Ďalšia tatranská morda, M9-

• Tatranský fotoreport z pekne prežitej slnečnej soboty a peknom výkone Adiho a Ďuriho vo Velickej stene.
Gerlachovský masív

Po smolnom decembri, keď si nás s Ďurim v Matrixe počkal loker a ja som si zranil na bouldrovke chrbát a na dva mesiace som bol out sme dúfali v lepší koniec zimy. Ja som začal chytať späť akú takú kondičku a rozhodli sme sa, že skúsime aj tento rok Chamonix. Masív Mt.Blancu nedá zaspať nejednej lezeckej duši a vábi ju to spať, aj keď po možno neúspešnom výjazde zatracovala toto pohorie. Pred tým sa však treba trošku rozliezť a nabrať niečo viac do nôh a tak volíme opäť Tatry...

Plány boli kadejaké a prudké oteplenie nedávalo veľké nádeje na kvalitné lezenie... Južné strany sú zrána tvrdé, tak sme sa vydali do Velickej doliny na rovnomennú stenu.

Velická stena

Večer prichádzame do Polianky a zisťujeme, že sme zabudli nakúpiť vodu. Sranda, že pivo sme nezabudli :-)
Ráno dávame budíček na 4tu hodinu a hádžeme do seba nejaké potraviny no a kedže voda nie je tak si delíme jedno pivo:-) a druhé bereme do steny. Však piť niečo treba :-)

Ranné pohľady do Velickej

O pol osmej začíname šlapať prvý kuloár vedúci pod našu, resp. Bimbovu cestu. Šlape sa nám fajne, sneh firnový, tvrdý a bez problémov sa dostávame pod prvé lezecké metre. Prvá dĺžka teda bez problémov za M3.

Ďuri v žľabe

Dostávame sa pod kľúčové miesto, strechu, ktorá tehnicky púšťa v pohode, ale voľne už menej. Vrhám sa teda do techniky a cestou skúšam kroky a snažím sa akotak najsť nejaké vhodné miesta na istenie. Zo začiatku sme boli skeptickí, či to pojde voľne, ale po obhliadke presviedčam Ďuriho, že to pojde. Bude to však delikatesa s odporúčaním nepadať do istení... :-) Ďurimu nateká, bojuje, nadáva ale púšťa na Flash. M9- na svete.

Adi v kľúčovej dĺžke

Super teda, posunieme sa o čosi vyšie. Podľa topa čakáme utekáč za IV+. Ale kolmé pasáže s lokrami sem tam bez chytov nám také neprídu... Klasifikácia nezodpovedá dnešnej realite. Lezenie sa nám spomalí a paradoxne zabere najviac času. Do utekáču sa dostávame až vo vrchnej časti steny a západ slnka nám dodáva tú správnu motiváciu. Je 17.30 a na vrchole si tradične podávame ruky ešte za svetla.

Ďuri bojuje s batohom
Adi a Ďuri na vrchole

V stene na pivo čas neostal, ale pravdupovediac sme sa báli, že na lačno potom rýchlo udrie a balanc sme nechceli stratiť niekde v strede cesty :-) No a so suchom v ústach sme natrafili na ďalší problém: zabalené suché a rozmrvené horalky nešlo prehltnúť:-)

Dobojované po zostupe

Tréning splnil účel. Nachodili sme nejaké tie metre, zaliezli ťažkú cestu a večer v polianke zaspávame po kvalitne prežitom dni. Tatry vždy potrápia ale tak ako Chamonix nás vždy budú ťahať späť pre nové výzvy a zážitky.

Caption of the figure above.
Nákres prvého zimného voľného prelezu a .navrhuntá klasifikácia

Komentáre (9)

Dalšia tatranská morda, M9-

18.03.2012 21:26:41
- Baca

Pekne Duri a Adi ! Myslel jsem, ze jsem vas slysel minuly tyden v Chamonix. Ale to byl asi nekdo jiny.

Dalšia tatranská morda, M9-

19.03.2012 08:56:10
- Robo

Nádhera páni. Slávne lezecké duo opäť v akcii :) Dúfam, že bude takýchto článočkov tento rok požehnane! Držím palce

19.03.2012 19:46:28
- vilo

no a ja sa to chystám vyhákovať...... Dobrý ste!

19.03.2012 20:12:10
- Mano

Palec hore.

20.03.2012 10:15:24
- ďuroš

pekný výkon páni

20.03.2012 23:24:07
- Mato

Super výkon M9 na vlastnom istení a k tomu v horách.Ste veľmi univerzálny lezci, praví horolezci.

22.03.2012 10:51:17

Paráda a ešte aj s kvalitnou "tatranskou" atmosférou, viď. zabudnutá voda a dve pivá v batohu, rozmrvené Horalky a podobne. Jáj, poznám tieto stavy a na to sa najlepšie spomína. A k tomu dáte ešte aj super prelez super cesty. GRATULUJEM. Nech Vás štastie a chuť neopúšťa.

23.03.2012 20:43:16
- Tata Bačik

Ale ten ľadik v bielej ti moc nešiel Adi,čo?..možno IV.....,NEBOLO ISTENIE...

Re: Ďalšia tatranská morda, M9-

23.03.2012 23:43:19
Reakcia - Svrčo

a komu ide všetko? neviem teda, či to myslíš zo srandy, ale je podla mna uplna hlupost vytahovat čo niekedy niekomu nevyšlo....je uplne jedno ci lezies 4 alebo 9b...proste vždy sa najde niečo čo ti nejde....napr. ja mam rad jemne previsnute cesty, ale ked pridem na jelenec je jedno kolkokrat emotivu leziem, proste ju nevyleziem...a teraz, anonymovia, roztrhajte ma v zuboch :D

Túto položku môžu komentovať iba prihlásený používatelia. Prihlás sa alebo zaregistruj!