Veľká pec

Always check current access restrictions before you climb!
Info
Country: Slovakia
Region: Záhorie
GPS:
Rating: 3.5227
Type: Sport climbing (Lead)
Material: Limestone
Description:

Na Peci sa lezie hlavne po zlepenci. V niektorých cestách je drobivý a lokrovitý, ale vo väčšíne drží. Pri vstupe je hned niekolko bouldrových ciest. Tieto cesticky su v poriadnom previse.
Najzaujimavejšia na Peci je však klenba, ktorá ponúka možnosti vyžitia pre lezcov s neuveritelnou silou v prstoch v strope.

Sprievodca od miestnych lezcov.

How to get there: Velká pec sa nachádza neďaleko Vrbového a Brezovej pod Bradlom, asi 12km. Prístup z Brezovej - autobusom na zastávku u Lajdov, potom asi 50m po hlavnej, zbehnut ostro vpravo dole asfaltkou k trom rodinným domčekom. Asfaltka končí, takže smerom do lesa, po polnej ceste po dlhej lúke mierne do kopca. Vpravo miniete posed, lúka končí (10 min). Poľná cesta pokračuje vľavo, namierite si to do lesa a žliabkom po stahovaní stromov priamo hore kopcom(300m). Asi po 5min. narazíte na poľnú štrkovitu cestu, po nej vľavo, miniete 3 odbočky vpravo, z toho dve sú značené, asi 5min, až pride prudká zákruta vpravo. Po pravej strane míňate 3 výseky, ten najväčší, vlavo uvidíte vysoke stromy porastené lianami. Hned oproti nim maskovaným a na OS tažko najditelným chodníčkom vravo hore. Vitajte na Velkej Peci