Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing

Preklad článku/stránky Thomas Bosshard : Tennisarm

 

Tenisový lake? / golfový lake? sa lieči „v samostatnej réžii“ strečingovými cvičeniami (10 minút denne). Lake? sa vylieči väčšinou za pár týždňov. Lake? si chlad?e, kortizónové injekcie, bandáže a maste nepomôžu, naopak, väčšinou môžu zranenie ešte zhorši?. Strečing je aktivácia svalov a šliach.

Liečbu môžete vykonáva? sami a zaberie vám len pár minút denne – ale chce to trpezlivos?. Liečenie je na vlastné nebezpečenstvo.

 

Tenisový lake? -

vonkajšia strana

Golfový lake? -

vnútorná strana

 

V skratke : Väčšina tenisových lak?ov sa vylieči spontánne („vyhasne“) po cca 1-1,5 roku. V mnohých prípadoch bola nejaká forma terapie vykonaná. Ale môžete strávi? tento čas aj pohodlnejšie! Navrhujem 1. Nešetrite svoj lake?, robte s ním čoko?vek 2. Strečing. 3. Buď si zranenie nechajte operova? na samom počiatku problému alebo potom nemrhajte viac časom a peniazmi a počkajte pokým tenisový lake? „sám nevyhasne“.

DIAGNÓZA „TENISOVÝ LAKE?“

Bolí to, keď zatrasiete ?uďom rukou, dvíhate šálku atď. Tiež to bolí v noci po pár hodinách v k?ude (bez pohybu) pri otočení v posteli.
Ak sa pokúsite stlači? niečo rukou (na zadnej strane ruky / z vonkajšej strany ruky proti vrchu) zospodu hore, bolí to.

Diagnóza
Položte ruku vodorovne na stôl. Tlačte/podržte váš prostredník bo?avej ruky prstom druhej ruky. Skúste ním (prostredníkom bo?avej ruky) pohybova? pod tlakom prostredníkom hore proti tlaku. Ak to bolí, ide o tenisový lake?.

 

A teraz ako vylieči? tvoj tenisový lake?, aby sa zahojil za pár týždňov.

Dôležité základné znalosti

1. Tenisový lake? nie je zápal. Zápal je obyčajne teplý/horúci, možno opuchnutý, čo nie sú symptómy tenisového lak?a. Všetky ošetrenia cielené na zachádzanie so zápalom preto zlyhajú, alebo to zhoršia. Lake? nechlad?e. Držte ho v k?ude, v akútnych prípadoch ho znehybnite – dajte do sádry alebo do závesu (priviažte si ho o hrudník). Taktiež antizápalové tabletky a krémy nepomôžu. Kortizón pomáha len po dobu 2 týždňov a pôsobí ako tlmič (zabíjač) bolesti bez riešenia problému (upozornenie : viac než 3 kortizónové injekcie určite poškodia vaše tkanivo trvalo = zlepenie a rozpustenie tkaniva). (pozn. red.: Ak sa predsa len rozhodnete pre kortizónové injekcie, rozhodne lake? neza?ažujte! ??achy a väzivá sú omnoho menej pevné a môže prís? k trvalému poškodeniu.)
Pokračujte vo vašich normálnych aktivitách v práci a športe atď., zranenie sa nezhorší, dokonca aj keď to bolí. Prestaňte sa zaobera? skutočnými príčinami (alebo „spúš?ačom“ bolesti), je to mrhanie časom. Obvykle by tam mohla by? malá príčina, ale váš pohár sa v priebehu rokov práve naplnil a toto bola posledná kvapka. Obvykle je to „vek“, pacienti s tenisovým lak?om majú väčšinou 35-45 rokov, a lake? je práve najslabší článok ruky.

2. Je to „len“ (chronický) kŕč svalstva. Svalový kŕč je ?ahanie š?achy. ??acha ?ahá za nervy v mieste kde je prirastená ku kosti v lakti. ??acha sama o sebe by mohla časom a chronickými kŕčmi by? trochu kratšia ako by bolo nevyhnutné. Začarovaný kolobeh bolesti, kŕčov a väčšej bolesti obvykle začne obzvláš?, keď sa pokúšate ruku chráni? a nepoužívate ju ako predtým. Čím dlhšie ste v tomto kolobehu, tým viac pacientov sa potrebuje z toho kolobehu nakoniec dosta? von, pretože telo si to pamätá (je tu „pamä?“ bolesti) a to tiež zaberie trochu dlhšie na?ahovanie onoho svalu a š?achy.

3. Strečingové cvičenia by mali uvo?ni? kŕče, predís? im a predĺži? š?achu na trochu dlhší čas. Príčina bolesti v konečnom dôsledku zmizne postupne. Prvý cite?ný výsledok by sa mal dostavi? po 4-14 dňoch. Pokým celá táto hrôza zmizne zaberie vám to nieko?ko týždňov a mesiacov.

AKO CVIČI?

Cvičte tieto cvičenia denne 5-10 minút, držte sval/š?achu natiahnutú najmenej 10-20 sekúnd v maximálnom natiahnutí, môže to trochu zabolie?. Boles? by mala zmiznú? po 1-2 minútach po cvičení, inak ste na?ahovali príliš silno alebo dlho. Taktiež by nemala by? boles? silnejšia na druhý deň, inak trocha znížte intenzitu na?ahovania počas strečingu. Väčšia intenzita na?ahovania neurýchli hojenie!

Na?ahuje 2-3 série. Opakujte série 4-5 krát denne, môžete tiež tieto cvičenia za chrbtom (menej nápadné, v závislosti od situácie) alebo v aute (ruka opretá vrchnou čas?ou dlane o sedadlo medzi nohami), počas čakania na červenej alebo v zápche.
Najdôležitejšie je, aby ste ruku nešetrili počas vášho bežného dňa (dokonca ani počas hrania tenisu; len keď je boles? neznesite?ná a bráni vám vo výkone), šetrenie ruky môže problém zhorši?. Preto väčšinu času točenia v posteli v noci je bolestivá, pretože ste s rukou nejaký čas nehýbali.

Robte strečing intenzívnejšie pred, medzi a po tenise (alebo aktivitách, ktoré môžu ochromi? sval).

Väčšina tenisových a golfových lak?ov nie sú spôsobené tenisom alebo golfom ale rokmi (30-40 rokov), slabina, ktorá sa časom objaví, možno je to vyvolané prácou pri počítači (pohyb myšou/písanie) alebo nejaké iné opakujúce sa manuálne práce.

Strečingom by ste mali spozorova? výrazné zlepšenie behom nieko?kých dní, a ešte viac po 2-4 týždňoch (majte trpezlivos? a vytrvalos? s cvičeniami.) Po 2-3 mesiacoch by mala boles? ustúpi?, ale vy by ste mali pokračova? v strečingu aj naďalej.
Tenisový lake? je studený zápal, chladenie to zhorší, taktiež zohrievanie tomu nepomôže. ??acha (svalová hmota vedúca od stredného prsta vrchom ruky až po lake?) sa skrátila práve kvôli permanentným kŕčom (pozn. red: napríklad lezením.) a žiadnym strečingom. Po nejakom čase v mieste, kde je š?acha prichytená o kos? začnete poci?ova? boles?, ktorá je spôsobená nikdy nekončiacim cyklom bolesti = viac kŕčov = viac bolesti. Mali by ste preruši? tento cyklus strečingom, ktorý u?aví ?ahaniu v mieste bolesti.

Je bežné, že tenisový lake? „vyhasne“ (boles? odíde a nevráti sa) po 1,5-2 rokoch, pretože nervové bunky, ktoré posielajú informáciu o bolesti sa pretransformujú na iné (tvrdé) tkanivo, ale strečing u?ahčí toto obdobie, pretože táto boles? (a šetrenie lak?a nepomáha, ale zhoršuje) uberá na kvalite života a deprimuje často psychologicky (neustále pripomínanie bolesti, neby? schopný robi? normálne aktivity, ktoré máte radi).

Ak chcete nejaké lekárske ošetrenie, pokračujte, ale väčšinou len mínate čas, peniaze a nervy. Verte tomu, tenisový lake? je najbežnejšie ochorenie celej ruky po celom svete a 95% všetkých doktorov nevie, ako ho lieči? – urobíte lepšie, ak budete veri? tomu, čo ste vždy vedeli – oni vody nezamútia. Okrem toho neminiete ve?a peňazí za radu o strečingu. Predtým, než som zistil že strečing pomáha, som vyskúšal okolo 20 rôznych ošetrení – nič nepomohlo.

STREČING PRE GOLFOVÝ LAKE?

Uchopte zranenú ruku, natiahnutú vonkajšou stranou ruky smerom nahor (pod?a obrázka). Teraz otočte ruku tak, aby sa váš palec (zranenej ruky) dotýkal brušnej strany. Druhou rukou uchopte zranenú ruku zo spodku prstov a ?ahajte ich hore. (Pravý spôsob strečingu vytvorí nepríjemný ?ah v svale). Nena?ahuje za hranicu bolesti.


 

4 obrázky hore ilustrujú strečing v 4 krokoch, pričom posledný krok (zranená ruka je ?ahaná hore) treba vykonáva? dlhšie. Držte ruku v natiahnutom stave okolo 15-30 sekúnd. Nieko?kokrát opakujte.

STREČING PRE TENISOVÝ LAKE?

 


4 obrázky hore ilustrujú strečing v 4 krokoch, pričom posledný krok (zranená ruka je ?ahaná hore) treba vykonáva? dlhšie (15-30 sekúnd). Nieko?kokrát opakujte.

Prajem vám čoskorý úspech, ve?a zdravia a Boh vám žehnaj, Váš Thomas Bosshard „the Tennisarm-Doctor“.

