :)

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

21.02.2013 12:44:17
Anonym -

Prave zaviedli zlacneny vstup do 15:00 za 3e, takze pre studentov neni o com.

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

21.02.2013 14:43:50
Anonym -

paráda, v Žiline iba na bouldrovku 4€ a v Bratislave vysoká stena aj s bouldrovkou do 15tej 3€....nedá sa niečo také spraviť aj v Žiline?

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

21.02.2013 15:20:31
Reakcia Anonym -

ano, posledne zvysenie vstupneho v K2 zilina je dost velky priestrel. preto sa aj vyludnila a ludia sa pomaly stahuju do www.gillarena.sk kde je to vyrazne lacnejsie...

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

21.02.2013 15:42:31
Reakcia Anonym -

tak hlavne človek ked si to zhrnie, že ma platiť 4€ za bouldrovku, pričom chyty boli čistene naposledy v prerobenej miestnosti pred rokom, v starej to budu možno už aj tri....každá druhá samorezka sa točí...je mi jasné, že je dosť práce s novou stenou v BA ale treba sa postarať aj o Žilinu si myslím

Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

21.02.2013 16:03:42
Reakcia Anonym -

Presne. Treba zdvihnut vstupne na 5e a zaplatit z toho cloveka, co sa o to bude starat.

Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

22.02.2013 09:01:36
Reakcia Anonym -

no aj o stenu v PP by sa trebalo postarat, je na tom podobne. vstup je sice lacny ale cesty a chyty su vo velmi zlom stave. tiez by sa radsej mohlo dvihnut vstupne a zaplatit z toho colveka co by sa o to aspon trochu staral ...

Re: Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

05.03.2013 12:30:29
Reakcia Anonym - Lukas

K2 v Ziline bola super, pokial sa nedvihlo vstupne. Clovek by cakal, ze s vyssim vstupnym pride aj daka ta zmena. Zilmont arena ma sice menej chytov, ale da sa tam zatrenovat a vstupne je o 50% nizsie.

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

21.02.2013 20:49:53
Anonym - primalex

V Blave stena super,je tam aj dobra cena,co sa neda povedat o Ziline,ked pojdete takto dalej,tak vam tam uz nikto nebude chodit.Ja som tiez uz prestal,podstatne lacnejsie m to vyjde v Povazskej a to som zo Za:-( A to iste plati aj na bar,ide to tam uplne dole vodou,najlepsue co tam kedy bolo tak Slavia-casnicka...

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

21.02.2013 23:58:35

Chlapi na stene spravili poriadny kus roboty ! :O Je to riadne veldielo, najlepsie si to clovek uvedomi ked sa postavi pod najvacsi pravis ... Visnove sa moze skryt :D klobuk dole :)

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

22.02.2013 09:56:01
Anonym -

V stredu som bola na K2 v BA a su tam pridane dalsie ohrievace. Mozem povedat, ze je tam uz citelne teplejsie. Super :)

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

22.02.2013 10:24:18
Reakcia Anonym - adi

ja som bol vcera stvrtok a mozem potvrdit ze je tam teplejsie... aj koberce pribudli.

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

22.02.2013 11:21:00
Anonym - john

ja som bol prvykrat v stredu.ze by tam nejako teplo bolo nemozem povedat.priatelka mi z tej zimy prechladla,tak najblizsiu dobu sa tam asi neukazeme.inac musim uznat ze cesty su naozaj krasne,aj vyska spravila svoje.prijal by som par lahsich ciest do previsu (6+,7-).boulder bol tiez fajn.v niektorych cestach chybali expresy(nalavo na laminatovom profile a na stienke oproti).este poznamocka k baru, objednali sme si velke pivko, ale velke to v skutocnosti nebolo.po padnuti peny tam mohlo byt asi aj menej ako 4dcl. drzim palce v odstranovani drobnych chyb,urcite sa tam rad vratim

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

22.02.2013 14:16:20
Reakcia Anonym -

No neviem si realne predstavit nejaku 6+/7- v hlavnom previse..to by musel byť čistý rebrik a to myslim že nemá vyznam take niečo v tom previse robiť...a kedže sa zlepšilo kúrenie je tam teplejšie a teda aj suchší vzduch takže pivo rýchlešie vyprcháva - kým ti padla pena tak sa deci vyparilo čo je na tom čudné :)

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

22.02.2013 15:44:39
Reakcia Anonym -

to je dobra haluz riesit kolko padne pena :D :D zachvilu sa bude pripomienkovat ze na kabaty su vesiaky len 4 a nie 5.

