Labské údolie

  • Najlepšie lezenie na svete? To je predsa v Labáku ;)

Kto tam nebol neuverí, ale je to proste fakt. Malebné údolie pre?até riekou Labe ponúka super lezenie v krásnom prostredí. Nachádza sa severozápadne od Děčína.

 
Caption of the figure above.
zdroj: www.simonaulmonova.cz
Caption of the figure above.
Dolní ?leb, vpravo je Východní roh
Caption of the figure above.
Jeptiška, prvý krát zdolaná 22.7.1906
Caption of the figure above.

Lezenie na pravom brehu je z väčšej časti tvorené klasickými cestami, nájdu sa tu však aj športové cesty. Steny bývajú silno spa?ované slnkom, takže ak h?adáte niečo športovejšie a nemáte radi slniečko, ?avý breh je pre vás to pravé ;)

Caption of the figure above.
pravý breh
Caption of the figure above.
Caption of the figure above.
Růžová věž v strede
Růžová věž ponúka krásny výh?ad na celé údolie a parádne cesty ako :
Caption of the figure above.
Adam Ondra, Pupendo Xa, Růžová věž
foto: Pepe
Caption of the figure above.
Adam Ondra,Boží muka Xb, Růžová věž
foto: Pepe
Caption of the figure above.
Trůn vrhá tieň na Zrcadlo
Caption of the figure above.
?avý breh
Caption of the figure above.
Monolit, na ktorom je najprevisnutejšia cesta v Labáku ?ílený Tanec XIa



zdroj: www.matterhorn.pedromagician.com

Komentáre (53)

Labské údolie

19.05.2008 12:44:44

Pekne fotky. Aj ked, dovolim si nesuhlasit s tvrdenim, ze je to najlepsie lezenie na svete.

Re: Labské údolie

19.05.2008 12:52:05

Skusala si?

Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 13:36:44

Ani nemusim, staci, ze to nie je normalne odistene a nemoze sa madzovat

Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 13:50:18

Odistene je to luxusne ;)

Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 13:52:57

istenie kazdych 4-5 metrov? ked nabiju medzi kazde dve istenia este jedno, tak vtedy to bude luxusne

Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 14:04:46

luxusne je to preto ze nemusis tolko cvakat;-) menej cvakania = viac lezenia ;-) to je luxus:-P<br />

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 14:25:46

bouldrista sa ozval :-D :-D

Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 15:28:23

Ako sledujem tak mýtus pieskov o zle odistených cestách je u ortodoxných skalkárov riadnym postrachom -)))

....

19.05.2008 15:30:43
Reakcia - 3m2

Aspon tam nebudu chodit a bude tam menej ludi :D

Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 20:51:09
Reakcia - tah-sha-tunga

no, podla mna 4-5m je dost fpoho. co potom povies na Andrspach s kruhom kazdych cca 20m? :D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 21:37:42
Reakcia - Vlk

Hele náčelníku, nepřeháněj, mám v Ádru odlezených pěkných pár kousků, je fakt, že to není Labák, ale zase taková divočina taky ne! I místní mistři se v těžkých cestách trochu báli a tak je tam víc železa a navíc od dob co bylo vynalezeno UFO ( pro neznalé v podstatě vklíněnec do spáry z popruhů) nejsou už ani ty pověstné spáry to, co bývaly :-).

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 21:52:20
Reakcia - Doktor

Hele vlciak, Adr v porovnani s Labakom rozhodne divocina je. To si trochu prestrelil. OK, stenove cesty mozno zvladnu aj drsoni odchovani na vapne, ale ostatne je amazonska dzungla. Co ti pomoze to vase ufo v cestach ako Rangers, Lvicata, Houbarska, Bila ruze a x dalsich???