Komentáre

Komentár zo dňa: 02.02.2007 12:10:13     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
ech skusal som to a nemam tenisovy laket :) som rad

  
Komentár zo dňa: 25.12.2007 10:38:27     Reagovať
Autor: neregistrovaný - bowi8
Titulok: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
dostal som 5 obstrekov mal som vodoliečbu a elektroliečbu btal som ibalgin sp enzym masť ketanol a lakeť stale bolí ak maťe stym skusenosťi tak poradťe ako to liečiť dakujem . bowi8

    
Komentár zo dňa: 02.06.2008 18:06:23     Reagovať
Autor: neregistrovaný - mutlu3
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
no bral som 3 ostreky nepomohlo,potom ultrazvuk s vodoliecbou nepomohlo,potom pritizapalove inekcie 10 ks nepomohlo pocas tychto procedur mi ortoped stale navrhoval ozarovanie kobaltovym ziarenim v martine ale ja som si nedal povedat a nokoniec som tam aj tak musel ist.clovek môze vybrat 3 ziarenie viac nie v rozmedzi 3 mesiacov mne zabral hned prvy ale som musel mat ruku 3 mesiace v klude.takze chodte na ozarovanie do martina alebo do trencina ked nezaberie jedno ozarovanie tak urcite zaberie druhe al tretie
ak je to chronicky tenisovy laket tak jedine ozarovanie ak to nepomôze tak len operacia
dovidenia

      
Komentár zo dňa: 02.06.2008 18:18:14     Reagovať
Autor: neregistrovaný - mutlu3
Titulok: Re: Re: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
ucinok ziarenia a teda aj liecby odoznie po troch mesiacoch takze tri mesiace nezatazovat najlepsie marodit toto kobaltove ziarenie sa vola tiez ceziova terapia ozaruju sa s tym aj ostrohy na pätach toto ziarenie sa pouziva na liecbu rakoviny lenze oni rozlozia jednu davku na 4 davky a ozaruje sa obden a po ozarovni sa caka 3 mesiace na vysledok liecby

    
Komentár zo dňa: 01.06.2009 15:28:11     Reagovať
Autor: [wiliboy] - Viliam
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Komentár bol upravený redakciou. Záujemci o inzerciu a PR články kontaktujte prosím redakciu - redakcia@climb.sk.

    
Komentár zo dňa: 05.09.2009 00:23:56     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
ja som po operácii tenisového lakťa - prešla som si cvičením elektroliečba, maste, dlaha, injekcie, zase dlaha následne operácia a po nej ma ešte stále bolí lakeť

  
Komentár zo dňa: 10.03.2009 16:09:21     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Rudi
Titulok: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
super že si si zastrečil, ale zrejme to nebol tenisový lakeť.

  
Komentár zo dňa: 11.04.2010 08:58:07     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Len náhodou som zablúdil na tieto stránky.Ďakujem strečing pomohol.

Komentár zo dňa: 02.02.2007 12:21:36     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
No super, ze mi niekto potvrdil na co som prisiel az po dlhych rokoch. Vediet to aspon 10 rokov dozadu, mohol som si usetrit desatrocie utrap hlavne psychickych, ked clovek chce robit co ho bavi, ale bolest aj tlak okolia ho presviedca ze robi nieco co mu skodi.

Komentár zo dňa: 02.02.2007 23:51:36     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Matik
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Nieco na bolave kolena by sa nenaslo?

  
Komentár zo dňa: 03.02.2007 10:14:11     Reagovať
Autor: neregistrovaný - zuzka
Titulok: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
skusim ti nieco pozriet :)

Komentár zo dňa: 04.02.2007 12:09:45     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Martin Kosice
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Pekne ale nerealne.Odporucam NESKUSAT!!!Pekny den.

  
Komentár zo dňa: 04.02.2007 17:28:34     Reagovať
Autor: neregistrovaný - maco
Titulok: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
a napises aj preco ? vdaka

    
Komentár zo dňa: 06.02.2007 10:37:49     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Miki
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Díky za super překlad německýho článku, zrovna trpim tenisakem, tak jsem ho precetl jednim dechem!

Komentár zo dňa: 01.03.2007 19:18:00     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
strečing pomohol tak na 30%,zvyšok
urobili razove vlny,a hl. bez námahy a
straty času,akurat ľahší o par tisícok,
ale funguje to

Komentár zo dňa: 02.03.2007 21:28:55     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
KOMPLETNÍ INFORMACE O LÉČBĚ TENISOVÉHO LOKTE RÁZOVOU VLNOU JE NA WWW.RAZOVEVLNY.CZ
ÚSPŠNOST LÉČBY CCA 95 PROCENT

Komentár zo dňa: 24.10.2007 10:27:27     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Dalibor(Lepra)
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Rázové vlny opravdu mohu jen doporučit, je to jediná léčba, která zranění léčí, ostatní léčby problém akorát potlačují. Ono totiž v tom lokti dochází jakoby ke zkostnatění a je důležité vrátit loket do původní podoby, což rázové vlny zaručují. V podstatě to rozmlátí. Navíc odplavi zánět, jelikož dochází k obrovskému prokrvení a snad by mělo docházet i k produkci kolagenu. Každopádně to funguje.
Strečing je určitě moc důležitý, jak před, tak po zátěži a dá se jím v kombinaci s rozumným dávkováním zátěže golfovému lokti předejít.

Komentár zo dňa: 03.11.2007 23:43:17     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Marttin
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Mam tenisak uz skoro rok a zacal mi aj na druhom lakti golfac. Skusim a uvidim.

Komentár zo dňa: 21.11.2007 21:08:07     Reagovať
Autor: neregistrovaný - dzesiss
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Kde by som sa mohol docitat viac o vazovych vlnach? a kde na Slovensku poskytuju takuto liecbu hlavne vychod SR... diky moc

Komentár zo dňa: 21.11.2007 21:09:05     Reagovať
Autor: neregistrovaný - dzesiss
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
mam problem so slabinami a chodil som na elektroliecbu a zda sa mi to slabe a nepomohlo to...

Komentár zo dňa: 09.12.2007 10:13:25     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Radoslav
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Už niekoľko rokov sa trápim s uvedeným problémom. Mám 36 rokov a od svojích 6-tich rokov som sa venoval na poloprofesionálnej úrovni spoločenskému tancu. Už 17 rokov pracujem ako technik merania - každodenná práca so skrútkovačom. Absolvoval som už niekoľko injekčných liečení a teraz som začal chodiť na rehabilitáciu. Ako je možné, že po cca 1,5 až 2 rokoch by to nalo ustať, keď ja to mám už 4-tý rok.
Všetky tieto príznaky spomínamé v popise - čo je to tenisový lakeť a ako sa prejavuje- sú písané ako mnou samotným. Odchod na nočný spánok bol ako vopred plánovaný odchod na istý "nespánok", lebo po cca 3 hodinách spánku sa uvedená činnosť premenovala na otáčanie sa a hľadanie vhodnej bezbolestnej polohy. Bola mi navrhnutá operácia, no nezdieľam uvedený názor.
Vaše strečingové cvičenia prinášajú krátkodobé uvolnenie bolesti, ale aj tak to už po 14 dňoch nie je OK.
Ak máte pre mňa návrh na riešenie, ozvite sa.
Ďakujem a prajem všetkým trpiacim s touto diagnózou skoré uzdravenie.
Ak

  
Komentár zo dňa: 10.01.2008 19:08:39     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Peter
Titulok: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Mal som 2 roky ten istý problém.Spánok-nespánok,nič zdvíhať,nič nosiť a pod.Mám 41 rokov a 5.12.2007 som podstupil operáciu.1deň v nemocnici,3 týždne sadra,2 týždne kľud.Čaká ma 10dňová rehabilitácia,no už teraz som spokojnejší-hlavne spím celu noc.I hybnosť je zatiaľ lepia.Tiež sa mi na operáciu nechcelo.Som TIRák a už i to,že prespím celú noc je pre mňa veľká výhra.

    
Komentár zo dňa: 08.04.2008 11:48:04     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Mam už rok taký problém.bola som aj na elektroliečbe aj na ožarovaní a nič mi nepomáha neviem čo .

    
Komentár zo dňa: 28.09.2008 21:29:20     Reagovať
Autor: neregistrovaný - dadinka75
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Po dvojročnej bolesti lakťa som podstúpila operáciu,ale necítim sa lepšie. Operovaná som bola 14.8.2008 ale ruka ma bolí stále tak ako pred rokom.Chodím na rehabilitácie kde mi aspoň pomáhajú rozcvičiť ruku aby som ju vystrela a skrčila, no bolesť to vôbec nerieši.Aj pri menšej námahe cez deň sa to odzrkadlí v noci, tak že bolí až po zápestie a nemôžem pre to ani spať.Už po 3 týždňoch ma chcel ortopéd poslať do práce ale ani teraz si neviem predstaviť , že by som mala ísť do práce, tá bolesť je dosť veľká. Pomôže mi niekto , kto už bol po operácii kedy a ako mu bolesť prešla? ďakujem

      
Komentár zo dňa: 30.09.2008 22:08:05     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Re: Re: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Rozhodne vymen ortopeda.Ruka musi byť 6 týždnov v klude-až potom rehabilitacia.Som 9 mesiacov po operacii a lakeť bol OK.Teraz mi začali bolesti znova,ale skôr mojou chybou(ťahanie 1000kilogramových paliet je už privela).Silu mam v ruke stale.Po operácii som nema boleti.Rozcviciť ruku dalo trocha zabrať,no oplatilo sa.

Komentár zo dňa: 11.12.2007 20:41:34     Reagovať
Autor: neregistrovaný - fastum gél
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
Na istom africkom webe som objavil domorodý recept - velmi jednoduché - obklady z teplého levieho trusu. Účinnosť 99%

  
Komentár zo dňa: 12.12.2007 08:49:07     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
posli link. ;)

Komentár zo dňa: 01.02.2008 15:38:01     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Zuzana
Titulok: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
bože, pošli ma venčiť leva.. :-)..
no problémy ako z knižky, mám ich už dva mesiace, nespím, šetrím....
skúsim najprv strečing, ....

  
Komentár zo dňa: 30.03.2008 21:25:40     Reagovať
Autor: neregistrovaný - ella
Titulok: Re: Problém = Tenisový lakeť, Riešenie = Strečing
chceš spat bez bolesti,tak prečo sa nevyliečiš rázovou vlnou kontakt www.bolestiklbov.sk

Komentár zo dňa: 24.06.2008 16:01:42     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Luba
Titulok: Problém = Natiahnuta šlacha palca ruky.
Neviem,kde sa mi to prihodilo, najskôr pri ťažkých hrncoch v kuchyni, ktoré som dvíhala jednou rukou. Fakt je, že ma palec bolí aj pri počít.myši. Od mojich dobrých doktorkov som dostala najprv veral a voltaren, tiež fixaž Thenax TriTex za Sk 340,- . Fixaž mám nosiť 6 týždnov. Po 5.týždni ma palec stále bolí, a ked nedám pozor, puká v nom. Neporadite mi, ako ho dostanem do formy?

