Reprezentačné družstvá 2008

  • Nedostupný
    Komisia alpinizmu na tradičnom ukončení Horolezeckej sezóny zverejnila zoznam ocenených tohtoročných výstupov a reprezentačné družstvá na rok 2008. V skalnom lezení pomaly nastáva striedanie generácií, keď nová generácia pomaly dorovnáva výkony tej predošlej. Posunie limity aj ďalej?
Bežný člen spolku nepohybujúci sa v okruhu známych aktérov sa ako obyčajne nedozvie, prečo práve títo borci sú reprezentantmi na nasledujúci rok. Snáď je to dobre a podnieti to bežných členov aby sa viac zaujímali čo sa práve deje. Prípadných sponzorov asi tiež nezaujímajú konkrétne počiny, ale to, že práve toto sú tí najlepší.

Citované z oficiálnej spolkovej stránky www.jamesak.sk:

Ocenené výstupy za rok 2007

Bouldering a športové lezenie:

• Bronzová karabína: Fontainebleau, boulder Atomic playboy, 8A+ trv., OS, 23. 03. 2007, AndrejChrastina. OS prelez bouldra vysokej obtiažnosti v renomovanej boulderistickej oblasti. Finančná cena: 5000 Sk
• Bronzová karabína: Mišja Peč, Mrtvašski ples, 8b, PP, 03. 08. 2007, Lenka Mičicová. Prelez cesty v 10 stupni klasifikácie UIAA, iba druhý slovenský ženský prelez cesty v tomto stupni obtiažnosti. Finančná cena: 5000 Sk
• Bronzová karabína: Rodellar, Pata negra, 8c, PP, 26. 07. 2007, David ?atánek. Vo?ný prelez náročnej cesty bez dlhého nacvičovania 19-ročným lezcom. Finančná cena: 5000 Sk.

Stredné ve?hory

• Bronzová karabína: Vysoké Tatry, Ostrva, Posledný sud, 9, OS, 06. 08. 2007, Jozef Krištoffy. 1. OS prelezenie tejto cesty, prvýkrát (platí aj pre ďalší ocenený výstup) bola vo Vysokých Tatrách OS vylezená cesta v tomto stupni obtiažnosti. Finančná cena: 3000 Sk
• Bronzová karabína: Vysoké Tatry, Jastrabia veža, Sunset Boulvard, 9, OS, 31.08.2007, Gabriel Čmárik. Prvé On sight prelezenie tejto cesty, prvýkrát bola vo Vysokých Tatrách OS vylezená cesta v tomto stupni obtiažnosti. Finančná cena: 3000 Sk
• Bronzová karabína: Alpy, Wenden, Cleopatra, 7c, PP, august 2007, Slavomír Mitro, Vlastimil Pšenko. Vo?ný prelez (1. slovenský) ?ažkej a uznávanej cesty (rozpis jednotlivých dĺžok: 5+, 8, 9, 8-, 9, 9-, 7+). Finančná cena: 2 x 5000 Sk
• Bronzová karabína: Yosemity, Leaning Tower, West face, 5.13b, PP, 06-07.06.2007, Dušan Beránek, Richard Nyéki. Vo?né prelezenie (1. slovenské) náročnej cesty, prvýkrát bola slovenskými lezcami v Yosemitoch prelezená cesta takejto vysokej obtiažnosti (rozpis jednotlivých dĺžok: 5.12d, 5.13b, 5.12b, 5.12a, 5.11d, 5.12c, 5.12c). Finančná cena: 2 x 5000 Sk

Najvyššie ve?hory

• Bronzová karabína: Himaláje, Miyar valley, Rachu Tangmu – S stena, Secret of Thin Ice, ED+, M6+, A1, 85o, 1340 m, 29. 9. - 01. 10. 2007, Andrej Kolárik, Juraj ?vingál. Prvovýstup náročnej mixovej cesty v Indických Himalájach na prvý pokus. Finančná cena: 2 x 15 000 Sk
• Bronzová karabína: Himaláje, Shisha Pangma 8047 m – J stena, Anglická cesta – vrchol 24. 04. 2007, Jozef Kopold. Výstup na osemtisícovku alpským štýlom na prvý pokus. Finančná cena: 20 000 Sk

Reprezentačné družstvá pre rok 2008

A družstvo
Jozef Kopold, dotácia na činnos? 80 000 Sk
David ?atánek, dotácia na činnos? 40 000 Sk

B družstvo
Dušan Beránek, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Zuzana Čintalová, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Gabriel Čmárik, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Matúš Kostka, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Jakub Kováčik, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Jozef Krištoffy, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Lenka Mičicová, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Slavomír Mitro, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Richard Nyéki, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Miroslav Pe?o, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Vlastimil Pšenko, dotácia na činnos? 20 000 Sk
Ján ?ofránko, dotácia na činnos? 20 000 Sk

Ivan ?ila, predseda komisie alpinizmu

Komentáre (79)

Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 08:26:16
- lvv

kto je Miro Peťo a ako sa sem preboha dostal?

Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 09:21:50

http://www.climb.sk/dennicky.php?akce=moje_cesty&id=204

Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 10:56:28
Reakcia - radim

chlapče zase liečiš komplexy? tak pozri aj http://climber.skialpfest.sk. každý, kto trochu do problematiky vidí mira pozná. klobúk dole pred jeho (nielen)tohtoročnými výkonmi. určite si zaradenie PLNE ZASLÚŽI. tak a teraz sa pochvál svojimi výkonmi ty.

Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 11:01:37

Ja sa do problematiky nevidim, Mira nepoznam, nepochybujem ze si to zaradenie plne zasluzi, ale fakt netusim zaco. Chvalit sa nemam cim. ;))

Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 11:52:36
Reakcia - lvv

len ma zaujima za alebo pre co (dennik som si samozrejme uz pozrel, ale toto sa liezlo uz pred 15 rokmi)

Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 11:59:09

V denniku nie su horske vystupy ani skialpove pociny, ktore mozno zavazia viac ako skalky. Navyse pri zaradovani do repre druzstiev sa tradicne argumentuje vekom a perspektivnostou borca, teda ci sa ocakava ze sa nejak vyrazne zlepsi ked mu pomozeme. Ci je to aj tento pripad neviem, ale mozno hej.

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 12:00:48
Reakcia - LVV

Dik za rozumnu odpoved brano

Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 13:39:41
Reakcia - radim

tak prečo sa potom pýtaš štýlom "preboha, kde sa tu vzal"? áno, liezlo sa to pred 15 rokmi, ale pozri na to, aký je miro všestranný lezec - na skalkách obtiažnosť 8a, v horách (tatry) lezie túry za 9 a k tomu skialpové výkony, ktoré takisto patria k slovenskej špičke. skús vymenovať zopár takto univerzálne vybavených mladých slovenských lezcov do 19 rokov. možno ti to stačí ako odpoveď, prečo sa "preboha" ocitol vo výbere.

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 15:07:49

jednoducho preto, ze som to preboha nemal odkial vediet. dik za vysvetlenie.

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 15:26:44

a ty si co, jeho hovorca? keby to bola nejaka dievcinka, tak by som to chapal, ale takto:))

Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 20:07:29
Reakcia - radim

jasanec. z tych 20 000 ide štvrtina mne za "pí ár" a marketing :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 21:12:21

Vdaka Radim, ze si sa ma zastal a objasnil danu situaciu. Skor som sa vyjadrit nemohol, pretoze som bol cely den mimo PC. To ze, som v repre, trochu prekvapilo aj mna (prijemne). Kazdopadne sa budem snazit o to, aby som svojimi vykonmi dokazal, ze do repre patrim. Ostatne tu uz bolo napisane, takze sa nechcem opakovat...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 10:07:47
Reakcia - radim

nemas za co miro, poslem ti cislo uctu... :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

30.11.2007 10:29:25
Reakcia - igor

caf Miro, tak sa uz tesim na to 8c v DD :-)) <br /> <br /> toto je aj pre vsetkych ostatnych ktori na mna budu mozno nadavat ;-)<br /> kritcky by som povedal, ze skalny lezec ktory dnes nelezie aspon 8c, alebo 8b OS; zeny 8b, 8a OS; (to plati aj o horskych skalkach) nech do repre nejde. to by som dal ako podmienku nominacie.<br /> vsetci spickovi svetovi borci maju sponzorov a to je asi jediny sposob ako si financovat lezenie, trening, ... a z toho vyplyvajuce zavazky.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

30.11.2007 10:44:04

Co su podla teba horske skalky? skus blizsie definovat. <br /> Dakujem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

30.11.2007 13:47:38
Reakcia - igor

pre mna su horske skalky viacdlzkove cesty ako napr. Ratikon, Hoellental, Tatry, alebo aj Hotel Supramote na Sardinii. samozrejme, ze by sa o tom dalo donekonecna polemizovat, ale vela ciest najma tych tazsich ma skalkarsky chrakter. <br /> co je mozno trosku rozdiel, ze v horach si tu dlzku musis sam natiahnut. preto si napr. ja osobne velmi cenim ak cestu okolo 10 &quot;prebijem&quot; sam odspodu.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

30.11.2007 10:44:37

to to repre za takych podmienok mozme rovno zrusit...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