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

22.02.2013 16:57:25
Reakcia Anonym - pivar

tak to je dost podstatna vec, lebo ak v krcme tyzden po otvoreni nedocapuju pivo, je to strasne zufalstvo. dufam ze to bol len omyl a nie smer ktorym sa bude cela hala uberat.

Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

22.02.2013 17:23:11
Reakcia Anonym -

Ja som mal pekne doplna. Ale aj keby ho boli len 4 deci, hlavne ze som nemusel 30-60 minut cakat, kym si ma vobec niekto vsimne a ani nechcem vediet kolko este potom kym to pivo objednaju, vyrobia a dovezu.

Re: Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

22.02.2013 23:51:10
Reakcia Anonym -

Keď si zaplatím za 5 dcl prečo by som mal byť spokojný so 4 dcl ???

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

24.02.2013 09:57:54
Anonym - m

bo vo vertigu nebolo treba bo bolo jedine, teraz je konkurencia, aj ked je to vlastne smiesne, na 400 tisicovu pašteku dve velke steny, a strach, c i sa uzivia, toz pokal bude ekonomicky rast aky je, casom naozaj mozno jedna padne, nech lepsi prezije.

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

24.02.2013 11:48:09
Reakcia Anonym -

Preco by nemala mat Bratislava 2 velke steny. Brno ma 380 tis obyvatelov a co som zbezne vygooglil, stien ma 9: http://www.jizni-morava.info/brno-a-okoli/vnitrni-lezecke-steny/

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

24.02.2013 14:20:05
Reakcia Anonym - m

este nam chyba 7 stien, a o 20% vyssia zivotna uroven, aby mal kto chodit

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

23.02.2013 00:39:57

Zaujala vobec niekoho táto veta? Jako první to budou mistrovství Slovenska v boulderingu (již 16.3.) Viete otom niekto niečo?

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

23.02.2013 10:39:51

Ano, v aktualnom kalendari pretekov na james.sk to sice chyba (resp. je to dobre schovane), ale majstrovstva z boulderingu z minuleho roku, ktore sa presuvali kvoli nestihackam pri dokoncovani novej steny budu v uvedenom termine. Promo zrejme zacne cochvila.

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

24.02.2013 08:52:53
Reakcia Anonym - smolo

je to v (aktualizovanom) kalendári pretekov na james.sk

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

24.02.2013 14:33:30
Anonym -

Zivotna uroven by aj bola, keby tie Auparkove lemry zacali sportovat, bolo by steny uplne narvane. http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/199475-bratislava-predbehla-prahu-je-piatym-najbohatsim-regionom-unie/ Podla mna tie klenby v K2 ponukaju perspektivne pekne 8-9 cesty (mne osobne to vyhovuje), ale 99% navstevnikov lezie kolme 5-6 (co som vypozoroval vo Vertigu - kolkokrat je na bokoch v kolmiciach narvane a v previsoch nie je nikto). A jedna vec je ista, odkedy je tu K2, vo Vertigu zacali menit chyty na bouldroch, rozsirili stenu atd., konecne zistili, ze nie su jedini.

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

24.02.2013 15:48:52
Reakcia Anonym - pivar

mne sa skor zda ze to zacali robit hned potom ako rozsirili stenu :)

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 07:50:40
Reakcia Anonym -

Nie je to len o rozsireni steny. V case ked sa mala otvorit nova cast Vertigo najalo cloveka, ktory sa denne stara o pravidelnu prestavbu ciest.

Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 12:50:53
Reakcia Anonym -

Presnejsie po tom, co sa dozvedeli, ze bude nova velka stena. Nahodou to bolo v case rozsirenia steny.