Komentár zo dňa: 12.09.2008 21:55:27     Reagovať
Autor: neregistrovaný - jana chorvátová
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Tiež má problem s tenisovým lakťom,chodila som na rehabilitáciu,nakoniec som dostala dva obstreky a nič ono to ustupilo ale po troch mesiacoch sa to vrátilo,skušala som to aj máčať v kupeli aj chren som si prikladala až som si ruku spáluila ,skúsim ešte tie cvičenia a dám vedieť

  
Komentár zo dňa: 16.09.2008 09:15:10     Reagovať
Autor: [Brano] - Branislav Goga
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Mne osobne to cvičenie pomáha, ale nie je to tiež naveky. Keď cvičím, chvíľu je dobre, a po čase sa mi pri tréningu a práci tie šľachy zas skrátia, lakeť začne bolieť, ale zas trochu ponaťahujem a je dobre. Akurát je ťažké na to furt myslieť a nezabúdať to často naťahovať. Mne sa to veľmi osvedčilo. Dík za tip a článok.

Komentár zo dňa: 05.10.2008 18:12:22     Reagovať
Autor: neregistrovaný - korba
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
potrebujem pomoc uz 2 tyzdne ma trapi laket.neboli to moc len trochu,ale to chrapšti neviem ci je to chrupavka alebo co...neviem .natieral som laket mastou ale nepomohlo mislite ze by som mal ruku namahat??prosim pomozte

Komentár zo dňa: 28.10.2008 18:04:21     Reagovať
Autor: neregistrovaný - popo
Titulok: mne pomohlo
Tak tomuto clanku dakujem ako nicomu inemu!!!
Po dvoch dnoch som (takmer) fit.. Predtym som nevedel spat, myslel som, ze sa nemam hybat, po tychto pravidelnych strecingoch som konecne vedel poriadne zasmecovat bez bolesti!
Dakujem panovi Bosshardovi za konecne plnohodnotny tenis!!!
P.R., Kosice

Komentár zo dňa: 24.11.2008 11:48:49     Reagovať
Autor: neregistrovaný - locan
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Obávam sa, že sa aj u mňa objavil tenisový lakeť a to na pravej ruke. Hoci pracujem väčšinou pri PC, tento rok som to asi prehnal u kámoša na stavbe. Teraz mám problém čo i len zodvihnúť pohár. Skúsim teda to cvičenie, ale ak by to nepomohlo paraďte prosím, kde sa na Slovensku robia "nárazové vlny". Vďaka.

Komentár zo dňa: 25.11.2008 21:23:43     Reagovať
Autor: neregistrovaný - husky
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Tak uz to mam aj ja. Podla toho co som tu cital tak sa mam na co tesit. mna to trapi uz asi mesiac . V piatok chcem navstivit mojho ortopeda. Ten strecing urcite skusim. Vdaka

Komentár zo dňa: 09.12.2008 16:14:20     Reagovať
Autor: neregistrovaný - jojko
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Poznám tieto radosti dôverne - oba lakte! Ten pravý mi po obstrekoch prešiel ani neviem ako, ten ľavý - už skúšam len Otče náš...

Komentár zo dňa: 12.12.2008 11:33:02     Reagovať
Autor: neregistrovaný - dulike
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
tenisovy laket!:problem vznika uplne niekde inde a to v zivotosprave kazdeho jednotlica. vysoky prebytok soli kyseliny mocovej a usadzanie hlavne v klboch a klb.slahach a vez.. prekysleny organizmus je potrebne dat do zasaditej roviny a ta je 7.36-7.45ph krvi.sliny zdraveho cloveka 6.5-7.4 ph. velmi dobre na odstranenie tohto problemu su prirodne pripravky t.c.m. poradim .vid email.

  
Komentár zo dňa: 12.12.2008 13:31:28     Reagovať
Autor: [Arasheet] - DrahosH
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
usadzanie a krystalizacia kyseliny mocovej v klboch je DNA a nie tenisovy laket..a zvycajne je to sprevadzane aj neprijemnymi zapalmi a opuchmi klbov..a skor napada klby prstov a zapastia a nie iba cast klbu lakta dominantnej ruky..

  
Komentár zo dňa: 22.04.2009 14:00:19     Reagovať
Autor: neregistrovaný - peter
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Zdravim trapi ma tenisový laket. Cital som vas komentar a chcel by som vas poprosit o radu
dakujem

  
Komentár zo dňa: 03.01.2010 15:36:40     Reagovať
Autor: neregistrovaný - kveta
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Ahoj, problém s tenisovým lakťom mi trvá asi pol roka. No tieto sviatky sa to už nedá vydržať, pokúpila som si všeliaké maste, ale nič nezaberá. Skús mi poradiť prosím ťa.

Komentár zo dňa: 31.12.2008 19:16:49     Reagovať
Autor: neregistrovaný - dzana
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
som po operacii tenisoveho lakta 14 dni bolesti sliach mam stale a ja neviem co s tym poradimi niekto

Komentár zo dňa: 11.02.2009 16:21:30     Reagovať
Autor: neregistrovaný - michal kober
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Boli ma laket ide podla všetkeho o ten.laket co bi ste odporučili. Za radu dakujem Michal

Komentár zo dňa: 01.03.2009 17:29:33     Reagovať
Autor: neregistrovaný - steluska
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
liečim sa na bolesti lakťa pravej ruky od decembra 2008... občas mám príšerné bolesti... robím v práci na PC .... problém mám v bolestiach a hlavne v tom, že v lakti neviem pravú ruku vyrovnať ani pokrčiť....čiže pijem, jem škrabem si tvár hlavu, fúkam nos.... na WC ... všetko ľavou rukou, lebo pravú neviem ohnúť a ísť nou ku hlave.... je to strašné......som nútená sa ráno umývať , zuby atd ľavou rukou.... mala som 2 obstreky,,,, vkuse beriem tbl. , v januári som mala dlahu, t.č. chodím na rehabilitáciu.... zatiaľ tá pravá ruka nie je veľmi funkčná... poradte...... Balažka

Komentár zo dňa: 17.04.2009 22:02:38     Reagovať
Autor: neregistrovaný - mini
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
chcem len upozornit ludi, ze razova terapia vlnami nemusi vzdy pomoct, musite vsak pocitat s vydavkom cca 10 000 sk, mne tiez nepomohla, vykon mi robili v Zline v Cechach, na sukromnej ambulancii,cely proces trva pomerne kratko, asi tristvrte hodiny, predtym vam doktor priamo do lakta vovali poriadnu umrtvovaciu injekciu ....je to proste super biznis pre doktorov, takze si to poriadne rozmyslite, ci im date zarobit. Ked som to prisiel po case reklamovat, ze laket ma boli znova, tak som dostal odpoved, ze som zial asi jeden z tych,komu liecba nezabrala, amozem si dat este dalsiu davku, ale za2500 korun...je skutocne otazne, ci to zabera 95 perc. ludi

  
Komentár zo dňa: 01.06.2009 15:35:17     Reagovať
Autor: [wiliboy] - Viliam
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Komentar bol upravený redakciou. Záujemci o inzerciu a reklamné články, kontaktujte prosím redakciu redakcia@climb.sk.

Komentár zo dňa: 27.04.2009 10:51:14     Reagovať
Autor: neregistrovaný - rogi
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
vitam v klube laktakov...tenistov...v živote som tenis nehral a mam tenisový laket...preťažil som si pravu ruku,absolvoval jeden bolestivý obstrek /1 vpich priamo do centra vyžarovania bolesti/bolesti v noci sa stupnovali...prebdena noc...šetrenie sa v praci...=ULAVA BOLEST ZMIZLA=po 2mes.prišla znova...obstrek zvažujem-nejdem!Uvidíme-pocitime...PS"v ordinacii bola riaditelka školy po podpisovaní 1000 vysvedčení je ,,už naša".POZOR NA SEBA!!!

Komentár zo dňa: 05.05.2009 21:02:59     Reagovať
Autor: neregistrovaný - virgo
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Trápim sa s tenisovým lakťom už šiesty mesiac. Nepomohli tabletky, nepomohlo chladiť ruku, nepomohli maste. Obstreky aj operáciu zatiaľ vylučujem. Kúpila som si laser a od zajtra začínam so samoliečením laserom. Tu navrhovaná "liečba" strečingom sa mi pozdáva. Od zajtra ju skúšam. Dám vedieť či zabralo.
A ešte niečo - odporúčam autosugesciu - každý den nahlas presviedcajte svoju ruku , že je UPLNE ZDRAVA. Kým ju takto presviedčam - funguje to, beda ked pár dní na to pozabudnem:-))

Komentár zo dňa: 06.05.2009 09:08:48     Reagovať
Autor: [Brano] - Branislav Goga
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Pridám k mnohým pochybovačným komentárom aj moju skúsenosť. Mne na lakte tento strečing brutálne pomáha. Najprv som bol dosť skeptický, lakte boleli, strečing nepomáhal, až kým mi kamarát neukázal ako to robiť dobre, teda tak aby sa natiahli práve tie veci čo sa natiahnuť majú a odvtedy za dva týždne obrovský pokrok. Dík Igor. :) Keď si raz pri foťáku spomeniem, tak to snáď doplním fotodokumentáciou. Tož tak.
Leziem ďalej, trénujem, raz za čas, na strečing nie je veľmi čas, a zhruba raz za štvrť roka ma laktíky začnú trochu strašiť, tak zas trochu ponaťahujem pár týždňov a fičím ďalej, ani nemusím prestať trénovať.
Iba som si napríklad všimol, že keď chcem za jeden tréning visieť na lištách aj zhybovať, tak najprv musím zhybovať. Akonáhle to spravím opačne, tak nepsravím už ani zhyb, lakte bolia jak hovado. Opačne v pohode. Sranda.

Komentár zo dňa: 16.05.2009 16:33:08     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Pucik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
4 mesiace som skusal vselico, potom som dal Razove vlny. Co sedenie to zlepsenie, myslel som si ze vypustim sezonu teraz po 6tich mesiacoch ho citim, ale uz sa na neho neda vyhovarat. Relativne draha liecba ale super funguje. Vobenzim masaze, akupunktura, a ja neviem co uz vsetko som skusal nefungovalo, maximalne tlmilo bolest.

