VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

  • Nedostupný
    ...ani skalkari sa v zime nenudia a vedia sa pekne zabavit. Lezie Juro Repáň - Gebroš, cesta Prdnutie 8+,Višňové.autor: Fredy

Drytooling from Michal Brun on Vimeo.

Komentáre (81)

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 09:41:03
- Mano

Sa mi paci ten Gebrosov- Meresiev style.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 09:54:07

Síce Gebroš nemá drevenie nohe ale vyzerá to tak :D

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 10:37:58
- brano

mne sa to teda vobec nepaci, ta skala dostane fest zabrat, na jar to tam bude poolamovane a dooskierane

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 11:20:47
- d

Chalani, toto je velmi zlý smer! Drytooling áno ale tam, kde sú na to cesty. Toto je športová oblasť pre voľné lezenie a nie drytooling. <br /> Predstav si, že takto niekto príde na Súľov alebo Kalamárku a doškriabe tam cesty. Myslím, že by si zaslúžil jednu poriadnu za ucho. Dik za porozumenie.

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 12:08:46

presne tak! bodaj by dostal motykou do ksichtu alebo si kopol mačkou do lýtka... :-(

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 15:31:58
Reakcia - stecka

vy ste uz totalne nenormalni !!! ...to co su za reakcie!<br /> že doskriabat skalu :DDDDDD

Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 17:00:35

chod sa pozriet na miesta kde sa dr. pravidelne a pochopis o com je rec

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 16:18:48

Doteraz som čítal že Višňa nie je športová oblasť ale iba sprostý doktoring :-)<br />

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 12:48:34

V tejto ceste sa nič neulomilo ani nedoškrabalo! A do ostatných kde to hrozilo sa nepúšťal.A motykou po gebuli tiež dostal.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 13:19:06
- Tomas

Ludia uvedomte sa ta skala tu neni len pre tuto generaciu ale aj pre generacie co pridu po nas. Toto je jeden z prikladov nezodpovednosti voci buducim generaciam.

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 14:27:56
Reakcia - kajo

Verím, že ste skalu nepoškriabali ani nezničili chyty. Ale predstav si, že po tvojom zverejnenom videu, sa teraz na skalky prirúti stádo drytoolerov, ktorí nebudú tak opatrní a zo super ciest narobia krátky proces. <br /> Kde bude potom Repčík tránovať to svoje 9b? A myslím, že Repčík 2 by v tom mal urobiť jasno. Veď je v tej komisii skalkárov. Tak nech už v tom je poriadok.<br />

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 15:51:02

O.K. 1000 ludí 1000 názorov, ale nemyslím že sa z toho stane pravidlo, a ako som už napísal, do ciest ktoré by sa mohli poškodiť sa nepúšťal. Prdnutie je až na nástup madlovačka jak hovado, žiedne lišty či škrabky ktoré by zbrane mohli zničiť.Howk!!! A kecali sme o tom aj s Jurom a tiež povedal aby nešiel do ostatných vecí.

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 16:02:18

Idem zajtra skúsiť Nový Zákon na Súľove so zbraňami. Dúfam že nič neulomím. A ak áno, sorry, ja som nemohol vedieť že ulomím ten chyt &#8230;.<br /> Chápeš! Tu nejde o Prdnutie tu ide o princíp. Lez tam kde sú na to cesty.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 16:13:23
- dejculo

:)))) doskriabat cestu.. znicit skalku.. hmm.. ked myslite.. to mozete potom nadavat aj na to, ked su chyty a stupy vymydlene stadom lezcov.. to kazdy bere ako &quot;tazko na cvicisku, lahko na bojisku&quot; ked je malo lezcov, neni dobre, ked je vela lezcov, neni dobre.. :)) a vobec, &quot;doskriabana cesta&quot; nie je nahodou nazor cisto letnych lezcov, ktori cakaju na teplucko a pekne pocasie?? ked uz sa bavime o znicenych cestach, co poviete na vymoly na normalnych moto cestach po zime??

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 16:23:32
- brano

jeba, je to technik!