Re: Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 13:31:02
Reakcia Anonym - zuzka

Sklamem ta, ale hladali na to cloveka uz dlhsie a je len zhoda nahod ze takeho nasli zhruba v dobe ked sa vertigo rozsirilo a otvorila sa posledna tretina (tzn. 10/2012). informacie o tom, ze sa stava druha stena tu boli uz cca 2-3 roky dozadu (aj ked z toho vtedy nic nebolo), v tom case staval pravidelne cesty na vertigu Pista Bednar. potom bol chvilu utlm, lebo Pista na vertigu skoncil niekedy na jar 2012. odvtedy vertigo hladalo stavaca. Potvrdena info o stavani druhej steny bola zhruba v 01/2012. Cize minimalne 10 mesiacov uz vertigo vedelo ze bude druha stena. podotykam ze vtedy este stale staval cesty Pista. a potom chvilu trvalo, kym nasli dalsieho. cele iba zhoda nahod. K2 s tym nema nic spolocne.

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

23.02.2013 20:33:47
Anonym - goral

Viete co vie Slovac najlepsie? Kritizovat a nadavat, v tom sme fakt bezkonkurencna svetova elita! Aj vo Vertigu ste robili takuto recenziu?

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

24.02.2013 23:40:26

Dajme si otázku, prečo tie deviatky v prevysoch nikto nelezie a prečo je pod kolmou šestkou plno?

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 08:24:31
Reakcia Anonym -

Lebo sestku v previse nepostavis :) je pravdou ze vo vertigu je pomerne dost vysoka koncentracia tazsich ciest boulderoveho charakteru, co na jednej strane na skodu nieje ale clovei si v nich nezalezie s pozitkom, zarve, zabojuje, prelezie ale vacsinu z nich si viackrat nema chut dat. Na druhej strane tu mame K2 kde su vyrovnanejsie a skor vutrvalostnejsie cesty takze sa to doplna.

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 18:58:22
Reakcia Anonym - zavaky

myslim si ze bouldrovka je na bouldrovanie a silu a stena na vytrvalost. Bouldrove cesty riesis na skalkach vonku...tam to ma vyznam. lebo potom ako pisal predomnou "neregistrovany" raz tu cestu vyriesis a nebudes si ju davat viac krat. Alebo tie bouldre nahoblujes a bude to zbytocne. Lenze to nesmie byt stena vysoka 10 ale aspon 14 m. Vo velkej stene vo velkom previse das rebriky z dobrych chytov aj vacsie (stisky,pozit.listy,velke obliny) a mas treningove 7cecka, 8acka aj 8becka, ktore skrokujes a nebojis sa cvakat expres z kriza zo samorezky.

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 11:02:34
Reakcia Anonym -

lebo su tam same sracky!

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 12:06:29

Lebo ty si najlepší z nás...

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 12:11:26
Reakcia Anonym -

Je motivujuce vediet že si ich všetky preliezol a nepochybujem že na OS, už len ťa u toho vidieť musí byť radosť..

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

05.03.2013 21:47:20
Reakcia Anonym - vlado

Presne :D Do vertiga ma prestalo bavit chodit kvoli cestam. Nebavia ma... To sa mi zatial v K2 nestalo.

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

06.03.2013 08:43:28
Reakcia Anonym - m

mne sa zdaju cesty vo vertigu ovela zaujimavejsie - teda v tej novej casti. hlavne kvoli tvarovaniu steny. ze to nie je len jedna rovna plocha, ktora je niekde v sklone. a tie piliere, skary atd. su vo vertigu dobre vyuzite pre cesty. v K2 som videl komin, v ktorom boli postavene cesty tak ako keby tam ten komin ani nebol.

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 11:00:00
Anonym -

typickí slovaci,hlavne vela ohovarat a nadavat na vsetko, ale nikdy nie do oci.smutne

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 12:12:59
Reakcia Anonym -

a čakal(a) si snad niečo ine? :) ale v zasade tu až na pár vínimiek nejaké zásadné ohovaračky nevnimam a tie čo su su odveci takže pohoda...

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 14:26:41
Anonym -

Chodte sa pozriet na stenu Vertikon do Zlina, ake paradne 6-ky sa daju postavit aj v previsoch...!