To BRANO: Rad si pozriem ten strecing, kazdopadne ak by si mal tenisak ako sa patri vytieral by si si zadok druhou rukou, cize len take pobolievanie laktov este nemusia byt trhliny v slache, moze to byt len zapaleny alebo presileny upon. Ale na ten strecing sa ta opytam.

Komentár zo dňa: 16.05.2009 16:39:24     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Pucik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
A este k tej razovej vlne. Ziadne inekcie ziadna 3/4te hodina. Je to obycajne tukanie do lakta relativne bez bolesti, ziadne kortikoidy ani umrtvovace uplne neinvazivne. Jedno sedenie 15 min aj s pokecom s lekarom takze ziaden stres.
Liecba trva minimalne 6 sedeni, cize ak to niekomu malo zabrat za jedno sedenie tak zabudnite. 50 euro sedenie. Aj ja som to odkladal a potom som zistil ze je to sakra lacne ked vas da niekto dokopy a po dvoch sedeniach uz nastartujes auto a po siestich mozes zhybovat. Takze chodte strasit ludi niekam inam...

  
Komentár zo dňa: 01.06.2009 15:31:00     Reagovať
Autor: [wiliboy] - Viliam
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Komentár bol upravený redakciou. Záujemci o inzerciu a PR články kontaktujte prosím redakciu - redakcia@climb.sk.

Komentár zo dňa: 02.06.2009 09:04:51     Reagovať
Autor: neregistrovaný - adot
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
myslim ze hlavny problem je, ze 95% z vas sedi denne za PC a v v strnulo a permanentne pokrcenej ruke v lakti drzite aspon 8h denne pocitacovu mys ..a ked sa potom este na to povenujete nejakemu sportu je to na svete ..takze minimalne laket vzdy polozeny aspon na stole, ten strecing je super vec denne niekolko krat ..ja napr posilujem, zatazujem obe ruky uplne rovnako!! a problem mam iba s pravou!! ..preco je to tak?? pre niekolko hodinove denne terorizovanie praveho lakta s blbou pocitacovou mysou pri jeho tuhnucom strnulom ohnuti cely den, ..zamyslite sa nad tym ;-)

  
Komentár zo dňa: 18.10.2009 15:22:57     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Rolo
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
mas pravdu, u mna to iste... zacal som "mysovat" lavou rukou (prvy tyzden celkom sranda), strnulost a bolesti z pravej ruky odchadzaju...

Komentár zo dňa: 10.06.2009 21:06:30     Reagovať
Autor: neregistrovaný - lubica
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
ahojte, mám rovnaký problém,ktorý asi nemá riešenie, nakoľko čas nezastavím, ale dám si ešte urobiť vyšetrenie na streptokoka a stafylokoka,pretože som sa dopočula, že aj toto spôsobuje bolesti v určitých klboch a stačí vybrať antibiotiká. ak máte nejaké echo o tomto tak to sem hoďte

Komentár zo dňa: 13.06.2009 09:33:17     Reagovať
Autor: neregistrovaný - slovacik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Aj ja mam tenisovy laket. Uplnou blbostou som si natiahol sval alebo upon a ja som este 3 tyzdne makal aj ked ruka pobolievala az ked som siel na chirurgiu az tam som sa dozvedel ze existuje diagnoza tenisovy laket. Dostal som na 14 dni sadrovu dlahu tesil som sa ze bude dobre lebo ruka nebolela az ked ju dali dole zacala ma biliet cely klb este horsie ako pred sadrou. Teraz chodim na rehabilitaciu laser a ultrazvuk ale nic nepomaha je to uz 7 tyzden takze asi to preslo do chronickeho stadia. Skusam tie cvicenia snad na 1/2 hodinku pomozu a potom zas bolest klba. Kupil som tabletky Wobenzim tak uvidim doma svietim bio lampou. Vsetko nanic

Komentár zo dňa: 30.06.2009 21:02:42     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Kaporcek
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Ja som tenisový lakeť zohnal pri veslovaní na člne. Potom ho dorazil hodinami na PC. Nezabere žiadny obstrek, a na tie pozor majú vplyv na rast šlachy a môžu to ešte zhoršiť. Dlaha to zhorší maste k ničomu. Začal som sa venovať strečingu nič ma to nestojí a badám 50% zlepšenie. Rukou som nedokázal už ani pet flašu novú otvoriť. Myslím, že strečing je asi jedinné riešenie tohto problému.

  
Komentár zo dňa: 22.07.2009 22:26:01     Reagovať
Autor: neregistrovaný - slovacik
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Tak ja som ho na 90% zdolal. chodil som na laser magnet ultrazvuk. Bral som Wobenzim, a nejake homeopatika co tu vyzsie pisali. Ale asi mi pomohli plynove injekcie a rozmasirovanie s akupresurnym stlacanim bodu podla Darnovej metody.
Loket: TS 11 – „Rybník v ohybu“
Když ohneme ruku, tento bod se nachází v
prohlubni před loketním kloubem, na dráze tlustého
střeva. Stimulace tohotobodu je vhodná při tzv.
tenisovém loktu (epicondylitis) a jiných bolestech
ruky.
TAkto si masirujem ruku casto a naozaj to na cas pomaha. Tiez mi na rehabilitacii maserka rozmasirovala svali a slacha a pomohlo.
Tak skusajte snad aj vam nieco s toho pomoze

    
Komentár zo dňa: 23.07.2009 07:52:43     Reagovať
Autor: neregistrovaný - alfonz
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
chcem sa spytat,
1. mal si tenisovy alebo golfovy laket-tenisovy je zhora lakta, golfac zdola
2. pred loketnim kloubem znamena medzi zapestim a laktom alebo medzi ramenom a laktom?

dik
postihnuty alfonz

      
Komentár zo dňa: 28.09.2009 12:48:45     Reagovať
Autor: neregistrovaný - slovacik
Titulok: Re: Re: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
JA som mal tenisový laket a je to v ohybe lakta

Komentár zo dňa: 09.08.2009 19:06:39     Reagovať
Autor: neregistrovaný - lacin
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
diky... kvoli zraneniu som prehral finále a semi-finále na Céčkach :) ... teraz to doliečim a skúsim pred zápasom strečovať... ak to prestane budem rád :D

Komentár zo dňa: 28.08.2009 02:15:51     Reagovať
Autor: neregistrovaný - wkxxx
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
mna to boli, ked tlacim rukou nieco dole - to je golfovy laket??

pre ludi, co chodia do posilovne - boli ma to pri tricepsovom stlacovani kladky alebo pri francuzskych tlakoch??

tak je to tenisak alebo golfac? dakujem...

  
Komentár zo dňa: 28.08.2009 08:21:54     Reagovať
Autor: neregistrovaný - kmeto
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
golfovy laket je z vnutornej strany laktoveho klbu, tento ma vacsina postihnutych lezcov, tenisovy je z vonkajsej strany laktoveho klbu

Komentár zo dňa: 11.09.2009 20:00:58     Reagovať
Autor: neregistrovaný - zika
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
opuchol mi lakeť z vonkajšej strany,ale neboli ma, tak si myslím,že to nie je tenisový lakeť, ...neviete mi poradit,čo s tým?

  
Komentár zo dňa: 06.10.2009 16:26:59     Reagovať
Autor: [Brano] - Branislav Goga
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
dobry ortoped.

Komentár zo dňa: 06.10.2009 16:22:44     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Mirjascik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Presne to isté som mal asi pred troma rokmi. Tiež ma to nebolelo a bolo to opuchnuté a červené. Taraz mám problém aj s podaním ruky, vyzúvaním ponožiek, otváraním fľaše a pod.

Komentár zo dňa: 17.10.2009 13:16:13     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Suhajko
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Dobry den, aj ja mam tenisovy laket a chcem sa spytat, aky mate nazor, ze laket treba plnohodnotne zatazovat ako to bolo popisane v hore uvedenom texte, strecing urcite vyskusam a dam vediet ako to v mojom pripade dopadlo.

Skore uzdravenie!!!

Komentár zo dňa: 17.10.2009 20:23:10     Reagovať
Autor: neregistrovaný - jozko mudr-lant
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
bolesť v lakti môže mať zhruba 30 príčin a skutočný tenisový lakeť = preťaženie úponu vytieračov ruky a zápästia tvorí zhruba 10% prípadov a ten sa lieči veľmi jednoducho a toaj strečingom. Sú to však bludy je je vhodné ruku pritom zaťažovať. A všetci čo ste podstúpili neúspešnú liečbu"tenisového lakťa" ste na 99% tenisový lakeť nemali hlavnk to bolo na nedominatnej väčšinou ľavej ruke

  
Komentár zo dňa: 18.10.2009 11:36:53     Reagovať
Autor: neregistrovaný - alfonz
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
ok, a co by si teda poradil mudr_lant?

Komentár zo dňa: 18.10.2009 12:34:23     Reagovať
Autor: neregistrovaný - henrich
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Dobry, den, asi pred tromi mesiacmi sa mi zacali dost velke problemi s lavou rukou(som pravak), citil som trpnutie od lakta k dlani a vrcholilo to pri prstoch, chodil som na masaze, teple zabaly, elektoliecbu, magnet kedze mi dochtorka povedala, ze mam zapaleny karpalny tunel, trpnutie mi po absolvovani procedur ustupilo, ale teraz sa mi zvyraznila bolest lakta tej istej ruky, ruku mam stale v klude. Bolest je totozna popisu v hore uvedenom clanku. Zaujima ma ci je mozne ruku zatazovat, ako to je hore popisane, bez nasledkov kedze som aktivny sportovec, karatista, a uz spominana absencia mi velmi chyba.
Dakujem

Henrich

Komentár zo dňa: 18.10.2009 16:39:55     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Rolo
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing

Komentár zo dňa: 21.10.2009 12:36:53     Reagovať
Autor: neregistrovaný - agassi68
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Tak ja som ho mal skoro 2 roky teda chronicky. Ani flasu zdvihnut ani hrabat, vsak to poznate. Zacal som tiez obstrekmi no lekar vas neinformuje co to je a co mozete a nesmiete takze si to pokafrete este viac. Potom elektrolicba, fyzioterapia atd. Nic nepomahalo. ostavali razove vlny alebo operacia. Vybral som to prve. Jedno sedenie je sice 50€ a treba ich najmenej 5, ale zdravie mame len jedno, vsakano..Neveril som tomu, ale som si povedal, ze vyskusam vsetko. A fakt, po 7 sedeniach vzdy po tyzdni asi po 4-5 mesiacoch hram znova tenis, basket a ruka funguje asi tak na 90 %!! Bol som v BA na www.bolestiklbov.sk

  
Komentár zo dňa: 21.10.2009 13:24:02     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Znamy tvrdil, ze pocet sedeni prudko zavisi na type masiny. V inom nemenovanom zariadeni vraj staci raz, inde treba chodit viac krat.