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 16:27:43
- brano

A, vidim, ze tu uz prudi zuriva diskusia a dokonca mam menovca. Aby somz acal prispievat registrovany zas. :)<br /> Tema drytoolling na skalach sa riesila pred rokom ci dvoma vo svete. Velmi zaujimava debata. Kdesi pri Arcu v nejakej diere, co by bol potencialne vymakany skalkarsky sektor chodili trenovat borci so zbranami a nevyzeralo to tam dvakrat zachovalo. Tak bola debata ze co a tak. Ale nakoniec to z toho nevyslo az tak jasne, ze kto tam co moze. Ked na to treba vynimku tak je to jasne, co ochranari dovolia, to sa bude robit. Ale tam kde nie, nie je jasne kto ma ake pravo s tou skalou robit. Preco madzovat tam mozes a liezt so zbranami nie? Jasne, ze zbranami sa to nici viac, ale principialny rozdiel tam nie je. O kazdej skale mozes povedat, ze drytoolisti nelezte mi tu, toto je potencialna skalkarska oblast. Trochu to pripomina argumentaciu pri orloch. :)

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 18:39:59

Mne pride prirodzene rozdelit skalkarske oblasti na tie kde sa drytool-uje a kde nie. Tiez som videl spominany clanok o sektore v Italii kde to drytool-isti poznacili a tie chyty/stupy vyzerali fakt brutus na sracky. Nemyslim si, ze sa po tomto videu objavi niekolko sto borcov so zbranami a mackami co pojdu obiehat skalky po slovensku ale ide mi o pricnip. Mozno sa najde dost sektorov kde skalkarcenie stoji za hovno a na drytool mozu byt uplne OK. Myslim, ze na stranke Jena Burana som videl foto ako drytool-bouldroval kdesi na Dreveniku ci Turniach - mozno to bol zrovna nejaky takyto sektor a mozno nie. No bol by som fakt rad keby ludia drytool-ovali mimo popularnych skalkarskych oblasti ak sa tak da.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 17:01:33

Nechcem to už viac rozpiplávať, ale napr. v Tatroch sa lezú letné cesty v zime po zbraniach a je to v poriadku. Tak potom už fakt neviem. A ešte k príspevku o Súlove, liezť po zbraniach na žule a vápne je brutálny rozdiel oproti piesku a zlepencu. Žula a vápno sú, ako isto každý vie, omnoho pevnejšie.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 20:38:54

Vo Višnovom neleziem,takže ma to až tak nebolí,ale trocha ano.Je mi jasné,že drytoling ničí skalu a je len otázka času,kedy sa bude prevádzať aj v Súlove.Po zhliadnutí tohto videa sa určite nájde blázon(dúfam že sa mýlim)ktorý sa pôjde realizovať a pomocou cepínov si bude liezť kade tade a dopadne to tak,že ochranári budú mať o jednu zámienku viac,aby nám komplikovali život.Repčík ťa tam pustil,tak si mu mal naliezť do Pantera,ktovie či by sa mu to páčilo.Skús naliezť zo zbraňami do Pialových ciest vo Višňovom a uvidíš ten tanec.Čago

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 21:15:28
- JozoK

Pekne videjko :-)..mna tiez trosku zaraza to lezenie s cepinmi v sportovych cestach.. u nas na Kalamarke by sa to trestalo. (samozrejme sa chlapci chodia blaznit ale iba v nepreistenych a rozbitych cestach) nadruhej strane pokial neposkodia skalu a nelezu tam hufy lezcov s cepinmi..tak maly trening tej skale neublizi..i ked prip. odlomenie chytu by asi lezcov netesilo :-).. niektore reakcie su vsak zbytocne prehnane :-D

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

10.03.2010 23:00:46
- zvk

jednoznacne drajtulovat tam kde je skala rozdzigana sama o sebe, alebo nato urcena.. urcite neolamovat pekne skalkarske cesty. fakt sa tym skala nici, poriadne zapacis hlavu a vyrves kus sutra. a tatry su tatry... v zime sa vacsinou lezie mix trav, sotoliska a ladu co sa viac rozpadava eroziou nez lezenim. urcite by som nedrajtuloval v platniach na kezmaraku alebo vanickach na jastrabke. ale v podstate to visnove je riaden kvak nie? nech si fakt povedia domaci...

