Podskalka

Pred lezením skontrolujte aktuálny zoznam výnimiek a obmedzení na stránkach SHS James.
Prehľad
Štát: Slovensko
Región: Východné slovensko
GPS:
Hodnotenie: 2.5
Typ: Skalky
Materiál: Vápenec
Prístup:

Prístup k Podskalke je južne od Humenného, smer Porúbka, Ptičie alebo Chlmec, asi 700 metrov od cigánskej osady. Po pravej strane, oproti prvému domu je jediný plastový petník, kde začína chodník kolmo lesom, ktorý vás dovedie pod centrálnu stenu Podskalky, ktorú potom delíme na "horný múr" a "dolný múr". Parkovisko pre auto je tesne pred prvým domom, z cesty vľavo dole, alebo ak by ste pokračovali hlavnou cestou tak po 100 metroch natrafíte na veľké parkovisko po ľaves strane. Po odparkovaní sa musíte vrátiť v prvému plastovému pätníku a tam odbočiť do lesa.
Väčšina ciest je zaistená borhákmi a kruhmi. Sektor "Ser na to" sa nachádza asi 50 metrov za reťazami smerom vpravo od chodníka. Lezenie má bouldrovitý charakter. Cesty sú vysoké do 4 metrov, nie sú odistené a doliezajú sa hore na plošinu. V sektore Boulder má lezenie charakter ľahších bouldrov do obtiažnosti 6. Lezenie je do výšky asi 5 metrov. Do tejto časti sa dá dostať buď od Previsov asi 40 metrov dole vpravo, alebo od časti „Ser na to“ ďalej po chodníku. Previsy tvorí skupina troch veží vysokých od 10 do 20 metrov. Cesty v tejto časti sú dobre odistené nitmi, dolez je trocha do tráv. Zostup je chodníkom.