Komentár zo dňa: 26.10.2009 15:31:14     Reagovať
Autor: [95stella] - 95stella
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
hladanim po nete o ten.lakti som natrafila az na vase komentare pri ktorych som usudila ze aj ja patrim k vam. ja som mala v marci zapal nervu od krcnej chrbtici a tahalo ma to az do ruky no po inekciach a infuzkach ma to preslo ale zostala bolest stale v ruke hlavne v lakti ide o lavu ruku som pravak ale l.ruku mam da sa povedat viac ako pravu. chodila som v maji na ozarovania lebo po jednom obstreku som si necitila ruku a nepomohlo mi to no teraz po 3.mesiacoch sa mi to vratilo a doktor mi odporucil operaciu. nie je to rychkle nato ze bolest pocitujem druhy krat ??

  
Komentár zo dňa: 27.10.2009 08:41:56     Reagovať
Autor: [Brano] - Branislav Goga
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Tak to mi posudit nevieme, to je naozaj skor otazka na doktora. Mozno sa skus popytat viacerych doktorov a nejak to spriemerovat. V takychto odbornych veciach by som na nazory z fora nedaval. Oni zas na nieco ti doktori musia tych n-rokov studovat .... ak budes velmi zufaly/a, mozes skusit skontaktovat Filipa Habelku (kdesi na morave)- viac najdes tu http://www.lezec.cz/clanek.php?key=8091.

    
Komentár zo dňa: 27.10.2009 16:02:09     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Igor
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Posudit to tu na fore nemozeme, ale o to ani nejde.
Ona hlada informacie aby sa vedela lepsie rozhodnut.
Dlzka studia nie je argumemt, skor kolko sa venuju danej problematike. Napr. ja mam info ze obstreky nicia tkanivo chrupavky ("rozsolovatie") a chirurgovia nie su nadseni ked to operuju.
Clanok na lezcovi je o inom, to je roztrhnute putko ak sa dobre pamatam.
A pokial sa bavime o tenisovom/golfovom lakti:
obstreky, ozarovanie, chirurgicke riesenie by som ja osobne podstupil iba v krajnom pripade, kedze sa nejedna o nic zivotne dolezite...
A ak poznate niekoho, kto si daval pozor a dodrziaval to co som pisal nizsie a nepresiel mu tenisovy/golfovy laket dajte vediet, fakt ma to zaujima.

  
Komentár zo dňa: 28.11.2009 18:00:08     Reagovať
Autor: neregistrovaný - jozino
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
ja som po operacii a trapil som sa 3 roky a vyskusal som vsetko co sa tyka obstrekov rehabylitacie rornyh liekov od bolesti PO 2 TYZDNOCH SOM BOL OK

Komentár zo dňa: 26.10.2009 16:47:00     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Igor
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Asi sa budem opakovat, ale snad to pomoze... ( uz som to v nejakej diskusii pisal )
Po rokoch vlastnych skusenosti a pzorovani okolia mi pride ako dolezite dodrziava nasledovneho. PRAVIDELNE!!!

1. strecing
2. Po tvrdom treningu dostatocna regeneracia
3. Sravna vyziva
4. Pri lakti vela pohybu najma aerobneho, aby bolo miesto na lakti co najviac prekrvene (co ako vieme, je problem pri slachach; perto vsetky tie masaze, elektroliecby, ultrazvuky, ...).

To providelne som dal s vykricnikmi preto lebo je to DOLEZITE! KAZDY KAZDUCICKY den.

Nepocul som zatial o ziadnej vydarenej rychlej liecbe, co sa o to zaujimam. To je viac ako 10 rokov. PRAVIDELNE dodrziavanie hore uvedeneho, pomohlo kazdemu o kom viem.

Mozno to znie smiesne, ale pravidelne dodrziavanie hore uvedeneho je silnejsie ako behanie po doktoroch... a je zbytocne hladanie riesenia zvonka, ked riesenie je priamo v nas.

p.s. Ak sa jedna o naozaj zavazny pripad treba to konzultovat s doktorom!

  
Komentár zo dňa: 26.10.2009 18:29:37     Reagovať
Autor: [orvaq] - Tomas Vavro
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Za ten rok co mam problem s laktom/laktami tak Ti davam za pravdu, nepomahaju maste, ani zabaly mam pocit ale odpocinok a pomale rozhybavanie. Vzdy sa mi to obnovi ked malo regenerujem a nedavam aerobne pohyby.

    
Komentár zo dňa: 26.10.2009 21:27:55     Reagovať
Autor: [Zuzka] - Zuzana Plšková
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
+ kompenzacne cvicenia na triceps

  
Komentár zo dňa: 27.10.2009 16:52:19     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Suhlasim, mne sa ešte velmi osvedcila masaz predlaktia, a treba premasirovat aj biceps a triceps , spolu s pravidelnym strečingom.
kmeto

Komentár zo dňa: 29.10.2009 18:08:21     Reagovať
Autor: [95stella] - viera
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
je tu niekto aj taky ktoremu operacny zakrok pomohol,obvodak tvrdi ze je to zapal kosti a to mi nejde do hlavy ako sa to da operacne odstranit cakam na stredu co vymysli ortoped najradsej by som este raz podstupila ozare a az potom by som riesila operaciu,ja som taky smoliar vo vsetkom a pesimista ze by som ani po operacii nemala ruku v poriadku

  
Komentár zo dňa: 24.11.2009 07:25:55     Reagovať
Autor: [Brano] - Branislav Goga
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Nie som lekar - takze s rezervou, len z pocutia. Pri tych operaciach ide o nasledovne - ked sa slacha vela krat poskodi, ma tendenciu rychlo zrast. A pri tom ako sa snazi rychlo, rychlo, nehoji sa poriadne zdravym tkanivom, ale cpe tam kdeake vapnikate cosi, co sice zrastie rychlejsie, ale nema to tie vlastnosti co by to malo mat. Kym je tam toho trochu, pohodicka. Ked je tam toho moc, pruser, lebo aj po vylieceni zapalu a opatovnom zatazeni ten vapnik proste nedrzi tolko co by mal a zapal je spat. A na to su vsetky tie rehabilitacie a podobne. Teda snazia sa rozpustit tie rychlovyrobene vapnikate usadeniny. Standardny postup je najprv kortikoidove injekcie, podla reci a internetu relativne mala uspesnost (~60%) a navyse rozpustaju aj tkaniva okolo, teda to vraj uz nikdy nebude take ako bolo. Okrm toho to boli jak svina. Alebo vseliake lasery, razove vlny a podobne. Prave razove vlny vraj maju pomerne velku uspesnost (~90%). Pri tom sa tie vapnikate kristaliky rozbiju strasne silnym ultrazvukom. Problemy vsak neustupia hned, ale az po 2-6 mesiacoch, ked sa ten rozdrveny sajrajt odtial aj vyplavi. Takze treba poctivo pockat este pol roka po terapii.
No a k tej operacii. Ked nepomozu kortikoidy, snazia musi ist cely ten poskodeni osifikovany (s tymi vapnikatymi "jazvami") kus slachy prec. Dalsi pripad kedy sa odporuca operacia je, ked je stav tak akutny, toho vapnika tak moc, ze na kosti vyrastie taky kostny vybezok v mieste, kde sa slacha upina. Takze sa to tam potom zapaluje. Ten treba odstranit.
Vsetko len z pocutia, takze pre istotu by som to predtym nez podla toho zacnes jednat konzultoval s lekarom. Ja prave setrim na razovu vlnu. Snad pomoze. :)

Komentár zo dňa: 23.11.2009 17:38:59     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Jozef
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Bol som na zákroku rázovými vlnami u ortopedičky v Žiline. Trvalo to asi 30 minut. Tenisový lakeť - teda bolesi ustúpili podľa predpovedí - za cca 3-4 mesiace úplne. Z mojej subjektívnej skúsenosti môžem odporučiť. Nedajte si šľachy znižiť kortikoidnými injekciami, tablety nezaberajú. To si liečite len príznaky ( bolesť ) nie príčinu.

Komentár zo dňa: 23.11.2009 17:39:11     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Jozef
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Bol som na zákroku rázovými vlnami u ortopedičky v Žiline. Trvalo to asi 30 minut. Tenisový lakeť - teda bolesi ustúpili podľa predpovedí - za cca 3-4 mesiace úplne. Z mojej subjektívnej skúsenosti môžem odporučiť. Nedajte si šľachy znižiť kortikoidnými injekciami, tablety nezaberajú. To si liečite len príznaky ( bolesť ) nie príčinu.