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

11.03.2010 08:12:29

nemusime ho hned zabijat ale aj ja si myslim ze drytolovat v oblastiach sportovych nie je spravne, dost ze miestami to uz je slizke...so zbranou ktora zatazuje na strasne malej ploche toto velmi lahko urves kopec...CLIMB!! - navrh na anketu..co si kto o tom mysli....

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

11.03.2010 10:36:53
- Doktor

Zdar Fredy. Nuz, teraz ste riadne uleteli a musim suhlasit s kritizujucou vacsinou. Toto nie je nanic dobre, hadam len na pobavenie priamo zainteresovanych. Sportova hodnota nula, velke riziko poskodenia skaly a velmi dobrej cesty (madla na nastupe? asi nie...), ale hlavne velmi zly priklad! Ak vam to Duro dovolil, nech vam umozni bouldering s cepinmi a mackami aj na K2ke. Musim sa v tom brlohu vasom zastavit na kus reci a kus vina a trochu podebatovat...<br />

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 12:24:04

Čau Doktor,<br /> nikomu som nič nedovolil (a čo mám vlastne komu dovoľovať?), len som povedal nech nelezú so zbraňami nič iné. &quot;Fredy: A kecali sme o tom aj s Jurom a tiež povedal aby nešiel do ostatných vecí.&quot; Ja som použil síce iný slovník, ale v podstate to bolo to iste...<br /> Samozrejme že to nie je dobrý nápad liezť drytool na športových cestách (celkovo si myslím že drytool nie je dobrý nápad, ale to už je vec pohľadu...)<br /> <br /> Juro<br />

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

11.03.2010 14:14:12

Takze pribudla anketka.

drytooling - oneway road

11.03.2010 14:18:30
- A:K:Lman

Ked si niekto mysli ze zula je imunna voci zniceniu mackami a cakanmi, tak mu doporucujem prejst si cosmicky hreben na Aiguille du Midi koncom leta. 3-kove useky vyzeraju ako keby tam tyzden pracovala cata s pneumatickymi zbijackami... A to sa tam aktivne lezie max 50 rokov. (Odhadujem ze teraz tak 1000 ludi za rok, takze sa da lahko vypocitat za kolko rokov sa dojebu podaktore tatranske cesty...)

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

11.03.2010 17:31:27
- Hans

No ja si myslim ze vapno dostane riadne zabrat, bo v tatranskej kotline sa zaclo liezt so zbranami a je to tam kvalitne dodrbane, v zmysle vytrhane chyty co by si rukou nevytrhol ani za sto rokou, dierky rozsekane ze to uz moc na leto nebude, na miestach kde neboli stupi su od maciek nove listy lebo kadejake skrabky sa mackami poodlamovali a cesty sa uplne zmenili. Ja mam doma cakany a nemam potrebu sa vesat na skalky kde sa lezie v lete ale uvital by som nejaku poriadnu drytoolovu oblast na slovensku :D

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

17.03.2010 09:43:10

Tatranska Kotilina to schytava dost, najma tie lahsie cesty.<br /> <br /> Co uz vobec nechapem, ze je to prakticky v Tatrach, tak preco ludia nejdu radsej hore na nejake lady? Uz kusok nad Hrebienkom je ich viacero. Ale to je uz asi moc daleko od auta ...