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 22:26:01
Reakcia - Vlk

Konkrétně v Bílých růžích celkem dost :-), jak říkal Viktor, hned to s ním zlehklo o stupeň :-).<br /> Ale vážně, který blázen by se, pokud nemá Ádr prolezený štrachal ve sparách, když je tam spousta zajímavějších cest ve stěnách. Spáry se prostě musíš naučit a až je umíš, pak zjistíš, že spára je jeden dlouhý dobrý chyt, ale koho by bavily ty přípravy, než si do nějaké pořádné spáry všechno omotáš, zalepíš, aby jsi neskončil dodraný jako..., tak s nadsázkou vylezeš ve stěně o cestu navíc :-).

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 22:27:44
Reakcia - tah-sha-tunga

:} ...nie, ze by som mal umysel robit famy, ale rozdiel je to markantny. a samozaistovanie (napr. pomocou UFO) je fajn, len to treba vediet, lebo to inak nema zmysel :p

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 22:32:01
Reakcia - Vlk

V tom s tebou naprosto souhlasím, však taky ÁDR doporučuje začátečníkům devět z deseti pohřebních služeb :-), pro ně je lepší v této oblasti začít na Křižáku pak se podívat do Teplic a nakonec ten Ádr.:-). A taky se doporučuje podívat kdo a kdy danou cestu dělal, to též velmi napoví.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 22:33:56

Nesmrdí tu niečo ako samochvála z Vlkovho príspevku???

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

20.05.2008 12:42:31
Reakcia - tah-sha-tunga

mal by si si umyt nohy...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

20.05.2008 13:18:34
Reakcia - Vlk

Ještě chvíli si dělej legraci a omezím ti informace panáčku :-)),

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

20.05.2008 19:22:56
Reakcia - tah-sha-tunga

to patrilo autorovi reakcie na Teba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 21:03:07

sodoma a gomora :-D Iba na prechadzku medzi vezickami

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 22:26:01
Reakcia - tah-sha-tunga

no, kazdopadne, 4-5m je fpoho, podla mna... lebo zase borhaky po 1-2m, to je skoro ako rebrik (vid Hollental), a cela vyzva (mentalna) je prec

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 22:59:52

Kurva Ty si toho v Hollentali vela nepoliezol.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

20.05.2008 12:42:13
Reakcia - tah-sha-tunga

aha...hm, takze ak som tam neliezol, nemam pravo o tom rozpravat? dobre, iny priklad - Kamenna tabula, Sulov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

20.05.2008 14:22:06

kazdopádne je podla mna spravnejsie dat viac isteni a nechat na lezcovi nech sa rozhodne ci bude cvakat vsetky ako liezt 20m cestu na 3 istenia... V tazkych cestach vonku je vacsinou kopec isteni a ked si pozries prelezy borcov (Ondra, Sharma a kopec inych...) tak mozes vidiet ze cvakaju kazde druhe, obcas aj dve vynechaju, proste cvakas kedy vladzes, mozes a chces... na druhej strane, obcas by si si u nas a v cechach aj cvakol a nie je co... co sa tyka bezpecnosti, tak vela krat su aj vzdusne cesty v pohode ale je aj vela takych ktore nie su a tam sa byt o tradicie a psychicku stranku prelezu mi pride scestne;-) dnes lezie podsatne viec ludi ako kedysi, takze aj pocty zraneni v takychto cestach bude rast (hlavne ked vacsina zacinajucich lezcov ma len velmi slabe az ziadne skusenosti s chytanim velkych padov a padov vobec);-)

Re:

20.05.2008 15:40:16

Pocet nehod bude rast? To nebude take iste.<br /> Kolko ludi pojde liezt cestu kde je kruh v 20m :)))<br /> ale to uz je rozhodnutie autora :)<br /> <br /> Psychicka stranka je dolezita, ked tam nebude co to bude za lezenie?<br />

Re: Re:

20.05.2008 15:50:49

chces povedat, ze lezenie vsade inde kde su borhaky kazde 2 metre stoji za hovno? ja sa vybojim dobre aj tam. nepotrebujem skoncit na psychiatrii kvoli tomu ze je cesta zle odistena.

