Climb! - Úprava článkov a komentárov.

  • Tento článok sa nijako netýka lezenia, ale priamo fungovania tejto stránky. V poslednej dobe sa nám množia žiadosti o zmazanie/úpravu napísaných a vydaných článkov a komentárov. Autori pod vplyvom kritiky majú pocit, že by boli radšej, aby niečo také nikdy nenapísali a že bude lepšie, ak sa ich obsah stiahne. Na nás všetkých je vydiskutova? si, ako v takýchto prípadoch postupova?. A o tom je tento článok ako podnet na diskusiu o budúcnosti Vašej lezeckej stránky.
    Poznáte tie klišé. Každý sme iný. Ko?ko ?udí, to?ko názorov. Samozrejme aj v lezeckých kruhoch nie sme všetci zajedno, a keď sa k tomu pridajú osobné spory, vznikajú búrlivé diskusie. Niektoré sú skôr vecné, o faktoch, niektoré skôr osobné spory zainteresovaných strán a skupín. Proste normálka. Každý máme ve?a práce, a reakcie bývajú často písané pod časovým tlakom pomedzi normálnu prácu. Autori ich nie vždy majú úplne premyslené a občas sa stane, že časom sú so svojou reakciou sami nespokojní.
    S odstraňovaním komentárov a článkov je spojených nieko?ko technických problémov. Ak sa zmení obsah komentára, všetky reakcie naň prestávajú ma? zmysel. Boli predsa napísané ako reakcie na niečo úplne iné a pre nezainteresovaného čitate?a majú úplne iný zmysel. A ?udia čo písali reakcie môžu vyzera? ako blbci, ktorí píšu úplne odveci. To sa nám zdá nefér.
    Druhý problém je morálny. Pod?a môjho názoru, človek by mal nies? zodpovednos? za to čo robí. Ak niekde rozprúdim diskusiu, je slušné necha? ju tam aj pre ostatných , ktorí sa o nej dopočujú a chcú si spravi? vlastný názor. Ak článok zrazu zmizne alebo je jeho obsah pozmenený, je to pre mňa známka neserióznosti. Nemyslím si, že ?udia sú neomylní. Každý vychádzame z iných informácií a na základe toho robíme rôzne úsudky. Aj mne sa často stáva, že vďaka diskusii sa dozviem nové súvislosti, ktoré kompletne zmenia môj názor. Zdá sa mi ale férovejšie to pripusti? v diskusii ospravedlnením sa alebo vydiskutovaním si problému, ako jednoducho zmeni? už napísané.
    Tretí dôvod je taký filozofický. Mám pocit, že slovenské diskusie sú plné príliš rýchlych a neuvážených reakcií. Stačilo by pár nádychov pred odpoveďou, a debata by iste bola omnoho viac faktickou. Umožnením zmeny/s?ahovania textov sa len podporí tento stav. Veď keď aj niečo poseriem, potom sa to opraví.
    Nemám rád výnimky. Avšak nie raz sa nám stalo, že sme napísali niečo, čo napísané by? naozaj nemalo. Ako príklad uvediem sprievodcu z oblasti, kde sa kedysi síce liezlo, ale v súčasnosti lezenie už dlhšie nie je povolené a ani to nevyzerá, že by bolo. V dôsledku korektných vz?ahov s ochranou prírody sa mi zdá správne nesprávne informácie, ktoré by mohli vies? k vážnejším škodám opravi? na vidite?nom mieste, prípadne stiahnu?. Natíska sa však otázka, kde je hranica?

Nuže, hodil by sa záver. ?iadny však poruke nemám. Pod článkom máme komentáre, v pravom stĺpci anketu, vyjadrite sa k tomu ako si Vy predstavujete budúcnos? Vášho webu. Je na nás všetkých, aby sme si lezenie a veci okolo spravili také, aké ich chceme ma?. Toto je jedna z príležitostí ako ovplyvni? chod vecí tak, aby Vám viac vyhovovali. Čo vy na to?

Komentáre (21)

Climb! - Úprava článkov a komentárov.

22.04.2008 13:26:42
-

To snad zavisi od obsahu clanku. Ked ide o otvaracie hodiny bouldrovky tak to asi treba zmenit. Ked ide o nazor na to ci bolo na pretekoch dost desiaty pre decka, tak hadam nie je dovod to menit.

Re: Climb! - Úprava článkov a komentárov.

22.04.2008 14:34:31

Suhlasim s tymto nazorom... <br /> <br /> Pokial ide o zavaznu fakticku chybu umoznil by som jej opravu... <br /> <br /> Pokial ide o nazor, tak nech si za tym, co napise kazdy aj stoji, pripadne nech potom prizna, ze sa mylil a nech &quot;neopravuje&quot;...

Re: Climb! - Úprava článkov a komentárov.

22.04.2008 16:10:20
Reakcia - pedro

Nie aj pokial ide o otvaracie hodiny text by mal ostat.<br /> CSS poskytuje moznost mat preciarknuty text.<br /> <br /> Ak pride k zmene dat to ako preciarknute, ked je to nazor mal by si autor za nim stat pripadne ho moze upravit v reakciach :)

Climb! - Úprava článkov a komentárov.