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

11.03.2010 17:40:40
- Mano

Tak to by uvitalo asi viacej ludi. Ale tazko sa hlada nieco ako Dryland, moze byt aj drobiva skala. Alebo volaky lom, len tam je to s prevysmi tazko.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

11.03.2010 23:46:13

pomoooc tak na tomto som sa pobavil :D:D:D myslim zeby sa na to hodili viacej lezecky ne duro ? :D:D:D

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 09:42:42
- Duro

Mne sa to Durove popoliezanie v Prdnuti celkom paci. Akurat sa cudujem co tu zrazu vsetci trepete. Co sa neprezentuje na videu alebo fotkach to je OK? Roky dozadu chalani liezli aj v Porubke aj v Manine aj v inych oblastiach so zbranami a mačkami, len to nikto nikomu neukazoval na fotkach ani videu, ale vedelo sa a nik nediskutoval. Nemyslim si ze by teraz nabehlo do Visne hrča borcov a islo drytoolovat - na to treba mat pani totiž ine zveraky. Osobne Prdnutie poznam a je to po klučkach - až na nastup ako pise doktor. Vsetkym Vam vadi asi to ze to niekto ukazal na svetle božom. A netrepte tu zas ze v Tatroch sa lezie s mackami a zbranami len v sotolisku a rozbitom severe. Tam ano tam ale lezu borci, tych je zopar. Ozaj preco vam nevadi ze sa popularna Weberovka lezie aj v zime so zbranami a mačkami a ta ista popularnot sa rovna i letu v lezkach. Takych prikladov je ale kopa. Tak hlavu hore a klobuk dole pred Durom - a nebojte sa ten chalan si to nanapise na hodnotenie vystupov roka:-)))

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 10:12:31
Reakcia - stecka

AMEN.

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 12:09:46

Servus, co sa tyka toho ako sa nediskutovalo ked sa liezlo so zbranami v Porubke a Manine tak si si tusim ciastocne odpovedal aj sam - nikto to neprezentoval a nemalo sa asi ani kde moc diskutovat okrem klubov a ludia medzi sebou. Teraz ked tu mame interhet a ludia vesaju videa s rozlicnymi vecami tak mi pride logicke to okomentovat ak to za nieco stoji.<br /> Nejak neviem z Tvojho prispevku vycitat ci schvalujes lezenie so zbranami/mackami v sportovych oblastiach alebo nie. Mna by napr. zaujimalo ci zastancovia drytool-u v sportovych oblastiach niekedy skusili liezt nejake cesty poznacene drytool-om. Priznam sa, ze ja osobne som si to neskusil a napriek tomu som proti. Stacilo mi vidiet foto z oblasti, ktoru spominal brano par prispevkov vyssie.<br /> Ono aj ked do Visne a inde asi po zverejneni tohto videa nenabehne hafo ludi drytool-ovat ale nechapem vyznam takehoto videa? Ma to byt demonstracia toho co sa da v zime robit alebo nieco na odradenie? Uprimne mi ta pointa nejak unika.<br /> Peace.

Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 12:56:30
Reakcia - Duro

...mas svatu pravdu nikto to neprezentoval lebo nebolo kde, ale v kluboch sa vedelo a nikoho za to nevyhodili z klubu ani mu nedolamali hnaty, dokonca bolo obdobie ked sa na tzv. cvicnych skalach - vtedy - dnes športovych oblastiach - ludia lezenim v mackach pripravovali na vazne lezenie v tatroch a horach. Davas mi zvlastne otazky Tomas. Ci schvalujem a ci nie?....no ja ti takto na to : ...kde je na to vhodna skala preco nie. Je to specifikum kazdej oblasti z pohladu na kvalitu materialu po ktorom lezies a taktiez normal clovek co pojde takto liezt asi vyberie aj cestu, ktora je na to vhodna.

Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 13:06:07

Jou, na tom sa zhodneme - zvazit kde clovek ide drytool-ovat, aku cestu/material/oblast.<br /> Ad. to vyhazdovanie z klubu/lamanie hnatov - ved to tusim ani tuna nikto nenavrhoval. Skor som to vnimal, ze lezecka verejnost sa vynadrila k videu - ci uz ostrejsie alebo miernejsie. Ono s tym treba ratat ked tu niekto zavesi cosi co je lahko konfrontovatelne.<br /> Ale pohoda, nech uz je leto a nebude treba dodrbavat cesty hrotmi ale iba kozou/gumou...