Komentár zo dňa: 24.11.2009 19:09:15     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Chrobáčik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Ja mám problém s lakťom už viac ako 2 roky. Veľa práce s myšou a nič iné!!! V priebehu 2 hodín si na myške kliknem niekedy aj 500x. No niekedy aj viac. (máme tak postavený program). Keď mi problém začal, tak som navštívila ortopéda. Navrhol mi rehabko. Tam som dostala ultrazvuk a to bolo všetko. Po mesiaci mi bolesť neprešla, tak mi ortopéd dal prvý obstrek. Bolo to v marci. No už v polovici júna som dostala druhý odstrek a v auguste tretí, ktorý mi ale vôbec nezabral. Znovu som absolvovala rehabko. Vôbec sa mi nezlepšil stav a tak mi rehab. lekárka odporučila laser, ktorý tiež nezabral a potom akupunktúru. Tá nezabrala vôbec. No keď som sa v októbri objavila u ortoéda mal hlavu v smútku. Navrhol mi štvrtý odstrek s tým, že ruka pôjde na 14 dní do sadry. Súhlasila som. Veľmi som sa potešila, že bolesť prešla. Až do chvíle, keď som znovu nezačala robiť na PC. Takže som na odporúčanie známej absolvovala ožarovanie, ktorého výsledok sa mal dostaviť do 6 týždňov. Ale sa nedostavil. Tak som bola v Košiciach-Šaci na rázové vlny. Akurát mi vlny pomohli v tom, že som dakázala vystrieť ruku. Absolvovala som 4 sedenia po cca 5 minútach. Bolo to veľmi bolestivé, načo ma aj ortopéd upozornil. Ale čo nevydržíte pre vidinu, toho, že vás prestane lakeť bolieť. Zaplatila som cca 30 eur. Neviem o akých rázových vlnách píšete, keď uvádzate sumu 50 eur.... Keďže nič nepomohlo jediné riešenie bola operácia. Tú som absolvovala v júli tohto roku. 6 týždňov pauza a potom rehabko. Bola som doma 10 týždňov. No ruka stále bolí. Hlavne keď robím na PC. A teraz neviem, či ma ešte bolí z operácie, alebo ma už bolí znova, lebo ju preťažuje. No ale keď v práci musím robiť na PC. A ten zázračný strečing som skúšala tiež. Prd pomohol. Prosím, ak viete poradiť tak napíšte. Tenisáčka

  
Komentár zo dňa: 25.11.2009 09:48:42     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Igor
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
ako dlho si skusala ten strecing? ako pravidelne? robis ho aj pocas prace s mysou? vytocis ruku spravne tak, ze citis tu slachu? aktine cvicis?

pokial si si odpovedala: viac ako mesiac; viac krat za den (aj viac ako 6x), najma po namahani slachy; ano; ano. ano.
tak daj urcite vediet, si urcite zaujimavy pripad.

  
Komentár zo dňa: 25.11.2009 10:38:56     Reagovať
Autor: neregistrovaný - kmeto
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
odporucal by som ti:
1. naucit sa pracovat mysou aj druhou rukou, ja viem, ze ..., ale v tvojom pripade to bude zrejme nevyhnutnost
2. priebezne aj pocas prace striedat ruky - napr. pol dna jedna, pol dna druha
3. uvolnovat - strecing pomaha, to je fakt, nech si uz o tom myslis svoje, v podstate akekolvek uvolnovanie koncatiny pomaha - masaz, strecing, ine typy rehab., ale strecing je poruke, zadarmo a da sa robit kedykolvek.
4. odporucal by som aj anerobne zatazenie (beh,plávanie), kde prekrvis aj ruky.

Pristupuj k veci aktivne, snaz sa, nevzdavaj to a strečuj pravidelne, natacaj ruku tak, aby si to citila, ze to natahujes, do zblbnutia, ver tomu, je to super vec. Napis igorovi, ten sa na to specializuje.

drzim palce.

    
Komentár zo dňa: 26.11.2009 10:26:31     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Igor
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
pekne si to napisal.
v 4. si myslel AEROBNE :-)

este k stecingu: co pises natacat ruku je velmi dolezite. napr. ked dame ruky na stvol roztahovat prsty, "tocit" s dlanami na stole, naklapat do stran.

Komentár zo dňa: 25.11.2009 20:15:39     Reagovať
Autor: neregistrovaný - chrobáčik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Ďakujem Kmeto za pozitívnu energiu, ktorá vyžaruje s tvojho odkazu. No tú ľavú ruku som už používala aj minulý rok, keď som už nemohla pracovať na myši s pravou. Je to ešte horšia záťaž na ľavú ruku, lebo tá vôbec nie je zvyknutá na taký druh pohybu - teda klikanie. A keď som robila dlhšie, tak už aj ľavá ruka ma začala pobolievať.... Nechcem, aby som tak skončila s ľavou rukou ako s pravou...
A mám otázku na Igora, či všetky tieto skúsenosti o ktorých píšeš sú tvoje vlastné, alebo je to iba z počutia, alebo sa tejto problematike venuješ ako odborník? (terapeut, ortopéd a iné)
Ja som totiž ten strečing robila cca 3 týždne (no keďže ma ruka bolela, možno som to robila nie veľkou silou a jemnejšie, čo bola možno chyba, ale nechcela som to robiť nasilu) a k tomu som pripojila aj cviky - špeciálne čínske masáže - teda zatláčanie akupunktúrnych bodov atď. Asi vieš o čom hovorím. Mám takú publikáciu, kde sú znazornené jednotlivé body na končatinách. Ale nepomohlo ani to. (musím poznamenať, že autorom knihy je lekár).

  
Komentár zo dňa: 25.11.2009 21:36:49     Reagovať
Autor: neregistrovaný - rapunzel
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Hm, pozitivna energia :-) normalne ma tie vase lakte zacinaju zaujimat. chrobacik, si si ista, ze mas spravne urcenu diagnozu? nechcem rypat, len boli ta prava ruka, ked ju pouzivas, ked zacnes pouzivat lavu, aj ta zacne boliet, strecing nic, chirurgia nefunguje, nechirurgia tiez nefunguje ... mozno je chyba v nadpise :-) vela ludi klika mysou a nic ich neboli a nie kazdy bolavy laket je hned tenisovy, kortikoidy si brala? obstreky cim ti robil ortoped?posielam ti pozitivnu energiu :-)

  
Komentár zo dňa: 25.11.2009 23:05:52     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Robim s mysou nonstop a obcas ma boli laket lavej ruky, s ktorou s mysou vobec nepracujem. Strecink trochu pomoze, co ale pomohlo vyrazne je, ze som zacal posilovat opacne svaly a teda tricepsy. Ak to boli pri praci s myskou, rozmyslal by som vymenu za touchpad (niektore klavesnice ho maju zabudovany), alebo napriklad IBM (teraz Lenovo) ThinkPady maju taky stuplik namiesto mysi (taky cerveny, vsetci mu nadavaju "klitoris").

  
Komentár zo dňa: 26.11.2009 08:52:36     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Igor
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
venujem sa tomu ako hobby.
mal som sam problemy, dokonca som uvazoval, ze prestanem na chvilu liezt.
k problematike laktov som sa dostal cez kamarata v rakusku. nastastie som nikdy nebol na obstrekoch, nebral kortikoidy - o negativach som pisal vyssie. ked sa konzultujem to s lekarmi (najlepsie kamaratmi ti povedia rovno). Nebol na ziadnych rehabilitaciach - na to som si skratka nenasiel cas, ale zato som poctivo cvicil a je to OK. a zbieram vyse 10 rokov informacie, od vsetkych, co mali podobny problmem.

este podla prispevkov vyzera ze si moc napata pri praci, skus sa viacej uvolnit. mozno je to aj steresom, to musis vediet ty.

este mozem poradit jeden moj oblubeny cvik. spojit dlane na hrudi, tak aby sa prsty a dlane dotykali, predlaktia do vodorvnej polohy (vyssie, nizsie - ako pusti). potom vytocit prsty smerom kolmo na prsia. snazit sa roztahovat prsty od seba (to je dolezite, pri spravnom prevedeni citis kazdu slachu). podobne to iste smerom prstami od tela. prsty a dlane sa maju po cely cas dotykat. ++ prehnut sa trupom dopredu "vysunut" ramena smerom dolu - cistis ako sa natahuju svaly medzi lopatkami.
!!! pokial NIE JE o poskodene tkanivo ako napr. natiahnuty, natrhnuty, pomliazdeny sval/slacha, atd. tak bolest nevadi. dokonca je nevyhnutne ist aj pri rehabilitacii do urcitej unosnej miery "cez bolest".

este strecovat celu ruku + okolity chrbat; a vlastne uplne vsetko...

    
Komentár zo dňa: 27.11.2009 14:01:57     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Igor
Titulok: Re: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
este dodatok ku strecingu:
0.) rozcvicit strecovane svaly/slachy
1.) pri strecingu sa dat do uvodnej polohy
2.) aktivne zatlacit proti opore/ruke aby sa napli svaly/slachy ktore strcujeme. teraz by malo byt vyraznejsie citit bolest v tenisovom lakti. ak vieme napinat svaly selektivne, je citit pri napnuti ktoreho svalu to najviac boli. vydrzat s napnutymi svalmi 20s-60s.
3.) potom pomalicky uvalnovat 5s.
4.) uvolnene svaly/slachy natahovat po rozumnu mieru bolesti a vydrzat v krajnej polohe 20-60s.
5.) mierne sa vratit do "nebolavej" polohy.
6.) opakovat viac krat od bdu 2.

casy su orientacne. mozeme vydrzat aj dlhsie.

Komentár zo dňa: 26.11.2009 16:51:44     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Chrobáčik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Milý rapunzel, podľa toho čo píšeš ťa asi nikdy lakeť nebolel!!!!!!!! A ak by ťa bolel, tak by ťa hneď prešla tá pozitívna energia....
Musím ti povedať, že nezávisle mi túto diagnózu potvrdili viacerí ortopédi.

Igorovi ďakujem za nové cviky, ktoré určite vyskúšam.

Komentár zo dňa: 28.11.2009 18:08:10     Reagovať
Autor: neregistrovaný - JOZINO
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
BOL SOM OPEROVANY NA TEN. LAKET A DO DVOCH TYZDNOV MY BOLO DOBRE ODPORUCAM KAZDEMU

Komentár zo dňa: 29.11.2009 10:56:19     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Chrobáčik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Milý Jožino, si šťastný človek. Ja idem v 12/2009 na kontrolu po 5 mesiacoch a ruka ma stále bolííííííííí. Uvidím ako dopadnem.

Komentár zo dňa: 30.11.2009 18:28:48     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Chrobáčik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
A ešte som sa zabudla opýtať Jožina, akú si mal operáciu? Klasickú s rezom, alebo artroskopickú?