Re: Re: Re:

20.05.2008 16:08:07

nie, ale podla mna je lezenie o vyvazenosti f. a p. stranky. dokazat ist na max aj ked je istenie dalej ako 1m.<br /> <br /> ale ako uz niekto povedal zda za ze buducnost je v TR lezeni :D

Re: Re: Re: Re:

20.05.2008 16:14:22

v tej vyvazenosti s tebou suhlasim, len je skoda ze do mnohych krasnych ciest sa vela ludi nedostane lebo na to nemaju gule...

Re: Re: Re: Re: Re:

20.05.2008 19:09:02
Reakcia - tah-sha-tunga

hm...myslim si, ze to hadzes vsetko do jedneho vreca. urcite su aj pekne linie, ktore su &quot;zle&quot; odistene (v tejto debate sa &quot;zle&quot; = malo isteni), ale to este neznamena, ze sa to nebude liezt. napr. Kalamarka je povestna tym, ze prve istenia su (skoro) vzdy dost vysoko - tak to preliezli prvovystupci a tak to aj, po preisteni oblasti, ostalo. a osobne si myslim, ze by to tak malo aj byt. ved o com by bola napr. Antigravitacia, keby tam bolo prve skor?! a lezie sa... :}

Re: Re: Re: Re:

20.05.2008 19:11:19
Reakcia - tah-sha-tunga

perfektne povedane - psychika &amp; fyzicka! ...kto chce liezt TR, nech ide na stenu (nic v zlom, ale prznit skaly kvantom borhakov/nytov mi pride este horsie, ako pouzivat magnezium)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Labské údolie

20.05.2008 19:21:08
Reakcia - tah-sha-tunga

zase skakat od extremu do extremu netreba...jedna vec je cesta, ktora je dobre odistena (v zmysle, ze isteni je tak akurat a zaroven su osadene tak, aby nehrozila zem (hovorim teraz hlavne o nepieskovcovom lezeni)), druha vec cesta, ktora je odistena zle, pretoze tych isteni je tam bud kvantum, alebo az biedne malo (prip. ziadne). tradicie si vazim, ale aby sa napr. niektori nemenovani pani bili do hrude s tym, ze hentu a tamtu skobu tam zabili oni osobne pred 30 rokmi a ta tam ostane!, take ja neuznavam... <br /> no, a pliest sem neschopnost istica, mi pride trochu mimo...ked je niekto klat, tak ani istenie po metri nezachrani jeho lezca od zeme.

Labské údolie

19.05.2008 15:12:02
- kubo

Súhlasím z názorom Tomáša.Čím menej cvakania tým lepšie.Jednak nemusí mať človek na sebe toľko presiek a po druhé keď človek cvaká tak mu pri tom nateká:(. Apon u mňa to tak je.

Re: Labské údolie

19.05.2008 15:15:34
Reakcia - Cyrill

tu vahu co usetris na expreskach sem tam znova naberies v trenkach:)))myslim ze zlata stredna cesta je vzdy najlepsia....presiek akurat a sucho v gatiach:P

Labské údolie

19.05.2008 16:07:25
- Vlk

Pokud se odjištění Labáku týká, tak je odjištěn více než hustě, alespoň na pískovcové poměry, dneš je to v podstatě skalkařina bez zachování některých základních tradic či ducha pískovcového lezení. Mnohé starší cesty jsou navíc dojištěny způsobem, že mezi původní se dalo nové takže kdo tam přijede opravdu si najde dost cest, ve kterých se nemusí bát.<br /> S magnéziem je to v současnou dobu tak, že je zakazují, konkrétně v Labáku, pouze interní předpisy ČHS - tj. pískovcová pravidla, která nejsou pro nečleny ČHS závazná a nemusí se jimi řídit.<br /> Tolik na vysvětlenou, aby se nešířily zbytečně nesprávné informace.<br /> A pokud si chce někdo užít skutečných pískovcových skvostů a klasik, bude pro něj rozhodně zajímavější překročit hranici a zalézt si, samozřajmě bez MG, na píscích našich německých sousedů.