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 13:42:49
- juraj

doktor trafil do cierneho. podstatou je, ze hodnota takehoto vystupu je nulova, lezenie ako take nikam neposuva. naopak, taketo vystupy mozu sportovym cestam len uskodit..<br /> juraj

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 15:17:07

Tomuto argumentu nerozumiem, akoze ked to nie je najlepsi vykon vsetkych cias na svete tak to radsej vobec nerobit? Ci som zas nieco prespal? Ci co je to ta hodnota vystupu? Ja som myslel, ze z toho mame radost z pohybu ako takeho.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 18:12:46
- robin

Motičky a mačičky sú v podstate technické pomôcky. (umožňujú lezcovi udržať sa aj na miestach, kde by sa normálne neudržal). Ak sa použijú pri preleze cesty, ktorá už bolá prelezená aj bez nich, ide o menej hodnotný prelez.(napr. ak vyhákujem cestu, ktorá sa bežne lezie voľne, nemôžem čakať, že ma niekto potľapká po pleci).<br /> Asi to mal na mysli Juro.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

12.03.2010 23:48:31
- Mano

Ja chapem Durov pocin skor ako trenning. Mozno zvolil niemoc vhodnu oblast, alebo cestu. Nemyslim, ze tu islo o cielene &quot;nicenie&quot;. Technicke pomocky? Pokial viem mačky a cepíny patrili vždy k zimnému lezeniu.

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 06:32:17
Reakcia - tah-sha-tunga

A zimne lezenie definujes ako? Cislom na teplomeri? Kedysi som si - zjavne naivne - myslel, ze dry tooling nie je len o tom, ze sa zbranami skrabka po skale, ale ze sa tam kde tu lezie po snehu/lade...

Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 08:30:20

Ja som zasa bol v tom, ze drytooling je lezenie cisto po skale, mixy su podla nazvu kombinacia skaly/ladu/zmrznutych trav a neviem coho este co stretnes v ceste a lady su cisto lady. Na druhu stranu lady maju vlastnu klasu napr. WI klasifikaciu ale pokial viem mixy a drytooling spolocnu klasu M. Opravte ma plz ak sa mylim.

Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 10:15:43
Reakcia - adi

ide o to ze bez drytoolingu v horach nic tazke nevylezies, kedze tazke mixy maju vacsinov najtazsie pasaze na skale. a rukami sa v zime uz davno nelezie. tak isto ako sa v lete cvici do hor na skalkach tak isto to moze byt aj v zime.<br /> tym hodnotnym vykonom s branom suhlasim. vsak kazdy lezie pre seba, nie aby vyhral majstra sveta alebo aby sa kazdym vykonom ziskala nejaka strieborna karabina.<br /> <br /> skalu gebros istotne nedoskriabal a ani sa tam teraz nebudu vytvarat hufy lezcov, ktori znicia visnove ani ine skalky.

Re: Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 10:22:08
Reakcia - adi

este jedna vec k treningu na skalkach alebo drytoolingu...<br /> <br /> abert leichfried, jeden z najlepsi ch ladovych lezcov, po prelezeni tazkej ladovej cety uviedol: &quot;...moje predlaktia sa fyzicky cítili akoby som liezol M8/M9 s rozdielom, že som mal hroty v ľade. Psychologicky som sa cítil akoby som to sóloval. V skutočnosti však potrebujete primerané schopnosti z mixového leznia, aby ste mali dostatočnú vyrvalosť robiť každý pohyb so 100% istotou a presnosťou na extrémne tenkom ľade. Hoci aj malá chybička mohla končit pádom. A pád na zlom mieste mohol mať veĺmi zlé následky...&quot;<br /> <br /> ... bez drytoolingu a bez sportovo &quot;nehodnotnych&quot; prelezov, vykony v zimnych mixoch cakat od lezcov nemozeme...