Komentár zo dňa: 10.12.2009 21:29:53     Reagovať
Autor: neregistrovaný - šesťo2
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
mal som minulé leto golfový lakeť- zbavoval som sa ho 3 mesiace -1000 rôznych mastičiek a nič- pomohol klud- pred 2 týždňami ma to chytilo zase- bral som silné protizápalové lieky/zákaz šoférovať a pod./ NIČ to nepomohlo- hrám aktívne hokej a posilujem- je to 6 dní čo strečujem podľa tohto návodu- hneď druhý deň 80 % zlepšenie - o 3 dni 99 % zlepšenie- lakeť cítim iba ráno keď sa zobudím -zastrečujem a potom celý deň absolútne nič- je to absolútne to najlepšie čo som zatial skúšal- !!!!treba to robiť poctivo 5 až 10 krát za deň- neodfláknuť to - strečujem aj pred hokejom a pred cvičením- ZÁKLAD JE POCTIVO A PRAVIDELNE- jed deň som to flákal/ tuším 4/ a hneď som to pocítil-

Komentár zo dňa: 13.12.2009 22:37:17     Reagovať
Autor: neregistrovaný - monika
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
je zaujímavé zistiť koľko ľudí ma problém s lakťom. Stretla som sa s množstvom názorov o tenisovom a golfovom lakti. Jeden zaujímavý názor je že človeku sa prenášajú psychycké problémy na určité kľby jeden z nich je aj lakeť takže dôležité je zamyslieť sa aký problém ma ťaží a riešiť najprv hlavu. Ďalšia vec je práca ktorú vykonáva človek preťažovanie lakťa práca s myšou mnohý z nás si nešetria vôbec lakeť dôležité je mať správnu stoličku - s opierkami pod lakte ( vodiči motor. vozidiel) správnu výšku stola, dať pozor aby stôl nemal sklený povrch. Ďalšie metódy sú mäkké techniky ktoré sa robia hlavne na uvolnenie fascií - blán ktoré sa nachádzajú pod kožou. v prípade tenis. lakta sa táto technika robí -palcom si vtvoríte riasu smerom k lakťu a cvíľku ju podržite aby sa koža a podkožie uvolnilo. robí sa to okolo lakťa. Je dobré ak športujete pred si spraviť rotačnú rozcvičku na lakeť ako dopraváci na križovatke. Počula som aj o ultrazvuku, kryoterapii, laseri je len na Vás čo vyskúšate. Dôležité je popracovať najskôr sám na sebe.

Komentár zo dňa: 23.12.2009 21:22:07     Reagovať
Autor: neregistrovaný - majka
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
mala som podobne problemy, robim totiz vela s myskou...absolvovala som maste,obstreky, ultrazvuk a nic. znama mi odporucila fyzioterapeutku, ta mi robila masaz celej ruky, od prstov az po rameno. a tiez odporucala strecovat.zozaciatku to dost bolelo, ale po 2-3 razoch zacali bolesti ustupovat.po zhruba dvoch mesiacoch sa mi ruka upravila. tak neviem ci na kazdeho plati cosi ine, ale mne to pomohlo.

  
Komentár zo dňa: 23.12.2009 21:58:38     Reagovať
Autor: neregistrovaný - pedro
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
myska to je zlo, mna sice netrapia lakte ale slachy na dlani normalne na noc musim mat rukavicu na pravej ruke a potom to do rana prejde. Strecing je samozrejmost, super pomaha.

Komentár zo dňa: 28.03.2010 19:46:29     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Vlado
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Ahojte, ja mam tenisovy laket uz asi dva roky. Aktivne cvicim v posilke, skoro denne, bicykel a praca s mysou. Najprv som tomu nevenoval pozornost, ved predsa tenisovy laket mozu mat len tenisti, ale ortoped mi to diagnostikoval. V priebehu roka som absolvoval 4 obstreky Diprophos-om, pomohlo na mesiac a po par tyzdnoch cvicenia opat tenisovy laket. Stale ruku zatazujem, posilnujem nadalej, malujem, ruka je ohybna, ale boli... dokonca teraz mi zacala trpnut dlan a cele zapastie a palec. V noci mi ruka trpne az tak ze musim vstat a trosku s nou pocvicit. Na utlmenie bolesti mi pomohol Fastumgel, chodil som aj na rehabilitaciu, elektroliecba - elektrody, a ultrzvuk, nepomohlo nic a nakoniec som vzdal aj plynove injekcie aj biolampy a rozne morske zabaly a somariny, vsetko by som si musel hradit sam a na to naozaj nemam peniaze... Teraz som skusal ten strecing a hned po prvom natahovani sa mi ulavilo, ako sa tu pise, treba s tym hybat, natahovat...

  
Komentár zo dňa: 28.03.2010 22:32:00     Reagovať
Autor: [Brano] - Branislav Goga
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Som zvedavy ci ti to po takom dlhom case budu fungovat dlhodobo bez pauzy ked hovoris, ze s tym stale trenujes. Drzim palce. Pocul som, ze aby obstreky zabrali, musis mat relativne dlho uplny klud, pocas ktoreho sa ten zapal ma doliecit. Obstreky by mali stlmit bolest, preto sa moze zdat ze je to uz vsetko ok, ale nie je a ono sa to rychlo vrati. Viem len z pocutia, obstrekom sa zatial Branim. Ked to mas v dostatocne zlom stave, moze na strecing uz byt neskoro. Drzim palce, pripadne daj vediet ako si dopadol o nejaky cas.

  
Komentár zo dňa: 29.03.2010 08:47:04     Reagovať
Autor: neregistrovaný - kmeto
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
davas laktu zabrat v posilovni, na bicykli a v case oddychu za pocitacom. kazdy sval potrebuje aj oddychovat, potrebuje sa uvolnit, zbavit napatia a relaxovat. To je zakladny princip, uvolnovat, uvolnovat. Pri tenisovom lakti ale zabera este jedna vec, zalezi kde presne ta to boli. A to je obmedzit zatazovanie bicepsu, pripadne zvysit podiel zatazovania tricepsu ako kompenzacne cvicenie. Plati to pri tenisovom, nie golfovom lakti!

Komentár zo dňa: 29.03.2010 08:47:08     Reagovať
Autor: neregistrovaný -
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
strecing funguje perfektne ,v piatok som
si to precital ,hned v noci mi zmizli bolesti-
prvy krat po 3 mesiacoch,po troch dnoch
uz fungujem s rukou na 90%

Komentár zo dňa: 30.03.2010 11:47:37     Reagovať
Autor: [Brutto] - Erik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Cafte. Som vo faze zberu informacii, nakolko uz ho mam mesiac aj ja :( Zaujimave, ze vsetky zdravotnicke servre tvrdia, ze je to zapal a tak je treba antiflogistika (ibalgin, Flector naplaste atd.) a hlavne drzat ruku v klude. Tu je presny opak. Tak som z toho magor, ale nakolko sa mi urcite tento sposob pozdava ovela viac, tak vyskusam a uvidim. Este nie som vo faze, ze s rukou nemozem nic robit, ale vzdy ked ju velmi zatazim (lezenim, posilka) tak na druhy den sa ani nenapijem :(

Komentár zo dňa: 20.06.2010 14:31:20     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Jano
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Ahojte.Mal som tenisak na lavej ruke a obstrek pomohol hned.Na pravej ruke som mal tenisak asi pred rokom. Po obstreku sa to zlepsilo ale neviliecilo.No a teraz mam tenisak znova na pravej ruke dostal som uz 3 obstreky a nic.Vyskusal som aj druheho lekara a ten ma poslal na magneticku rezonanciu ale tam mam termin az v SEPTEMBRI.O strecingu som sa docital az tu ale vsimol som si ze ked je ruka v klude tak sa to zhorsuje.V posilke som nebol uz dobre 2 mesiace tak som zacal doma klikovat na prsia a triceps plus bycepsovy zdvih bez cinky-na prazno.Po cviceni je to lepsie ale cca po 1h je vsetko po starom.Skusim ten strecing a potom vam napisem.pa

Komentár zo dňa: 23.07.2010 19:25:01     Reagovať
Autor: neregistrovaný - tommy
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
igor alebo kmeto chcel som vas poprosit o nejake strešing. cviky na ten tenisak.neviem či možem začat cvičit ked som včera dostal injekciu.čital som všetky odkazy a vedčina tu spomina strečing.zatial čaute

  
Komentár zo dňa: 25.07.2010 17:02:06     Reagovať
Autor: neregistrovaný - brano
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Pokial viem, po obstrekoch treba mat nejaky cas uplny klud, ktory sa predpokladam tyka aj strecingu. Lekar, ktory ti to aplikoval ti urcite rad odpovie presne.

Komentár zo dňa: 25.07.2010 19:23:17     Reagovať
Autor: neregistrovaný - chrobáčik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Tommy, určite nezaťažuj ruku aspoň 2 týždne, nech sa ti zápal ukľudní. Neviem, v akom stave máš ten lakeť, ale potom by som ti odporučila kúpiť si molitanovú loptičku vo veľkosti tenisovej loptičky, ktorú vezmeš a budeš s ňou cvičiť. Ruku polož na podložku, dlaňou hore. Uchopíš do dlane a stláčaš loptičku 10x, príp viac, pokiaľ necítiš bolesť. Netreba sa ponáhľať. Možno týždeň budeš vládať len 10 opakovaní .... (ja som pri prvom cvičení vládala urobiť len 5 opakovaní). Skús potom postupne pridávať pomaly + 5 príp. viac opakovaní. Ďalší cvik môžeš robiť s loptičkou, príp. s 3 dcl. (až 5 dcl) fľašou, do ktorej dáš vodu. Fľašu vezmeš do ruky, ktorú si položíš na podložku, najlepšie na kraj stola tak, aby si dlaň (smeruje k zemi) s fľaškou mohol dvíhať. Lakeť maj položený na podložke a nedvíhaj ho. Potom ruku otoč opačným smerom, teda dlaňou hore. Tiež urob toľko opakovaní, aby si ruku nepreťažil. Pri cvičení maj ruku stále na podložke. Ďalší cvik s loptičkou. Vezmi do dlane polož ruku na podložku tak, aby zápästie bolo na hrane stole a pomaly krúž zapästím do jednej strany a potom do druhej. Ďalší cvik: uchop loptičku do dlane. Zápästie je na hrane stola a pomaly stláčaj loptičku v dlani tak, že prsty tlačíš k palcu - vytvoríš tzv. zobáčik. Ďalší cvik. Polož ruku na podložku tak, že palec smeroval hore a zápästie je na hrane stola. Pomaly dvíhaj ruku, ale len po zápästie. Opakuj toľkokrát, aby si ju nepreťažil. Pri všetkých týchto cvikoch by si mal pociťovať, ako sa ti naťahuje šľacha od zápästia po lakeť. Príjemné cvičenia a skoré uzdravenie....