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 14:32:41
Reakcia Anonym -

ano a vola sa to bacharov rebrik :)

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 21:31:58
Reakcia Anonym -

Neviem, ci Ta bavi rudlovat po ruckach z autobusu.

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

27.02.2013 07:53:11
Reakcia Anonym -

Už si tam bol mudrlantko, keď hovoris o ruckach z autobusu?

Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

27.02.2013 09:04:09
Reakcia Anonym -

6tka v dachu bude vzdy rudlovacka.

Re: Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

27.02.2013 09:55:44
Reakcia Anonym - zavaky

ano, bude rudlovacka. ale bude to vyzva pre sestkovych lezcov, lebo kym sestky na pajstune takmer onsajtuju, tato sestka sa pre nich moze stat fyzickym projektom na dost dlho. Proste im natecie v polke steny. Uz to nebude sestka v 10m 2stupnovom previse kde museli spravit 1 prepucak.

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

25.02.2013 15:43:15
Anonym -

A prečo by sa mali staviať 6ky do previsov? Nebolo by múdrejšie kvalitne trénovať aby sa tie 9tky dali liezť? Problém je vtom že drvivá väčšina z nás trénuje ako sa mu vidí, v epšom prípade čerpá s knižky TSL. Keby sa ale na jednej zo stien ujal človek ktorý by bol k dispozícii ako osobný tréner a v prípade že by nemal klienta sa trošička povenoval ludom, poradil im, alebo ich aspom nasmeroval, to by bola základňa deviatkárov určite väčšia. Či? Ja viem že na steny chodí vela kvalitných lezcok ktorý niesu lakomý na vedomosti a poradia, ale úprimne, kto ma čas sa vykecávať s ludmi ktorý sa len pýtaju? Predsa si tam prišli zaliezť nie rozdávať rozumy. Neviem teda ako to je inde a viem že na slovensku je lezenie ešte stále v plienkach, ale predsa niekde sa začať musí a niekto musí byť prvý. A možno sa pletiem.

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 00:00:07

este by mi to musel niekto zaplatit aby som nieco take robil a taky osobny trener to nieje lacna zalezitost ... :)

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 01:13:45
Reakcia Anonym - Pierre

Pišta stebou sa určite dohodnem a rád ti aj zaplatím. A ked bude treba aj ti skočím v noci do tesca kúpiť tvaroch. Peťo :D

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 13:56:28

Pista, dnesny svet nefunguje tak, ze za tebou pridu ludia a zacnu ti nukat peniaze, treba sa aj starat, hladat cestu ako prerazit... Vzdelanie mas, to je zaklad, ale po mojich skusenostiach z FTVS je to len slaba polovica co sa tyka lezeckeho treningu, zvysok treba nabrat skusenostami a "pokusmi" ako na sebe tak aj na "klientoch" a za pokusy ti nikto neda majland, ber to tak, ze v kazdej robote si musis preskakat nejaku uvodnu lacnu prax, kym si spravis meno, vybudujes siet kontaktov, referencie... Zacina sa za par supov a ak si vnimavy a budes sa vediet ucit na vlastnych chybach, budes mat stastie na 2-3 talenty s ktorymi nieco dokazes, tak mas sancu sa trenovanim pekne uzivit. Ak ale cakas, ze ta niekto zavola a da ti 2000€ mesacne za to ze si na nom budes skusat v praxi to co prednasali na skole, tak dovol aby som ta stiahol naspat k nam na Zem ;-)

Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 13:59:08

Podpisujem. :)

Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 15:13:06

Vsak ja som si srandu robil ze kto to zaplati , lebo nemyslim si ze to je u nas momentalne tak s tym lezenim zeby ludia hladali osobneho trenera , co sa snad casom zmeni aj vdaka novej stene ... :) Co sa tyka FTVS tak podla mna ked sa clovek poriadne uci a chce sa naucit a je v kontakte s tymi najlepsimi odbornikmi tak to len slaba polovica lezeckeho treningu nie je ... je to tak tristvtina :) a hlavne je to taka tristvrtina s ktorou nemusis robit pokusy ... + samozrejme to clovek musi doplnit vlastnymi skusenostami z lezenia. Kazdopadne aj ten najlepsi trener sa musi stale zdokonalovat a ucit nove veci :O Vacsi problem je s vedeckym podlozenim lezeckeho treningu ... ktore zatial neexistuje takze kto moze koho trenovat, ako, podla coho ? :D Je to este na dlho u nas, ale treba to rozvijat jasne predsa zdokonalovat sa a zlepsovat v sporte je zabava ..