Re: Re: Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 12:29:24
Reakcia - Doktor

No a? To ma byt argument pre legalizaciu drytoolingu vo Visni? Na aky prask v horach sa to Gebros takto pripravuje? Chlapi neblaznite, zbrane a macky nemaju v sportovych cestach co hladat! Zo sportovych a etickych dovodov. Vsak si najdite teren, kde sa letne sportove cesty nenachadzaju a ani nikdy nebudu a tu drajtulujte do zblaznenia. Rad sa pridam...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

15.03.2010 09:29:43

s lezenim po skalkach v cisto sportovych oblastiach, kde su letne cesty tiez velmi nesuhlasim, len chcem povedat to, ze robite zbytocne 'halo' tomuto celemu ako sa vyjadril uz fredy.<br /> <br /> mozno by bola zaujimava otazka: kde najst kvalitnu oblast na mixove sportove lezenie okrem tatier, ked nas uz skoro od vsetkych moznych kvalitnych oblasti vyhanaju ochranari? <br /> ak mate niekto typ, hodte ho sem...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

15.03.2010 10:59:28

&quot;zbytocne halo&quot; je uhol pohladu. Osobne preferujem &quot;zbytocne halo&quot; ako riesit problem problem az po tom co vznikne. A zasa nic strasne sa nestalo - ludia vyjadrili svoj nazor - ci uz viac alebo menej radikalne ale ako bolo uz spomenute - od toho tu diskusia je a s tym by mal IMHO kazdy prispievajuci vopred ratat. Nic nove pod slnkom ci ako sa to pise...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

15.03.2010 15:02:19

Viedenaci tu nieco nemaju?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

15.03.2010 15:09:41

tazko povedat, mozno hej, len tazko hladat info na nete, lebo tieto oblasti nie su moc 'in'. <br /> ale zevraj nieco povrtali pri kremnici, no nemam ziadne blizsie info... treba sa tam ist kuknut.

Re: Re: Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

15.03.2010 14:59:14

hala?

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 12:38:12
- stecka

...kokso, ešteže he Gebroš v Španielsku, keď uvidí túto diskusiu, nebude moc nadšený.<br /> <br /> a aj tak nič nevyriešime...<br />

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 13:44:18
Reakcia - tah-sha-tunga

Ako, ze nie? Diskusia je predsa na to, aby clovek mohol vyjadrit svoj nazor a zaroven ho konfrontovat s nazormi inych. A nasledne ten svoj bud upravit, alebo sa v nom utvrdit. Len nech to tu pokracuje, samozrejme v rozumnom duchu...

Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 13:59:09

to je uplne v poriadku... <br /> <br /> Myslala som tym nieco ine (...ze som ja nebola ticho :D)<br /> <br /> Prajem si svetovy mier !

Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

14.03.2010 06:35:08
Reakcia - tah-sha-tunga

veru, ticho lieci...

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 14:46:05
- juraj

malo kto v diskusii sa vyjdaril proti drytoolingu. ved je to lezecka disciplina ako kazda ina. ale publikacia takehoto clanku a takejto aktivity moze byt nebezbepcny precedens pre mnohe oblasti sportoveho lezenia. nemyslim si ze je to dobry smer a drytooling by sa mal robit v oblastiach na to urcenych, pripadne v cestach a oblastiach mensieho vyznamu.. viem ze sa takto liezlo a lezie aj napr. v blatnici, a skale to naozaj na krase a kvalite neprida.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

13.03.2010 15:03:06

Môj posledný príspevok, ani ja, ani Gebroš, ani Juro a ani nikto iný nechce robiť z Višne drajtul oblasť. Najsť sa dá inde, myslím. Tu išlo len o to že si to chcel niekto vyskúšať a tím to hasne. Diskusia zaujímavá ;-)

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

18.03.2010 13:36:49
- Cloud

Jemne povedane: kravina. Ako aj samotny drytooling.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

18.03.2010 17:23:52

K ankete: Kto rozhodne alebo podla čoho sa dá posúdiť či daná oblasť má alebo nemá potenciál pre športové / volné/, lezenie?

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

18.03.2010 17:31:25

Spravca oblasti/komisia James/ochranari/lezci samotni/vsetci dohromady...<br /> Pre toho koho to zaujima by mohlo byt dobre aby si zistil ako to funguje v okolitom svete a mozno sa je z coho poucit.<br /> IMHO ked by niekto neznaly prisiel so zbranami napr. na Sulov alebo podobnu skoro cisto volnolezecku oblast tak ho odtial asi zvysna cast lezeckej komunity vypoklonkuje a nebude dilema. U zapadnutych oblasti to bude asi podla nahody. Ale pochybujem, ze tu je az tolko premotivovanych drytool nadsencov aby z toho vznikol problem vo vacsej miere.<br /> Pofajcime...uvidime, jedine ze by nie...

Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

20.03.2010 12:22:16

čau Tomáš, neviem ako často chodíš po lezeckých oblastiach v okolí Žiliny, keď píšeš, že keby niekto na Suľove liezol so zbraňami tak ho ostatní lezci vypoklonkujú. Skús sa pozrieť na Tabuli, koľko je tam doškriabaných ciest od mačiek, to isté v Porúbke od Športovej až po Srpovku a skús si zájsť aj do Manína na Čiernokňažníka a mnohé ďalšie oblasti. Potom uvidíš, že je to naozaj problém.

Re: Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

20.03.2010 20:24:38

No parkrat do roka sa v danych oblastiach vyskytnem (v poradi cca. Manin, Sulov, Porubka a x inych) ale nikdy som si od drytool-u dorasovanu skalu nevsimol.<br /> Z toho mi vychadzaju 2 moznosti:<br /> a.) som slepy (co je pravdepodobnejsie lebo si vela veci nevsimam)<br /> b.) asi to az taky problem nie je<br /> Ale neviem preco mam aj tak pocit, ze ak pride napr. v sezone niekto so zbranami do danej oblasti kde uz je par lezcov a zacne tam valit so zbranami tak bude vypoklonkovany. Mozno som iba naivny - je to kludne mozne.

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

18.03.2010 18:04:01

Ja len kuliva tomu že nejaká parta drajtulerov si nájde oblasť kde sa volne nelezie, porobia si tam cesty a potom prídu športoví lezci, povedia si : Super oblasť, a drajtuleri sú zase v prdeli. Čisto hypoteticky, ja nie som drajtulista :-)

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

19.03.2010 05:58:58

Ono samozrejme ciste teoreticky to mozne je ale aj ked je u nas ese stale relativne dost nelezenych skaliek tak je to bud kvoli tomu, ze skala stoji za prd alebo su odlahle ci je tam patalia s ochranarmi. Ak by aj drytool-eri nasli nejaku, ktora by nesplnala ani jednu z tychto patalii tak si myslim, ze je mala sanca aby sa im tam nakvartyrovali sportovi lezci - ked tak ich moze drytool domobrana odtial poslat doprec s Nomic-om zapichnutym do hrbu a monohrotom v sedacom svale ;]

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

19.03.2010 09:21:47

Suhlasim s Fredym, to je proste problematicka vec. Trebars najdes skalu, kde nik nelezie lebo je to kamenolom jak svina. Tak si porobis brigadu, ocistis od buriny a lokrov, vybavis povolenie, oborhakujes, no mozes si byt isty ze niekto tam zacne liezt volne a uz je len otazka casu kedy zacnu brblat ze im nicis oblast. :) Nie je to sice pripad Visnoveho, ale cele to nejak nefunguje. Prote drytoolisti na skale su utlacana mensina, co teda mne je v podstate jedno, ale tak vselikoho by to mohlo dost srat. Nastastie je nadsenych drytoolistov zatial malo. :)

Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

19.03.2010 11:41:45

No offence ale docela by ma zaujimalo kolko bolo takychto pripadov?<br /> Skor mam pocit, ze SK sportovi lezci su ked riadne zovseobecnim velmi rozmaznani co sa tyka charakteru lezenia a oblasti. Tym padom sa mi zda silne nepravdepodobne, ze ked si niekto najde/zlegalizuje/ocisti/odisti nejaku novu oblast, resp. nieco co si doteraz nikto bud nevsimol alebo zamerne ignoroval kvoli srackovej skale tak, ze mu tam odrazu nabehnu sportovi lezci a budu utlacat drytool-istov.<br /> P.S. - aj tak boli vzdycky lepsi metalisti.....ci depesaci?