22.04.2008 13:40:33
- list vo vetríčku:)

Súhlasím! ak píšem kritický článok ( a to ja rád), tak si musím za tým stáť a ak sa podpíšem, musím dokázať znášať aj dôsledky (preto sa radšej ja nepodpisujem, lebo tie následky by som asi nezniesol:))<br /> kvíík<br />

Re: Climb! - Úprava článkov a komentárov.

22.04.2008 13:51:31
Reakcia - brano

Hm. Moc anonymov nevzvykne pridat debate na urovni, ale ostatne ked to nie je na skodu faktickosti rozpravy, preco nie.

nic nemazat

22.04.2008 14:19:46

ako pise Tomaso, dva krat meraj a raz rez. Mazat? iba ak vulgarizmy.

Re: nic nemazat

22.04.2008 15:36:15
Reakcia - Zdenka

A co s textom, ktory pod vplyvom okolnosti a nedostatku relevantnych informacii vznikol ako Destruktivna kritika systemu? Nebude skoda, ked si buduce generacie budu hladat informacie napriklad o stene v Zlatych Moravciach ako o liahni mnohych nasich vyznamnych lezcoch a mimo kontext narazia na moj clanok?<br /> <br /> Tiez som si vsimla, ze tu nejak miznu prispevky v diskusiach... skoda.<br /> <br />

Re: Re: nic nemazat

22.04.2008 16:17:15

Celkovy dojem z pretekov mozme lahko napravit v komentaroch. A prave miznutie diskusnych prispevkov tu riesime, ci ano alebo nie. Doteraz sme poziadavky akceptovali, ale v poslednej dobe ich je nejak moc ...

Re: Re: Re: nic nemazat

22.04.2008 17:04:13

myslim ze na lezcovi mazu len vulgarizmi

Re: nic nemazat

23.04.2008 00:17:26
Reakcia - nevidoma

A kde pise Tomaso dvakrat meraj a raz rez? Ja tu nic take nevidim:(

Re: Re: nic nemazat

23.04.2008 01:02:27

tiez som sa tu neobjavil ale pustam same perly v poslednom case tak mozno aj tutu medzi nimi:-D

Climb! - Úprava článkov a komentárov.

22.04.2008 20:03:56
- Linda

Ja myslim ze clanky,nazory,kritika,reportaze,...by sa mazat a upravovat nemali (iba ak gramaticky-kazdemu sa pritrafi obcas nejaka ta hrubka :) )<br /> Co sa tyka komentarov suhlasis tomasom-ak sa zmaze jeden dalsie reakcie stracaju zmysel...<br /> Takze dva razy meraj a raz rez!!!

Climb! - Úprava článkov a komentárov.

22.04.2008 22:12:51

netreba nyc mazat any ked yde o pravopysne chibi any vulgaryzmi netreba mazat.

Climb! - Úprava článkov a komentárov.

22.04.2008 22:13:15

do pycy ! som zabudol dodat

Re: Climb! - Úprava článkov a komentárov.

25.04.2008 12:22:19
Reakcia - David

100 bodov pre Steva

Climb! - Úprava článkov a komentárov.

23.04.2008 00:17:30
- Matik

Nemazat!

Climb! - Úprava článkov a komentárov.

23.04.2008 18:14:11
- caballo

zdenka, nemusis sa bat, k tvojmu clanku sa vyjadrim, az ti z toho bude blbo. Iba niesom taky chory, aby som to daval na web.

Re: Climb! - Úprava článkov a komentárov.

24.04.2008 10:19:29
Reakcia - rodic

tak ty si teda iny killer, to si nevies uznat ze organizacia pretekov v SR je stale na amaterskej urovni a obcas to vyzera jak v kocurkove? aby nebolo blbo tebe, ked nejake decko spadne zo steny, pretoze istic nepozna ani sposob naviazania

Re: Re: Climb! - Úprava článkov a komentárov.

24.04.2008 10:45:01
Reakcia - zdenka

nechaj to prosim teraz tak, je to aj na strane jednotlivych timov, aby tieto veci ovladali a mohla tak prebehnut dvojita kontrola.<br /> <br /> <br />

Re: Re: Climb! - Úprava článkov a komentárov.

27.04.2008 19:37:35

neviem s kade mate ze istic zle istil alebo ze sa ani nepozeral na toho kto leze

Climb! - Úprava článkov a komentárov.

19.03.2010 17:33:37

Pre pripad, ze by to bolo niekedy treba, odkladam si sem dva relevantne odkazy - http://www.lupa.cz/clanky/moderace-diskusi-je-zadouci-rozhodl-soud/, http://petrkrcmar.blog.root.cz/2010/03/17/prolux-donutil-internet-info-smazat-diskusi/ .

Túto položku môžu komentovať iba prihlásený používatelia. Prihlás sa alebo zaregistruj!