Re: Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 15:23:54
Reakcia Anonym - Miro

Pista, vsak si precitaj, co pisal Tomaso, myslim, ze hovori zo skusenosti.. (narazam na tu 3/4 vdaka ftvs ;) )

Re: Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 21:06:08

neviem ake to bolo ked si studoval ty, ale ked som tam bol ja, tak vsetci treneri studovali to iste a bolo jedno ci si futbalista alebo karatista. Specializacia (2h do tyzdna) po treningovej stranke za moc nestala... Po vseobecnej stranke mi to dalo pomerne vela vedomosti o treningu ako celku, takze si viem predstavit, ze keby som sa tomu dalej venoval tak ako kondicny trener sa niekde mozno uchytim, ale co sa tyka specifickeho lezeckeho treningu, youtube mi dal asi viac a najviac mi dalo "pokusovanie" na sebe a deckach. Ten pomer necham na teba, ked mas pocit ze ti po skole chyba uz len stvrtina do dobreho LEZECKEHO trenera, ok, mne po 3 rokoch chybali tak 3 stvrtiny a neverim, ze dalsie dva roky by to dobehli ;-)

Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

28.02.2013 00:53:29

No jasne, zalezi ako sa k studiu kto postavi... kazdopadne lezenie je minimalne podlozene vedeckymi vykumami, aj v zahranici je toho velmi malo. takze na FTVS ti toho zrejme o takomto nerozvynutom sporte vela nepovedia.. kazdopadne vela sa da naucit od Panov atletov, su tam Pani ktori do detailov studuju silu, a kopec dalsich velmi dobrych odbornikov ktori maju co povedat do jednotlivych faktorov v lezeni (v podstate na kazdy najdes jedneho uplneho profika) a ked to clovek vsetko pekne obeha a nejako pospaja tak sa aj na to lezenie da co to pouzit. ale ako hovorim skor ako sa bavit o nejakom trenerovi lezenia by trebalo vedecky podlozit zakladnu vec kazdeho sportu a to je : struktura sportoveho vykonu aby ty treneri vobec vedeli co maju trenovat a nie podla toho co chlapci na youtube poskakuju po kampuse... :D cize v podstate momentalne nepotrebujeme trenerov lezenia, ale vedeckych pracovnikov ... ;-)

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 04:42:02
Anonym - Rado

Rocodrom UrbanMonkey v Madride funguje tak, ze clovek si moze kupit s treningom(200uer) alebo bez treningu(150eur). Rozdiel v cene na tri mesiace je 50eur. Trenuje sa v skupinach. Trenink trva 90 minut. Naplnou treningu je posilnovanie, specialne posilnovanie prstov, rozlezenie, lezenie bouldrov, lezenie vytrvalostnych traverzov. http://www.urbanmonkey.es

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 13:07:59

Nieco podobne chysta aj Mraza ... snad sa to aj u nas nejako podchyti :)

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

26.02.2013 14:05:45

Myslím že by sa to mohlo ujať, dokonca to bude zase jedno plus pre K2. Nechajme sa prekvapkať...

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

27.02.2013 01:28:06

Asi som naštartoval revolúciu :D Vo vertigu je vycapený papier na ktorom je ponuka na 6 týždňovy základný tréning.

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

27.02.2013 01:37:15

Dôkaz umňa v galérii... A mimochodom to oceňujem, kde sa máme my totálny začiatočníci čomusi priučiť?

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

27.02.2013 11:21:49
Reakcia Anonym -

treba pozerať na skusenejších, pozorovaním sa dá veľmi veľa naučiť samozrejme že to musíš následne aj skúšať bez toho to nepojde :) a tiež sa nebáť spýtať, podebatovať o technike, treningu atd, myslim že lezci su vo väčšine prípadov do určitej miery exhibicionisti a radi poradia v rámci svojich schopnosti a možnosti.