30.11.2007 11:18:26

zrusme rovno cely svet!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

30.11.2007 14:01:30
Reakcia - igor

no tak otvorene povedzme, ze mame na slovensku min. 2. ludi (Lenka, David, ), co su hodni repre za skalky a hladajme priciny, preco to tak je... :-)) a ak to chceme zlepsit, hladajme sposoby ako... <br /> aj ked vsetci vieme ako to dopadne...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

30.11.2007 18:05:04

skvely napad-repre bude mat 2 clenov....:)<br /> co tak namiesto vsetkch komentarov urobit aj nieco konkretne?Moj osobny nazor je ze bez trenerskeho usmernenia to je jednoducho nejde-tak asi tam by bolo treba zacat...mysli ze ludi ochotnych trenovat je dost...<br />

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

30.11.2007 20:43:50

Ako tak pozorujem túto diskusiu, cítim sa čoraz nepríjemnejšie. Neviem, ktorých ďalších ľudí komisia pri zostavovaní výberu reprezentácie na rok 2008 okrem mňa a ostatných reprezentantov posudzovala. Možno o tom má niekto z vás viac informácií. Skúste teda navrhnúť do repre niekoho iného namiesto mňa. Konkrétnu osobu, ktorá by o toto miesto v reprezentácii mala vážny záujem (t.j. chcela by byť v reprezentácii na rok 2008) a zároveň by jej výkony hovorili o tom, že do reprezentácie nepochybne patrí (resp. že si miesto v repre zaslúži viac než ja). Pokiaľ niekoho takého nájdete, bez problémov som ochotný vzdať sa svojho miesta v reprezentácii na úkor danej osoby. Moje výstupy za uplynulú sezónu, ktoré som na Doktorovu žiadosť zaslal do JAMESu, nájdete tu: http://climber.skialpfest.sk/Sezona2007.xls<br /> <br /> Ešte reakcia na Igorove príspevky: všetci vieme, že slovenské (hlavne športové) lezenie dosť zaostáva za svetovou špičkou (viď výsledky SP v Imste alebo MS Avilles). Nemyslím si však, že tvoj návrh, aby sa reprezentácia zredukovala na 2 lezcov, je najlepší nápad ako úroveň slovenského lezenia pozdvihnúť...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

03.12.2007 09:39:52
Reakcia - igor

Miro, vies, ze ti drzim ti palce aj vsetkym ostatnym, repre je vec systemu, s tym ty nic nemas.<br /> <br /> ja som napisal, ze keby to bolo na mne, stanovil by som minimalne nominacne kriteria.<br /> a pisal som o sklakarskej/strenohorskej repre. vysokym horam nerozumiem, tak to nech si dohodnu ti co do toho vidia. este som zabudol na bouldre, Andrejone 8a+ vo FB je skvely vykon. takze uz by boli traja.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

01.12.2007 08:04:27

Suhlas Igor (ty asi nebudes Koller), <br /> 8c a 8b, tak to minimálne.<br /> 8b pre chlapov dnes uz fakt nie je vykon a nevidim dovod ocenovat take vykony. A ak niekto chce liezt &quot;tazke cesty&quot; v stednych horach mal by to davat rovnako mozno o plusko menej. Vid Hubers -9a.<br /> V spanielsku (katalansku) maju iny system-muzi za kazdu 9a a zeny 8c dostanu 5000euro. A borci ako usobiaga, andrada, rammon na tom ziju.<br /> Stale sa mi zda ze sa tu hrame na fazulky a vykony su zalostne. Ale ked nasa repre vyrazi na svetak a skonci 40 - 50, tak zrazu su vsetci slabi, lenze ten vysledok je este moc dobry v porovnani so skalkami tam nie sme ani v prvej 200... <br /> A hory - tam je to neporovantelne, tak si myslim ze tam sme isto najlepsi na svete...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

01.12.2007 12:30:42

clapce a podla tvojej &quot;logiky&quot; potom rozpustime hokejovu reprezentaciu, pokial 5 x za sebou nevyhra nad poslednym majstrom sveta, lebo to je svetovy vykon, nebudeme predsa podporovat &quot;len&quot; slovenske vykony. a v ostatnych sportoch si do svojej rovnice dosad podobne premenne... odpovedz na otazku - aky spoprt na slovensku dosahuje svetove vykony, aby mohol mat svoju reprezentaciu podporovanu financne?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

03.12.2007 11:10:32

vodny slalom

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

01.12.2007 17:50:43
Reakcia - peter

&quot;mal by to davat rovnako mozno o plusko menej&quot; teda 10- no tak bud si v zivote neliezol v horach alebo nebo nerozmyslas nad tym co pises<br />

Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 09:43:31

V B-družstve majú dotáciu na činnosť vsetci rovnako 20 000 korun bez ohladu na skalkara alebo horolezca. V A-druzstve ma Dave k dispozicii o polovicu menej ako Dodo, cez to vsetko ze je v rovnakej skupine. Preco?

Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 10:09:57

Náklady na takú expedíciu sú nepomerne vyššie ako výlet kdesi do španielska, domnievam sa že preto. Z počutia náklady na expedíciu sa šplhajú niekde k stotisícom (až polmiliónom :)) ), mesačný výjazd do španielska sa dá zvládnuť za 15 000. Ďalšia vec je, že Dodove výkony sú svetovo uznávané, aj keď sa u nás o tom možno až tak nevie, nechce sa mi hľadať teraz na medzinároných weboch, kým napriek tomu že Dejv je jeden z najlepších našich lezcov a určite má obrovkú perspektívu zatiaľ až tak svetové výkony nepodáva, i keď klobúk dole. Toľko moje krátke neoficiálne zamyslenie sa na danú tému. ;))

Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 10:54:53

OK, nasledujuca otazka, specialne pre Mareka alebo Jura Repcika, ak zavitaju na nase stranky, a predpokladam ze boli v repre - A druzstve, kolko ste dostali vy, ak to nie je tajne?

Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 15:56:06

o akých svetových výkonoch hovoríme? myslíš výstupy na osemtisícky &quot;normálkou&quot;? pokiaľ vieme, tak shisha pangma, anglická cesta, za ktorú dodo dostal ocenenie, bola už aj zlyžovaná. pokladá sa za najschodnejšiu výstupovú trasu hneď po normálke.... a ostatné jeho tohtoročné výstupy boli takisto normálkami, takže kde je ten &quot;svetový výkon&quot;??? <br /> náklady sa samozrejme odlišujú, ale skalkári nechodia na výjazdy do zahraničia len jedenkrát do roka, ale na to aby mohli niečo vyliezť aj viackrát. takže podpora by mala byť snáď rovnaká...

Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 16:02:39

myslel tu Dodovu samochvalu ktorú si sam pise lebo sa tym zivý. Seba dal do pozícii lezca talentu ktorý nemá na Slovensku ani na svete obdobu. Ze styri osemtisícovky za rok nie je take nezvykle asi Dodo nepochopil. Lafaile urobil tri za sebou Carlosio styri vsetko je v statistikach na www.mounteverest.net. Lenze to boli ludia ktorí vedeli kde je vrchol, nepodcenovali kopce, a nevideli vrchol za kazdou tyckou. Troch skromnosti by Dodovi nezaskodilo no ale tlak sponzorov je niekedy silny.

Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 16:45:06
Reakcia - brano

Ako vidim uspech a sebaprezentacia este stale robi problemy. Myslim ze tvrdenia v predch. komentari su a aj chcu byt zvelicene, a teda nema vyznam ich komentovat doslovne. Nikto netvrdil ze Dodo je najlepsi na svete, a napriek tomu ze je par ludi co dokazu kadeco viac, ja osobne mam doda zaradeneho v sirsej svetovej spicke. Asi takej ako na skalach, ktore sledujem viac predstavuje stupen 8b+ OS a lebo 9a (pomaly uz 9a+) PP. Proste su desiatky ludi co taketo veci vedia, a ja si ich napriek tomu vazim. Co sa prezentacie v mediach tyka, to uz je kazdeho osobna vec. Marketing dnes fici, komercne media su vdacne za vsetko, len to musi mat pochybnu formu. Pravdupovediac radsej to necitam. A o maloktorom slovakovi som sa docital v zahranicnej lezeckej tlaci - ci uz spominany mounteverest.net, climbing a ine renomovane casaky. Svojho casu sa pisalo o Jurovi Repcikovi ked preliezol Proces, inak vo svete velmi neexistujeme. Kupodivu ked sme v lete boli v spanielsku, tak jedine co zo slovenska domaci poznali boli Recka (bohuzial na prvom mieste), Piala, Koller a Dodo. Toz tak.

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 09:56:58
Reakcia - Dusan

Asi citam ine spominane stranky lebo som videl aj ine mena zo Slovenska zeby nahoda? Keby niekto iny vyliezol to co Dodo tak by to boli cesty ktore sa uz v dnesnej dobe neuznavaju lebo su vedene normalnymi. Co tak uznat nonstop vystup cesenom to sa mi zda ze este nebolo. Vrchol sice nebol ale na Slovensku to az tak nevadi.

Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 10:57:45
Reakcia - brano

Fajn, pripadne v buducnosti hod odkaz niekde, nech to neprepasieme aj my a budeme viac v obraze. ;))

Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 23:02:38

brutalne trefne a vystizne si to napisal, suhlasim s tebou!

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 23:04:47

oprava, suhlasim s tym, co napisal neregistrovany anonym, nie to, co napisal Brano!

Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 10:37:28
Reakcia - Kaca

Je mi luto, ze veci vidis takto. Dodo nikde svoje tohtorocne vykony neoznacoval ani neoznacuje za cosi svetovovyznamne. Statistiky pozna velmi dobre. Vystup na Shishu nechcel povodne nechat ocenit z viacerych dovodov (no som rada, ze sa rozhodlo inak). <br /> A ze je spominany v mediach? Je sucastou jeho prace pisat clanky a davat rozhovory. Z niecoho zit musi, pokial nepises, odkial Ta maju sponzori poznat? ved kazdy podnikatel potrebuje nejaku reklamu. Pokial sa ale riadis bulvarnou tlacou, v ktorej nemas sancu usledovat ktorej vety sa chytia a ako ju pozmenia, mam o Tebe svoju mienku. <br /> Kazdopadne si myslim, ze nie je problem uznat, ze na slovenske pomery je velmi slusnym vykonom vyliezt v prvom roku na 3 osemtisicovky a na dalsich dvoch stat v 8000, nech je to aj normalkou. Ako si asi myslis, ze sa clovek moze pripravit na tazsie veci? Asi len v lahsich, vsak?<br /> A svetove vykony? Pokial nim Trango a Uli Biaho neboli, tak ozaj neviem. Napokon pokial by sa o svetove vystupy nejednalo, zahranicni sponzori by s nim cas nestracali. Ved na svete je tolko lezcov...<br /> Je mozno tazke prehltnut, ak sa niekomu dari. Zvlast ak je to v oblasti lezenia, ktorej cast z nas nerozumie.<br /> Skus si, cloviecik, liezt na urovni, na akej lezie Dodo, zhanat si sponzorov, komunikovat s mediami, zit aspon kusok normalny zivot a dokazat to brat vsetko s takou rezervou ako on. Budem potom na Teba pysna rovnako ako na neho (a ty si budes citat podobne prispevky ako ten Tvoj).<br /> Pekny den,<br /> Kaca Kopoldova

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 11:15:04
Reakcia - list vo vetre

Štát by mal podporovať najlepších...najlepších na Slovensku, nemusí to byť svetový lezec, proste štát podporuje najlepších lezcov zo Slovenska, aj keď ani jeden z podporovaných nie je lezcom svetovej triedy. Ináč tých peňazí je žalostne málo, skalkári 20 000, to nie je ani na zlomok potrebný na prípravu a cestovanie, 40 000 pre Šatánka-to je len prilepšenie, ak to zoberie vážne a začne viac cestovať aj po svete a tie peniaze pre Kopolda? Pri takomto lezení sa náklady pohybujú v 100 000-coch a celkové náklady na sezónu aj v miliónoch. Je to v pohode, kľúč rozdelenia sa mi páči, viac ľudí, ktorí sa pohybujú v lezení dostalo po menej peňazí, lebo nik z nich nie je vyhranená špička na míle vzdialená ostatným (okrem A družstva, tí trochu vyčnievajú). <br /> No nič, sráči, mám obednú prestávku, idem sa zavesiť na lištu:)) Držte sa chlapi a Lenka a želám hlavne zdravie budúci rok.<br /> váš milovaný List

Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 12:08:47
Reakcia - brano

To si pekne napisal. :))

Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 15:49:53

Suhlas!!!Bol som na niektorych premietaniach, ktore robil Kopold nedavno a stale tam rozpraval o tom ako liezol osemtisicovky. Ale to, ze dve z nich nedokoncil akosi nespomenul. A to iste robi aj pri rozhovoroch s novinarmi. Pripada mi to dost alibisticke. Nemyslim si, ze kritika Kopoldovych vystupov by bola zavistou. Lezcom len konecne prestava byt jedno, co sa deje v SL.lezeni a aj celkovo v Jamese. Keby Dodo prezentoval svoje vystupy tak, ako ich naozaj uskutocnil, nebol by okolo toho taky rozruch.

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 15:57:10
Reakcia - brano

Ja som sice na ziadnych premietaniach nebol, bulvar necitam, ale vzdy som sa z oficialnych staranok expedicie jasne dozvedel co sa deje a necitim sa byt uvedeny do omylu. Ked sa nepodarilo, tak sa nepodarilo, ale vzdy som si to precital.