Re: Labské údolie

19.05.2008 17:06:34

Takze ak to spravne chapem tak CHS vadi, ak jej vlastni clenovia pouzivaju v Labaku Mg ale nevadi jej zbytok sveta, co ho tam pouziva? tak to je bonus :-D :-D :-D

Re: Re: Labské údolie

19.05.2008 17:19:18
Reakcia - Vlk

Správně je to tak, že existuje výjimka či souhlas správy CHKO s horolezeckou činností z roku 1994 pro tuto oblast, v Tisé a Rájci se tento souhlas odkazuje na pravidla ČHS, takže tam je zákaz, avšak, co se týče Levého a Pravého břehu Labe tak zákaz v souhlasu uveden není, ani se neodkazuje na pravidla pískovcového lezení ČHS. Takže platí, co jsme napsal výše. Samozřejmě může časem dojít ke změně, ale zatím nevím, že by byla.<br /> Pokud jsem četl dobře poslední zápis z OVK, tak správě CHKO Mg vadilo nejvíce z estetických důvodů. <br /> Bohužel nejvíce problémů si v tomto bodě si dělají lezci sami, resp. obě znesvářené skupiny.

Re: Re: Re: Labské údolie

22.05.2008 23:20:46
Reakcia - kubik

Když chce někdo maglajzovat, tak ať si leze na vápně, na překližce nebo kde.<br /> Ale to se stává asi jen v Česku, že nejeden na zákazy sere! O kus dál za čárou by si nikdo pytel neodvážil ani vytáhnout! Vyjímky zrušit!<br /> A tyto ještě přikrmuješ, že k fotkám z Labáku strkáš vovápněnýho lezce?!

Re: Re: Re: Re: Labské údolie

26.05.2008 08:10:46
Reakcia - 3m2

Poznas niekoho kto dal Boží muka bez Mg? ;) alebo nebodaj ty sam si dal Pupendo bez Mg?

Labské údolie

19.05.2008 18:47:59
-

pekny prispevok s tou vahou v gatiach :)

Labské údolie

19.05.2008 19:38:34
- list na strome

Ano Zuzka, clovek tam fakt musi vediet liezt a ani cislo si odtial neodnesie:D NECHODTE TAM!!!

Re: Labské údolie

19.05.2008 20:03:12

Asi ta sklamem, chystame sa tam. Ale na bouldre :-) Ja na take odlezy nemam hlavu, cez to vsetko ze tam moze byt lezenie pekne.

Re: Labské údolie

20.05.2008 12:01:51
Reakcia - peter

100 bodov

Labské údolie

19.05.2008 21:18:36
- Saky

Jasne ze tam chodte je to super, ina dimenzia lezenia, proste piesky.

Labské údolie

19.05.2008 22:45:17

Je to skutocne iny typ lezenia. Vyskusal som si lezenie na moravskych pieskoch, vyskusal som si lezenie aj na Krizaku v Adrspachu (chel som aj v Meste, len prsalo, prsalo). <br /> Adrspach je asi tazko zrovnavat s Labakmi. Ta mentalita je tam predsa len trosku ina. Kruhy tam su pomerne vysoko a casto nad skutocne tazkymi flekmi. Hrozi tam zemovica. Hlavne , ak je clovek neznaly pomerov. Tzn. nepozna techniky istenia, ktore sa dokaze naucit skutocne len s miestnymi(aj to niekedy nie). <br /> Jeden den som liezol s &quot;domorodcom&quot;, ktory mi poukazoval kadejake uzliky a detske hlavicky. Ale ked som tahal sam, tak to nezmenilo nic na tom, ze som siel od kruhu ku kruhu a obcas si po ceste omotal nejake hodiny. <br /> Ale k veci...Odlezy 4m nie je nic az tak katastrofalne. A ak padas do isteho, tak je to super. Casto lezes na svojich (napr. v Tatrach), mas odlezy omnoho vacsie, lebo proste nie je kde a musis to prekonat. Ak nie, tak tam radsej neist, neublizit si,nestresovat sa. <br /> Zvlast to asi plati pre nasinca pre obl. Adrspachu, kde som mal vacsi strach pri nejakom uzliku, ako ked si nieco dam v Tatrach...<br /> Netreba sa silit, ale liezt to, co ma bavi a co mi prinasa radost. Ja,ked sa niekedy naucim liezt a dobre sa istit,budem smerovat kroky do Adru a rad si vychutnam to, co sposobuje potesenie mne-metre pod, aj nad ritou... <br /> <br />