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

27.02.2013 08:55:35

tak, co si dobre pamatam, tak kurzy pre zaciatocnikov aj individualne treningy tam ponukaju takmer od zaciatku...

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

27.02.2013 10:05:35
Reakcia Anonym - zuzka

6-tyzdnovy kurz lezenia bol na vertigu od jeho otvorenia.

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

27.02.2013 10:27:04
Anonym - Pierre

Tak beriem späť, ja som si ten papier nikdy predtým nevšimol. Aj na stránke som videl iba kurz istenia... Tak nič no :D Aj tak dobre, aspom premňa.

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

04.03.2013 12:47:58
Anonym -

teplota na lezenie je tam teraz super, cesty su celkom pekne, akurat maju vsade mega ostre chyty, nic anatomicke, nic take co prijemne sadne do ruky a nereze. vsetky cesty su z jedneho typu chytov, ziadne pestrost, takze v podstate sa lezie stale to iste, vsetky cesty su tympadom rovnake.

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

04.03.2013 13:12:57
Reakcia Anonym -

to mi teda neprišlo, chyty možno podobne ale ostre len výnimočne (na skale su ostrejšie tam anatomický nájdeš ešte zriedkavejšie) a cesty vdaka tomu že ich stavajú rozny stavitelia su velmi variabilne...Kolme sektory nepoznam tie som až na výnimky neliezol skor hovoirm o cestach v previsoch ktoré som vyliezol

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

04.03.2013 13:30:58
Reakcia Anonym -

to ze ani na skale nie su anatomicke chyty nie je argument, preco by na stene mali byt tiez ostre chyty. ked potrebujes odtrenovat na stene, nemozes koncit po hodine kvoli zodratej kozi a otlacenym prstom, lebo chyty maju ostre hrany.

Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

04.03.2013 13:36:52
Reakcia Anonym -

v pohodke neberiem ti tvoje dojmy :) mne prisli uplne v pohode a standardne odtrenoval som co som potreboval bez zodratej koze resp. s podobne opotrebovanými prstami ako kdekolvek inde na umeline..

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

04.03.2013 14:33:12
Reakcia Anonym - Miro

LOL neanatomicke chyty? :D to cely zivot lezies len na pieskovych oblinach, ci ako si na to prisiel? :D Naopak, moj dojem bol celkovo dobry, aj kvoli tomu, ze cesty su roznorode a napriklad oproti vertigu neobsahuju stale ten isty typ pohybu Tiez by ma zaujimalo, ako by si tebou proklamovanu 'ostrost' chytov poriesil? Nakupit tisicky chytov a nahnat desiatky brigadnikov so smirglom? :))

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

04.03.2013 14:59:53

Domnievam sa, ze vytka sa tyka prilisneho pouzivania tych dzuratych TR Walls chytov, ktore su fakt dost rezave a ked ich je moc, koza z nich neprimerane boli. Riesenim by samozrejme bolo nakupit chyty od roznych vyrobcov, co by umoznilo stavacom este roznorodejsie cesty a pravdepodobne sa to casom aj udeje. Domnievam sa, ze borec nemyslel drsnost chytov, teda vlastnost materialu, ale skor tvar chytov.

Re: Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

04.03.2013 17:29:42
Reakcia Anonym - VladoG

A ake chyty su v novej K2 pouzite? Myslim vyrobcov, Anatomic a TR?

Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

05.03.2013 00:14:10
Anonym -

tie TR su fakt neprijemne ... obzvlast tie dierky pokrutene

Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

05.03.2013 07:39:18
Reakcia Anonym -

hlavne su vsetky TR rovnako dlhe ako na vertigu

Re: Re: Recenzia: Lezecké centrum K2 + rozhovor

05.03.2013 08:23:46

A? To je problém? Treba začať liezť odspodu a nemusí ťa to trápiť...

Nový komentár

Ochrana proti spamu
šest +šest = Prosím, počkajte. Overujeme, že ste to vy ...