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

19.03.2010 10:44:21
- __

zmazanie pripomienky ti nepomôže, aj tak si vyhuleny

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

19.03.2010 10:56:10
- __

Brun, ako nič proti tebe, ale ty športovému lezeniu rozumieš ako koza nožu, alebo ako manekýn ovešaný foťakmi. vyliezol si už aspoň Bujačku v Porúbke? Z príručiek a obrázkov sa z teba lezec nestane a ani odborník na športové lezenie. apropo o čom to tu vlastne dristáte?

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

19.03.2010 11:44:53
Reakcia - adi

tak naco sa zapajas do debaty, ked nevies o com dristame???

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

19.03.2010 13:24:10

to si nemal písať. fredy už išiel do porúbky na bujačku. som zvedavý čo hodí aj video z prelezu...

Re: Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

20.03.2010 12:42:02

Si pište že hodím ;-) !!! :D

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

28.03.2010 13:15:02

http://www.vimeo.com/10480172

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

19.03.2010 11:21:28

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

23.03.2010 22:50:28
- dejculo

hmm.. neregistrovaný, ktorý nepozná bruna a píše o ňom a sám sa pod to nepodpíše, si iste stojí za svojím.. ja stojím za brunom!!

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

23.03.2010 22:51:33
- dejculo

a už teraz sa teším na to videjko ;)

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

24.03.2010 06:54:00
- duro

...nech žije Miso Brun :-)

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

24.03.2010 16:25:40

Vy ste kone :D !!!

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

29.03.2010 10:16:55
- Martin Hatala

No nedalo mi to a pozrel som si túto diskusiu... (už som o nej veľa počul...) Takisto nie som za &quot;prznenie a devastáciu skál&quot; ale myslím, že v tomto prípade je absolútne zbytočné zaoberať sa etikou lezenia v oblasti ako je Višňové (ešte nebodaj pociťovať výčitky svedomia z príležitostného drytooling-u), kde sú podorábané chyty... je to športová oblasť... nech sa tam cvične aj po zbraniach lezie... To by som tu mohol začať polemizovať aj o devastovaní skaly častým lezením a teda &quot;vyšmýkavaním&quot; chytov v &quot;citlivom&quot; vápne... :) Kto to kedy a ako odmastí...? :) Ináč pochybujem, že po skalách začnú teraz pobehovať davy &quot;drytoolistov&quot;. <br /> P.S.: Bodaj by Vás/nás trápili dôležitejšie veci... :)

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

31.03.2010 09:14:09

Skuste ist s mackami na Peilstein (a to je vapno), ako dopadnete u miestnych...

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

04.04.2010 15:39:38
-

nice nice :D ludia smejem sa co vy za kraviny dokazede riesit nebojte sa nic sa nestalo ziaden chyt som nikomu neotrhol keby som to mal v plane tak si nevyberem prdnutie a doktor neboj sa prve styry chyty sa nedaju odtrhnut kedze su nasekane a durka repcika do toho nezaplietajte jeho som sa na nic nepital a o ziadnu popularitu mi nejde ani som nevedel ze je to video na climbe a este jedno misko b. mozno neni najlepsi lezec ani nebude ako vy borci :D co ho krityzujete ale za to je to perfekny clovek a super kamarat a to je pre mna dvolezitejsie ako niake sproste cislo aby som sa mohol porovnavat

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

04.04.2010 16:47:49

hura ! ...som cakala, ze kedy sa konecne ozves... kym si prec tak &quot;velke&quot; veci sa tu riesia ! :DD

Re: VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

05.04.2010 13:35:17
Reakcia - Jimmy

ach bože, moje oči...to je des...nabudúce napíš hneď ako prvú vetu varovanie: &quot;obsahuje gramatycké chibi&quot;...

VIDEO: Gebrošov drytooling, cesta Prdnutie 8+

04.04.2010 15:43:10
-

zabudol som sa podpisat s pozdravom a velkym usmevom vas zdravy duro repan alias gebros

Nový komentár

Ochrana proti spamu
sedem -šest = Prosím, počkajte. Overujeme, že ste to vy ...