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 16:28:24
Reakcia - Kaca

Vcelku prekvapenie. Okrem jednej som bola na vsetkych premietaniach a rozhodne sa o tom hovorilo (K2, Dhaulaghiri). Nehovoriac o tom, ze je to aj v zavere prednasky napisane na poslednom zabere. Ale Tebe to asi nevyvratim, ako ani tym, ktori sa z nejakeho nejasneho dovodu citia ukrivdene. Je to samozrejme ich vec, mne je to len luto.<br /> KK

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

29.11.2007 08:58:29
Reakcia - Martin

Ja som bol vcera na besede s Petrom Hamorom v Presove a tam normalne rozpraval o vsetkych horolezcov ktorí boli s nimi aj na Nanga Parbate aj na K2 a neboli to len slovenske mena. Len by ma zaujimalo bol Hamor za 3 osemtisicovky v roku 2006 v &quot;A&quot; alebo to neboli az take svetove vykony ako Dodove.

Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

29.11.2007 12:01:10

Neviem, kazdopadne ak nie, otazka je ci poslal vystupy na zvaz, tj ci o to stal. To sa uz asi nedozvieme.

Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 13:23:36
-

Alpinisti v repre su len Gabo , Sofo a Dodo. Andy s Durom by si to zasluzili tiez vykony o tom vravia sami.

Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 13:26:01

Len pre upresnenie mojej chabej terminologie - viacdlzkove cesty (paklenica) ci tatry su este alpinizmus alebo uz skalky?

Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 13:32:04
-

Mylsim ze lezenie viacdlzkových ciet sa nazyva multipičing :) tatry su hory ale ide o to ake cesty lezies. Kto leze v horach zime, bivakuje a leze alpsky dlhe steny len oni!Trasie sa v zime a lezie v lade?odistuje si cesty sam.<br /> Myslim ze to je alpinizmus.

Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 13:33:57

Brrr, nic pre mna. Moc zima.

Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 13:40:27
-

Ako sa teda rozdeluju tie prachy? Je niekde na jamesackej stranke nejaky kluc podla ktoreho sa prideluje aplinistom viac alebo ako to certa vlastne je? Podla uvazenia komisie?

Re: Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 22:59:45

Prachy sa rozdeluju dost casto podla toho, ako kto lezie (Kollerovi do riti!!!)

Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 14:31:57
-

booozinku to uz je rok 2008? jak to leti...

Reprezentačné družstvá 2008

27.11.2007 21:04:27
-

kua baby sak hlasujte za tu Lenku v ankete

Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 01:29:32

Fakt netuším čo tu všetci riešite?! Opäť a stále dokola iba nekonštruktívna kritika... James je tvorený nami lezcami, prečo namiesto prázdnych rečí a osocovania nespravíte niečo pre lezeckú komunitu? Kedy prišiel od hoci koho z vás na James návrh na zlepšenie toho či onoho? Pokiaľ viete ako zmeniť konzervatívne a neflexibilné fungovanie komisií a máte revolučný návrh ako prerozdeliť financie spravodlivo medzi nádejných lezcov, prečo o nich nikto nevie? Je pravda že kritika podnieti diskusiu (v normálnej a otvorenej komunite), je ale dost smutné že v komunite ktorá si zakladá na ideáloch fair-play, spolupatričnosti a kamarátstva, kritika podncuje iba ďalšiu kritiku a osocovanie a poukazuje tak na zakomplexovanosť kritikov... Je samozrejmé, že na výkony má každý svoj vlastný názor ale na rozhodnutia našej zastrešujúcej inštitúcie sa treba pozerať objektívnejšie a odosobnene alebo sa aktívne podielať na tom aby tieto rozhodnutia boli vnímané objektívne (čo je na Slovensku nadľudský výkon). Pochybujem teda, že ktokoľvek kto je v repre družstve stojí o tie prachy ak im zvyšok komunity závidí alebo si myslí že tam nemajú čo robiť...Podporujte koho chcete ale nedemotivujte ostatných prosím...<br /> Howk

Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 07:15:04
-

Vobec ma neprekvapuje, ze k danemu članku sa tu objavilo až desiatky komentarov. K ostatnym sa malokto vyjadruje, ale co sa tyka financií, úspechov druhých, dobrej veci..., to laka na diskusiu najviac ľudí. Zasa ma to usvedčilo v tom, ze závisť na Slovensku je nekonečná... &quot;Ked nie ja, tak nikto iný, alebo mu to aspon trochu znepríjemním!&quot; Nuž taká je naša slovenská zakomplexovaná nátura!

Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 12:17:15

Plne stebou súhlasím Radšej keby íudia viac liezli a podporovali sa to by bolo prínosom nielen pre jednotlivcov ale hlavne pre našu lezeckú komunitu.

Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 15:33:39

a keby si vobec nevsimali, co sa deje v zakulisi Jamesu a drzali hubu - to si zabudol dodat...

Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 17:37:10
Reakcia - solo

Nie je mi jasne, preco sa o zakulisi Jamesu vzdy jedna iba na internete, zasadne anonymne a potazmo este na strankach ktore s Jamesom nemaju nic spolocne. Zatial som ale nepocul, ze by niekto vystupil s revolucnym, alebo aspon silne kritickym prispevkom na valnom zhromazdeni, alebo aspon v Manine na zaver sezony. <br /> <br /> Takze vsetkym kritikom:<br /> <br /> Ak chcete nieco zmenit, zacnite konat - napiste formalnu staznost/navrh na zlepsenie a dozadujte sa pisomnej odpovede. Ak s nou nie ste spokojni, alebo vam nikto neodpovie prezentujte svoju nespokojnost - napriklad e-mailom zastupcom klubov. Agitujte za zmysluplne zmeny a formalne ich navrhnite na valnom!<br /> <br /> Tak dokazete, ze vam na zmene zalezi - natolko ze sa za nu postavite vlastnym menom, casom a pracou. Ak vam to za taketo investicie nestoji, zamyslite sa nad zmyslom a vyznamom vasich prispevkov pod tymto clankom.

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 17:58:13
Reakcia - brano

Spica. Konecne viam ako to ma fungovat. Ja som na tieto formality nikdy moc nebol. :))

pre sola

28.11.2007 20:11:40
Reakcia - anonym 2

To je sice pekne napisane, ale muselo by to tak aj fungovat. Vedenie Jamesu tvori odjakziva len uzka skupinka ludi, ktori medzi seba len tak niekoho nepustia. A hlavne tam nepotrebuju mat oponentov. To nie je len moj nazor, to su aj skusenosti mnohych lezcov, ktori si dovolili na valnom zhromaz povedat svoj nazor. Tak tu prestan s takymito velkohubymi kecami!

pre anonyma 2

28.11.2007 21:15:57

Ono to tak funguje. Uz si to niekedy skusil?Ano vedenie JAMESU tvori uzka skupinka ludi, pretoze to nikto iny nechce robit. Vies preco su pretekari skialpinisti prec z Jamesu?Pretoze v skialpinistickych radoch sa nenasli ludia, ktori by to boli ochotni robit.To nie je len sediet na zadku a mat nejaku funkciu.Nechces si to vyskusat?<br /> Oponenti?Myslim ze prave na VZ je priestor pre oponentov - teda ludi, ktori s niecim nesuhlasia. <br /> Tak skus sa na najblizsie VZ pripravit a prispej nejakou konstruktivnou myslienkou do debaty. <br /> Myslim ze kontakty na vedenie JAMESU su verejne pristupne tak mozes zacat. A potom napis konkretne skusenosti.<br /> Myslim ze do slusnej diskusie nepatria obvinujuce prispevky Jedna Pani Povedala.<br /> Pekny vecer

Re: pre anonyma 2

29.11.2007 10:21:17

Netrep kokotiny kamarat. Taki uz boli, co sa na VZ ozvali s kritikou a hovno z toho...

Re: pre anonyma 2

29.11.2007 10:52:29

si protirecis...<br /> <br /> &quot;Ano vedenie JAMESU tvori uzka skupinka ludi, pretoze to nikto iny nechce robit. Vies preco su pretekari skialpinisti prec z Jamesu?Pretoze v skialpinistickych radoch sa nenasli ludia, ktori by to boli ochotni robit&quot;

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

29.11.2007 08:42:50
Reakcia - brano

Ako tak rozmyslam este - jediny konkretny navrh ktory tu padol okrem kadejakych spekulacii co je hodnotne a co nie je bol zverejnit vystupy reprezentantov. Inak som si nevsimol ziadne vyhrady k praci komisii ani nikoho ineho. A tak sa mi nejak zda, ze chodit s takou blbostou na valnu hromadu a snazit sa to zapracovavat do stanov alebo coho ja viem vsetkeho, nie je to zbytocne komplikovanie jednoduchej veci?

Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 12:17:30

Plne stebou súhlasím Radšej keby íudia viac liezli a podporovali sa to by bolo prínosom nielen pre jednotlivcov ale hlavne pre našu lezeckú komunitu.

Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 08:23:58
-

Doktor (alebo niekto iný z komisie), moholi by si zverejniť všetky (podstatné) výstupy, čo ti poslali lezci. Nie len tie ocenené. Možno by sme si mohli urobiť lepší prehľad o úrovni našej repre.

Re: Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 17:10:31
Reakcia - anonym2

Tak to by aj mna velmi zaujimalo...

Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 20:48:36
-

btw existuje aj juniorska repre?

Re: Reprezentačné družstvá 2008

01.12.2007 12:19:06
Reakcia - erpe

Načo repre, stačilo by uplne, keby sa mladi a nadejni lezci začali tiež nejako podporovať. Ale na to tu tiež absolutne nikto z Jamesu nemysli. Podporovať a vychovavat mlade talenty - načo?! Je nejaka koncepcia?

Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

04.12.2007 08:52:50

Navrhni na VZ, a hor sa do toho. Mne su cele talenty uplne fuk, nieto aby som s nimi stracal moj cas a pracu. A asi nie som sam.

Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

04.12.2007 09:30:35
Reakcia - igor

talenty by mozno ani neboli fuk, len to v 99% nema vyznam stracat tym cas a pracu ako si napisal.<br /> <br /> Tusim Duro zahlasil, ze pokial niekto nespravi aspon 5 zhybov na jednej ruke, tak sa neni o com bavit.<br /> ja som raz davno povedal, ze ked niekto spravi 5 koleciek v kafecku bez oddychu a prevismi, tak nech sa ozve a mozno to bude mat vyznam. s dodatkom mas na to 3 tyzdne.<br /> <br /> odkaz pre vsetkych vypisovacov o treningu: ak splnite aspon tie &quot;nominacne&quot; kriteria napisane vyssie, urcite sa najde niekto kto vam poradi ako trenovat. tym som si isty ;-)

Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

04.12.2007 10:57:10

no priatelu, asi o tom treningu moc nevies. skor sa svojimi vyrokmi diskvalifikujes sam - chciet od decka 5 zhybov na jednej ruke, ako predpoklad talentovaneho mladeho lezca, tak to je riadna capina. to je v rozpore s ELEMENTARNYMI zasadami lezeckeho treningu mladeze. keby islo o moje decko, neozval by som sa ti, ani keby si bol jediny &quot;expert&quot; v okrese.

Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

04.12.2007 12:50:15
Reakcia - igor

uplne by stacilo, ak by si pochopil, ze v tejto diskusii (ako je aj kazda webova) sa neda pisat vseobecne pre vsetky pripady, a je tazke pisat konkretne pri takomto obsirnom probleme. <br /> mozem ti to vysvetlit aj inymi slovami ako 5 zhybov...: dotycny/a musi mat nieln fyzicky (silovy, pohybovy, zdravotny) talent, ale sucasne aj &quot;talent psychisky&quot; prekonat prvu krizu, lenivost, prehupsnut sa nad hranicu po ktoru islo &quot;samo od seba&quot;.<br /> <br /> je zrejme, ze to co som pisal hore sa vobec nemoze vztahovat na deti a mladez. <br /> <br /> ak ti ide naozaj o deti, je podla mna najschodnejsia cesta &quot;neobmedzena&quot; podpora zo strany rodicov/surodencov ako trenerov vodicov na vyjazdy, isticov, .... a chcel by som vidiet toho sialenca, co by chcel vazne trenovat nejake dieta. keby islo o nilen Tvoje decko &amp; bol by som expert na trening deti, tak by som Ta velmi slusne odmietol ;-))

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

04.12.2007 16:43:18

len tak mimochodom, tie zhyby boli 2, nie 5. to je dost rozdiel.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reprezentačné družstvá 2008

06.12.2007 13:08:45
Reakcia - Mišo S.

Ako Ďuri je skvelý lezec , klobúk dole! Seriozne by ma zaujímalo koĺko zhybov dokáže spraviť on na jednej ruke ,koĺko s fixáciami a koĺko na tri doby. Lezbe zdar!

Reprezentačné družstvá 2008

28.11.2007 21:43:27
- stevo

tak tak ovela lepsie by bolo keby ludia liezli a nie sedeli za pocitacom a pisali sproste komentare , moze sa stat ze o chvilu nebude o com pisat . . .

Re: Reprezentačné družstvá 2008

30.11.2007 10:02:51
Reakcia - igor

alebo keby namiesto zbytocnych a nic neriesiacich komentarov, napisali nejaky clanocek, uploadli fotky :-))

Reprezentačné družstvá 2008

04.12.2007 10:15:04
- čierna minja

5 zhybov je pohodka ale tie p......y,tak toto je na zamyslenie

Re: Reprezentačné družstvá 2008

04.12.2007 14:53:43

ta ked to tak citam ta vy asi o treningu toho vela neviete ... <br />

Reprezentačné družstvá 2008

11.01.2008 23:47:31
- majo

Bol som na premietaní Doda Kopolda na feste vysoké hory Nitra, a môžem len potvrdiť to čo povedala Kača. Povedal že pôsobil v r. 2007 na piatich osemtisícovkách, pričom na tri vyliezol. Žiadne iné pseudopravdy som skutočne nezaznamenal. A čo sa týka jeho prezentácie v médiach a spol. inak by sa asi nikam nedostal že áno. Všetci máme svoje sny, ale asi len zopár z nás má entuziazmus ich aj realizovať... na slovensku to bohužial bez samoprezentácie nejde.

Nový komentár

Ochrana proti spamu
štyri -osem = Prosím, počkajte. Overujeme, že ste to vy ...