Labské údolie

20.05.2008 08:53:55
- Igor

Labak je odisteny moralovejsie, ale velmi dobre. Istenia su vacsinou tam kde maju byt, pred tazkym miestom. Pripadne dlhe pady byvaju bezpecne.<br /> Famy ktore koluju su vdaka klasickym cestam, vacsina z nich je uz vsak dnes doistena.<br /> <br /> Poctivo prebit cestu odspodu bez nacvicovania z hornym lanom je preto neopakovatelny zazitok, ktory si urcite mnohi z nas vazia viacej ako prelez o par stupnov tazsej cesty.<br /> <br /> Podobne je to z cestami v horach, ale aj v Ceuse, Taliansku, Rakusku. Pred tazkym flekom byva istenie, lahsie lezenie byva odlez, pokial je to bezpecne. Myslim, ze tymto pravidlom sa riadi vacsina tvorcov ciest.<br />

Labské údolie

20.05.2008 11:49:06
- list na strome

Plne súhlasím s Igorom.

Re: Labské údolie

20.05.2008 12:48:04
Reakcia - vevericka

chrum chrum

Labské údolie

22.05.2008 13:00:18
- Petis

Taky souhlasim s Igorom a libi se mi koment od Cyrilla s vahou v gatach. Jinak neviem jestli je Labak nejlepsi oblast na svete, ale rozhodne je jedna z TOP nejlepsich na svete!!! Tezsi cesty jsou odjistene i dva metre od sebe! V lehcich jde vetsinou zalozit vlastni jisteni. Adr je na tom o dost hure. Navic diky moralu pro me maji cesty opravdu zvlastni hodnotu, nehlede na obtiaznost. Tak nashledanou u Kosti (v jedne z nejlepsich hospod pod nejlepsimi skalami) :)

Re: Labské údolie

22.05.2008 14:46:41
Reakcia - pedro

Cus, dufam ze tento vikend tam budes :)))

Re: Re: Labské údolie

22.05.2008 21:45:58
Reakcia - Petis

Cau chlape, ty tam jezdis bachat ty desiny kazdy vikend ci co??? :) Ja som od vtedy jeste neliezol... Boli ma stale ten chrbat :( Poleziem najskor tento vikend. Musim znovu nabrat formu, vsetko som ztratil... :( A na Labaky to vyzera az o zkouskovem, coz je najskor za dva tydny. Kurnik ja neumim psat slovensky :) Maj sa. PS: Uz si bachol ten Navrat Krale? Zkus Skurutí Běh, vyradis mi kroky :) A ten Psi Zivot urcite taky zkusim ;) a spousty dalsich nadhernych cest! Je jich tam mrte. Tak hoj, nabuduce ve skalach.

Re: Re: Re: Labské údolie

23.05.2008 06:40:34

Kukni Dennicky, uvidis. ;)

Re: Re: Re: Labské údolie

23.05.2008 08:27:36
Reakcia - pedro

Keby sa dalo chodil by som kazdy vikend :)) Do Krala som sa od vtedy este nedostal :( bol som na Sulove ;)<br /> Skurutaka nam moze vyradit fasol AF ho uz ma :) len to spojit.<br /> Uz sa tesim, toz cus u kosti :))

Labské údolie

22.05.2008 13:49:00
- Lepra

Jó u Kosti. Už se tam zase těším na nejlepší nakládaný totálně rozteklý hermelín na Světě. O skalách není třeba mluvit, je to tam total BOMBA!!!

Nový komentár

Ochrana proti spamu
jedna -štyri = Prosím, počkajte. Overujeme, že ste to vy ...