Komentár zo dňa: 06.08.2010 14:12:50     Reagovať
Autor: neregistrovaný - tommy
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
začalo ma to pobolievat minuleho roku v septembri,nevenoval som tomu porornost,bolelo to len trocha.prvykrat som šiel k ortopedovi v januari.dostal som prvu injekciu,ale ten debil my vobec nič nepovedal,že čo my vlastne je.mal som pokoj asi 2 mesiace ako vedčina z ludi,čo tu pisali,potom to začalo zase.v juni som išiel k inemu doktorovy,ten mi už povedal diagnozu.tak som tukol do googlu a našiel som tuto stranku a som velmi rad.prečital som všetky komentare. chrobačik a brano velmi pekne dakujem. aky mate nazor na tu rázovu vlnu. čaute

  
Komentár zo dňa: 06.08.2010 14:35:49     Reagovať
Autor: neregistrovaný - brano
Titulok: Re: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
mne to zda sa celkom pomohlo, injekcie som sa bal, tak to neviem. poznam kopec ludi co im injekcie pomohli a aj kopec co nie. dost dolezite je aj dostatocne dlho potom si dat pauzu a zamysliet sa, z coho to pretazenie vlastne vzniklo. ono ked neprides na to kde si to pretazoval alebo kde mas svalovu disbalanciu co to zapricinila, pravdepodobne sa ti to po zacati treningu zas vrati. a to je asi dost velky problem u nas najst niekoho, kto by rozumel tym lezeckym pohybom a vedel vymysliet co proti tomu.
strecing moze pomoct, ked mas disbalancie, treba posilovat aj opacne svaly, teda extenzory na ruke (vrchna strana ruky od zapestia po laket) a vselico ine mozno tiez.
teda, ak nemas financnu tiesen, vlnu skus, ale skus hlavne prist na to, preco ti to cele vzniklo.

Komentár zo dňa: 06.08.2010 18:17:03     Reagovať
Autor: neregistrovaný - murko792
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
ja mam asi podobny problem, dotezaz som si myslela ze opuchy a bolesti mi sposobuje zuzenie miechovych kanalikov-zistili mi to na magn.rezonancii-, pred piatimi rokmi som bola operovana na chrbticu, zo zaciatku bolo vsetko v poriadku no bolest sa znova vratila, pri citani vasich komentarov som zistila ze to asi bude tenisovy laket mam tie vsetky priznaky co opisujete, u lekara som s tym nebola , keby ma to napadlo vyhladat si to skor uz by som take bolesti urcite nemala, zacala som cvicit vsetky cviky strecingu aj s loptickou, zatial citim len ozaj mierne zlepsenie,ale aspom v noci si pomaham pri bolesti cvicenim a na chvilu mozem zaspat, je to hrozna bolest hlavne v klude- teda ked clovek lezi- velmi pekne dakujem za krasne vysvetlenie a urcite ste tymto mnohym pomohli...

Komentár zo dňa: 06.08.2010 19:56:34     Reagovať
Autor: neregistrovaný - tommy
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
no pracu na PC nevykonavam,neleziem.predtym som posiloval ale len ako hobby,doma.tak možno s toho to može byt.nič ine ma nenapada.

Komentár zo dňa: 06.08.2010 23:19:41     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Zdena
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
NEVIEM CI SI TO ESTE NIEKTO PRECITA, ALE MUSIM PRIZNAT, ZE CVICENIE FUNGUJE, A TO SKVELE... MAM SVOJ "TENISAK" OD POCITACA, 12 HODIN KLIKANIA MYSKOU... UZ PO 4 DNI MA PRAKTICKY LAKET NEBOLEL... MOJA DCERA MALA TIEZ PERFEKTNY NAPAD, MYS SOM SI K POCITACU ZAPLA Z LAVEJ STRANY. DALEJ KLIKAM PRAVOU RUKOU, ALE MAM JU INAK ZOHNUTU... SKUTOCNE NETRATTE CAS, PENIAZE... VYSKUSAJTE CVICENIE, MNE TO POMOHLO....:)

Komentár zo dňa: 07.08.2010 14:08:19     Reagovať
Autor: neregistrovaný - tommy
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
no ked pomohlo tak je dobre.nie všetkym čo tu pišu to pomohlo

Komentár zo dňa: 08.08.2010 10:35:53     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Chrobáčik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Tommy, ja som svoje problémy opísala vyššie )24.11.), ak máš čas, tak si ich prečítaj. Ale v skratke. od 12/2007 mám problém s lakťom. Absolvovala som: lieky, niekoľkokrát rehabko, 4 obstreky v priebehu 3/2008-10/2008, akupunktúru, laser, obstrek+sádra na 1 týždne, rádioterapiu (ožarovanie, ale v podstatne slabších dávkach ako u onko pacientov), rázové vlna. Keď sa pýtaš na rázové vlny, ja som absolvovala 1 sériu (4 alebo 5x, už presne neviem), ale mne pomohli aspoň čiastočne. Ja som totiž v tom čase nevedela vôbec vystrieť ruku. Po vlnách sa mi to napravilo. Ale bolesť bohužial ostala a potom prišla na rad operácia. Po ktorej ma ruka bolí ďalej. Ortopéd, ktorý ma operoval mi navrhuje predlžiť šľachu. Čiže znovu rezať, ale na predlaktí, tesne za zápästím. No veľmi nad tým rozmýšľam .... alebo je ešte jedna možnosť a tu je liečba krvnou plazmou - vlastnou. Keď ťa to zaujíma pozri si na goog. ACP terapia. Je tam pekne popísané ako to funguje. No len jeden problém - poisťovňa to neprepláca. Vraj nadštandard.

Komentár zo dňa: 08.08.2010 14:17:17     Reagovať
Autor: neregistrovaný - tommy
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
fuuu ha, pekne...nezavidim,to muselo byt strašne obdobie,rezat?....no ked nieje ina možnost, ked ti prvy krat nepomohlo!ja už neviem,ty naši odbornici,človek nevie komu ma vlastne verit.10 doktorov -10 roznych odpovedi,no a teraz si vyber tu spravnu .......tažke no.

Komentár zo dňa: 23.08.2010 20:12:08     Reagovať
Autor: neregistrovaný - Chorábčik
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
Ahoj Tommy, tak ako lakeť??

Komentár zo dňa: 24.08.2010 13:59:23     Reagovať
Autor: neregistrovaný - tommy
Titulok: Problém = Tenisový lake?, Riešenie = Strečing
tak cvičim poctivo,večer ked pridem z roboty a mam ruku v klude tak začne trochu boliet,počvičim a prestane.cez den a ani rano ked vstanem ma neboli len večer trochu.tak neviem či to zabera ešte ta injekcia?uvidim dalej. takže tak.

Nový komentár

Meno (prezývka): 
E-mail: 
Titulok: 

Ochrana proti spamu, napíš odpoved :
pät plus pät

V rámci komentárov nemožno používať HTML tagy.

Pre vloženie tučného textu, hyperlinku alebo e-mailovej adresy využite nasledujúce značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]meno@domena.sk[/email]


Foto dna
Katka Krištofičová
Early morning jumps (7), Peilstein
foto: Braňo Goga

9b sit start zopakované

Magnus Midtboe spravil prvé opakovanie cesty(?) Ali hulk extension, 9b od Daniho Andradu v španielskom Rodellare. Najvyššie miesto cesty v sracom sektore Alibaba cave je asi 6 metrou nad zemou. Cesta vznikla postupným predlžovaním cesty pôvodného Hulk, 8c oboma smermi. Momentálne začne na vonkajšej hrane jaskyne, traverzuje tesne nad zemou dnu do jaskyne, odkiaľ zas stropom prechádza von a napája sa do výlezu. Cvakajú sa tuším dve istenia ku koncu cesty po asi 20m traverzovania, ale v matracmi by iste nebol problém liezť to ako dlhý traverz/boulder. Galéria z prelezu kratšej verzie za 9a+. Zdroj: 8a.nu.

01.09.2010 | 0 komentárov

Banán na fesťáku #17

Majstrami Českej republiky v boulderingu sa stali Martin Stráník a po zranení zdá sa zotavená Nelly Kudrová. Jediným slovenským zástupcom bol Marián Šeliga alias Banán, toho času pôsobiaci v Brne zo štyrmi zónami, čo vystačilo na 17 miesto. Len najlepších 13 chlapov dalo v kvalifikácii aspoň jeden boulder! Kompletné výsledky. Zdroj: lezec.cz.

30.08.2010 | 0 komentárov

Voľný prelez cesty od Kollera a Kuráňa

Taliansky server planetmountain.com informuje o voľnom preleze cesty '40 anni rifugio Fallier' na severnej strane Marmolady. Cestu sa po dvoch neúspešných pokusoch podarilo voľne preliezť dvojici Roland Mittersteiner - Oliver Renzler a navrhli obtiažnosť 7c+. Autormi cesty sú slováci Igor Koller a Dino Kuráň, ktorí cestu preliezli v roku 1993 technicky.

27.08.2010 | 0 komentárov

Ktorý materiál (horninu) preferujete?

Aký materiál/horninu máte v rukách/pod lezkami pri lezení najradšej?

22.06.2010|Spolu 343 hlasov.

Naposledy komentované
03.09.  predam zimne lezecke ...
znacka: Garmont Mt. Guide
velkost: 8UK
pouzite: asi 10x som v n ... »

02.09.  predám friendy + kar ...
vklinence Kouba predané »
02.09.  predám friendy + kar ...
5ks modrých karabín a Friendy sú predané »
01.09.  predám friendy + kar ...
Predám horolezecký materiál friendy + karabíny

1 friendy Rock ... »

31.08.  asi novy druh istenia
Ved to,,, ak je lano v expreskach tak s prepacenim nas.at instruktorom na ruk ... »
31.08.  asi novy druh istenia
to vypada ako prasa... a ktovi, ale, ci je lano v prasiatku, alebo tych presk ... »
Štatistiky
Climb! - najväčší lezecký portál na Slovenskom internete
Kontakt: Redakcia - redakcia@climb.sk, Inzercia - inzercia@climb.sk, Administrátor - admin@climb.sk.
Postavené na redakčnom systéme phpRS.